Jump to content
Joriz

Forumlid Christiaan076 maakt New Kids mod voor GTA5!


GTAV New Kids mod filmpje

GTAGames.nl lid Christiaan076 heeft een fantastische New Kids mod gemaakt voor Grand Theft Auto V. In zijn mod is het mogelijk om personages uit GTA5 te veranderen in de bekende hangtuig uit Maaskantje. Aangezien ik best zeer benieuwd was hoe Christiaan deze New Kids heeft gemaakt besloot ik hem enkele vragen te stellen:

1. Hoe lang speel je al GTA?

Ik heb elke GTA gespeeld sinds GTA2. In de tijd van GTA IV heb ik me geregistreerd op het forum. Voornamelijk omdat ik op zoek was naar informatie, ik kwam eerst uit op WikiGTA. Daarna niet veel actief geweest op het forum, maar sinds kort post ik eigen gemaakte filmpjes in het forum.

2. Sinds wanneer ben je in mods aan het verdiepen?

Ik ben niet zo lang aan het modden, sinds vorige maand eigenlijk. Het is echt begonnen met wat zombies die ik nodig had voor mijn GTAV film. Ik heb daarvoor ook kleine mods gemaakt. Zo heb ik Nederlandse kentekenplaten gemaakt maar ook Duitse en Koreaanse kentekenplaten. Maar er zijn verschillende manieren van modden. Ik doe aan texture modding. Dit houdt in dat je de bestaande modellen aanpast op een grafische manier. Ik heb hier een korte video die mijn werkwijze laat zien:

Tutorial van hoe je textures bewerkt met OpenIV

3. Hoe kwam je op het idee om de New Kids mod te maken?

In GTA Online had ik mijn character al verkleed als een personage van New Kids. Sinds het moment dat het mogelijk was om te modden in GTA V op de pc, dacht ik bij mijzelf dat ik nu wel alle vijf van New Kids kan namaken. En dat heb ik ook gedaan. Het begon eerst met modellen kiezen met bijbehorende kledingstukken. Daarna moest ik textures maken. En vervolgens kijk ik of het tijdens de game er goed uitziet. Het is erg simpel, een character bestaat uit kapsel, hoofd, bovenlichaam, benen en voeten. Deze heb ik een voor een aangepast aan de uiterlijk van New Kids. De textures maak ik in Adobe Photoshop. En dan importeer ik de textures met OpenIV in GTA V. De textures voor New Kids heb ik binnen 3-4 dagen gemaakt.

4. Welke mods zou je in de toekomst nog willen maken?

Op het moment ben ik bezig met een nieuwe GTA film. Ik ben bezig om Ultron na te maken. Ik heb morgen wel wat beelden hiervan. Voor de rest heb ik geen plannen om mods te maken. Maar als ik er een maak, zal ik ze op GTAForum posten.

Heel erg veel dank aan Christiaan076 voor het meewerken aan dit interview. De New Kids mod voor GTA5 is vanaf nu te downloaden op GTAGames.nl. Mocht je zelf ook een modificatie hebben gemaakt dan kan je deze ook toevoegen aan onze downloadsectie. blij.gif

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Zeer origineel. Zelf heb ik 0,0 ervaring met modden, maar ik vind het wel erg knap dat je na zo'n korte tijd al zo iets kan maken worshippy.gif Ben benieuwd of je nog meer van dit soort originele mods gaat maken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...