Jump to content

[NED] Eredivisie 2015-2016


Froodooo

Kampioen Eredivisie  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie wordt er dit seizoen kampioen van de Eredivisie?

    • ADO Den Haag
      0
    • AZ
      0
    • Ajax
      9
    • De Graafschap
      3
    • Excelsior
      0
    • FC Groningen
      0
    • FC Twente
      0
    • FC Utrecht
      0
    • Feyenoord
      4
    • Heracles Almelo
      0
    • N.E.C.
      0
    • PEC Zwolle
      1
    • PSV
      4
    • Roda JC Kerkrade
      2
    • SC Cambuur Leeuwarden
      0
    • Vitesse
      0
    • Willem II
      1
    • SC Heerenveen
      1


Recommended Posts

Ok, verschil van interpretatie voor het woord "overtuigend" dus.

Ik vind het namelijk stukken overtuigender als je 100 kansen krijgt en de tegenstander kansloos laat, waarbij je slechts met 2-0 wint, dan dat je 2 kansen krijgt en 2 keer scoort, ondanks dat de uitslag hetzelfde blijft.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 234
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    41

  • KoningJesper

    30

  • _Night-Men_

    22

  • Froodooo

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Voor de eerste keer dit seizoen een echt lekkere pot van AZ gezien, gisteren thuis tegen Heracles. De automatismen beginnen langzaam in het team te slijpen, en als er dan een aanval goed loopt ziet het er allemaal vloeiend en verzorgd uit. En zie: goed voetballen en je wint wedstrijden! De laatste pakweg dertig minuten leek het overigens wel of Heracles het helemaal kwijt was, gezien de grote ruimtes die ineens ontstonden. Dat kan liggen aan vermoeidheid en ontwenning bij Heracles (door twee vroege wissels waren de verhoudingen wellicht een beetje zoek), of aan het goede spel van AZ. Laten we het houden op een combinatie van de twee. Het vertoonde spel smaakt in ieder geval naar meer, en hopelijk kan AZ deze vorm doorzetten naar de volgende wedstrijden. Volgende week Twente-thuis, en doordeweeks natuurlijk nog het Europese treffen met Athletic Bilbao.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgende speelronde (ronde 8 )

De meest opvallende wedstrijd van deze speelronde? Uiteraard is dat de topper tussen Ajax en PSV, maar wedstrijden zoals AZ tegen Twente, Heracles tegen Heerenveen en Vitesse tegen FC Groningen mogen er ook zijn. Wat verwacht jij van de volgende speelronde?

[table=header]Thuis|Uit|Dag|Tijd

Heracles|SC Heerenveen|2 oktober|20:00

NEC|ADO Den Haag|3 oktober|18:30

Roda JC|SC Cambuur|3 oktober|19:45

Willem II|PEC Zwolle|3 oktober|19:45

Excelsior|FC Utrecht|3 oktober|20:45

De Graafschap|Feyenoord|4 oktober|12:30

Ajax|PSV|4 oktober|14:30

Vitesse|FC Groningen|4 oktober|14:30

AZ|FC Twente|4 oktober|16:45[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

Hele mooie speelronde waarbij maar twee wedstrijden een beetje te voorspellen zijn; De Graafschap - Feyenoord moet Feyenoord natuurlijk winnen en daarnaast Excelsior - Utrecht, welke Utrecht uiteraard moet winnen. Overige wedstrijden kunnen echt alle kanten opgaan. Ik denk dat dit echt een mooie ronde gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

en daarnaast Excelsior - Utrecht, welke Utrecht uiteraard moet winnen.

En daar gaat het dus al fout; wedstrijden die Utrecht zou moeten winnen, winnen ze de laatste tijd niet zomaar.

'De laatste tijd' is inmiddels ook een periode van al ruim twee jaar helaas. Vorige competitieseizoen eindige Utrecht-Excelsior tweemaal in een 2-2 uitslag, kleine clubs gaan de wedstrijd tegen FCU in met het idee dat er altijd wel wat valt te halen.
Link to comment
Delen op andere websites

en daarnaast Excelsior - Utrecht, welke Utrecht uiteraard moet winnen.

En daar gaat het dus al fout; wedstrijden die Utrecht zou moeten winnen, winnen ze de laatste tijd niet zomaar.

Dat is bij alle clubs tegenwoordig. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een die-hard fan ben ik niet, maar het is altijd wel leuk als ze het goed doen hier in de Domstad. Verder vind ik het an sich wel leuk dat de competitie hier zo onvoorspelbaar is geworden, dat houdt het spannend. Of dat goed is voor Nederland in Europa, ik denk het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Of dat goed is voor Nederland in Europa, ik denk het niet.

We kunnen gerust stellen dat we daar zeker van kunnen zijn. Talloze factoren spreken in ons nadeel, met onder andere de gemiddelde leeftijd die ieder jaar weer lager lijkt. Die talentjes laten stuk voor stuk met regelmaat wat leuks zien, maar bij de meesten is consistentie (vanzelfsprekend) ver te zoeken met als gevolg een onvoorspelbare competitie. Kijk, de enige Europese prijs die wij nog winnen ^_^
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De eerste helft van Heerenveen-Feyenoord heb ik gekeken, en ik schakel nu net pas weer in voor de laatste paar minuten van de tweede helft. Zo te zien vond Feyenoord het na een 0-5 ruststand wel prima. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...