Jump to content

Modelbouw


3L1077

Recommended Posts

Hey,

Zijn er hier op het forum toevallig mensen geïnteresseerd in modelbouw? :D

Het eerste dat ik wil zeggen: ik ben een echte amateur, als er hier geavanceerde modelbouwers zijn: lach me alsjeblieft niet uit.

Ik heb vroeger zelf wat vliegtuigjes ineen geplakt, maar totaal amateuristisch. (De lijmvlekken waren om te lachen) Deze maand heb ik samen met m'n vader op vakantie een Mercedes SLS AMG gekocht van Revell, en dat was wel ok, maar het was om wat te oefenen. Nu heb ik gisteren een Porsche Carrera RS. 3.0 gekocht van Revell, en nu heb ik me ook beziggehouden met de verf. Gewoon zwart vond ik maar wat saai, dus ik heb een lichtblauw verfje gekocht voor de carrosserie. Al de rest schilder ik nu nog niet, met één kleurtje heb ik al genoeg. Anders moet je 30 kleuren kopen om de kleinste buisjes te schilderen: dit is nu al moeilijk genoeg. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :D

Heb vanmiddag de eerste laag van de carrosserie geschilderd:

OMvwYMV.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Netjes hoor! icon_mrgreen.gif Heb het vroeger veel gedaan, heel vroeger, maar dit prikkelt toch wel weer smile3.gif

Hehe. Wat maakte je vroeger zoal?

Auto's en vliegtuigen. Op wat kleinere schaal. Er zat een modelbouwwinkel bij mij in de buurt. Nu nog steeds volgens mij. Ik zal morgen wel weer ff gaan kijken, ben wel benieuwd :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf doe ik alleen radiografisch modelbouw, al heb ik wel wat 1:18 statisch maar niks zelfbouw.

Mocht je dit serieus door willen zetten, zou ik een paintbrush setje aanraden, daarmee krijg je mooie gladde lakken van wat ook weer de kwaliteit bevordert.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Zelf doe ik alleen radiografisch modelbouw, al heb ik wel wat 1:18 statisch maar niks zelfbouw.

Mocht je dit serieus door willen zetten, zou ik een paintbrush setje aanraden, daarmee krijg je mooie gladde lakken van wat ook weer de kwaliteit bevordert.

Daar heb ik inderdaad al gedacht. Maar ik begin eerst wel wat gewoon met een penseeltje, ik zie wel waar ik terechtkom. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Jaren geleden even gedaan, maar het is een dure hobby. Je moet echt een hoop geld steken in een paar dozijn potjes verf, penselen, lijm, pincetten en natuurlijk de modellen zelf. Indertijd had ik het geluk dat er een speciaalzaak twee straten verder zat, maar die is intussen failliet of in ieder geval opgedoekt.

Link to comment
Delen op andere websites

Jaren geleden even gedaan, maar het is een dure hobby. Je moet echt een hoop geld steken in een paar dozijn potjes verf, penselen, lijm, pincetten en natuurlijk de modellen zelf. Indertijd had ik het geluk dat er een speciaalzaak twee straten verder zat, maar die is intussen failliet of in ieder geval opgedoekt.

Daar ben ik het toch niet mee eens hoor. Naja, ik zei wel dat ik maar een amateur was en dus niet zoveel materiaal heb, maar met een model van deze maat (20 euro) en 1 potje verf (1,80 euro) kom ik wel een lange tijd door denk ik hoor. Het hangt er een beetje van af hoeveel tijd je in een model wilt stoppen, denk ik. Als je ze gewoon aan de lopende band plakt, dan misschien wel, ja.

Hier in Antwerpen hebben we echt een gigantische winkel, Verschoten. Ik zou niet verschieten moest het blijken dat het de grootste van België is.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar ben ik het toch niet mee eens hoor. Naja, ik zei wel dat ik maar een amateur was en dus niet zoveel materiaal heb, maar met een model van deze maat (20 euro) en 1 potje verf (1,80 euro) kom ik wel een lange tijd door denk ik hoor. Het hangt er een beetje van af hoeveel tijd je in een model wilt stoppen, denk ik. Als je ze gewoon aan de lopende band plakt, dan misschien wel, ja.

Hier in Antwerpen hebben we echt een gigantische winkel, Verschoten. Ik zou niet verschieten moest het blijken dat het de grootste van België is.

Een hoop geld is ook subjectief, 1:18 statisch en al gebouwd kan ook 40 euro kosten maar ook oplopen tot bv. 90 euro per model.

Per persoon kan het verschillen die 40 euro al een hoop vinden, maar er zijn natuurlijk ook mensen die zelfs 90 euro wel mee vinden vallen.

Persoonlijk, tja, rc kost het tienvoudige, mijn Savage XS toentertijd kostte de kit alleen al 150 euro in de aanbieding en kwam er nog een hoop extra bij kijken(lees, een eurootje of 500).

Dus 25 euro voor een modelletje vind ik ook wel mee vallen, aangezien je daar ook behoorlijk wat tijd en creativiteit in kwijt kan.

Maar een game kan je ook veel vermaak geven voor bv. 5 euro, dus vanaf daar gezien kan 20 euro best veel zijn, maar ach, hobby's mogen geld kosten toch.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik vind het alleen altijd zo jammer dat je (sommige) modellen niet kan gebruiken. De vader van mijn vriendin maakte vroeger hele schepen na (en maquettes), maar doet dat nu wat minder nu ie met pensioen is. Nu is ie alleen bezig met vliegbare modelvliegtuigen (ongeveer een meter groot) bij zo'n club.

Ik moet zeggen dat ik het wel altijd heel erg mooi vind als je echt ziet dat iemand erg veel tijd in heeft gestoken. Een maand geleden ofzo zag ik ook iets over miniatuurauto's in autoweek.

http://www.autoweek.nl/video/4694/autoweek-on-tour-miniatuurverzamelaars

Miniatuurautootjes heb ik wel nog steeds van vroeger, maar zelfgemaakte modellen niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het alleen altijd zo jammer dat je (sommige) modellen niet kan gebruiken. De vader van mijn vriendin maakte vroeger hele schepen na (en maquettes), maar doet dat nu wat minder nu ie met pensioen is. Nu is ie alleen bezig met vliegbare modelvliegtuigen (ongeveer een meter groot) bij zo'n club.

Ik moet zeggen dat ik het wel altijd heel erg mooi vind als je echt ziet dat iemand erg veel tijd in heeft gestoken. Een maand geleden ofzo zag ik ook iets over miniatuurauto's in autoweek.

http://www.autoweek....uurverzamelaars

Miniatuurautootjes heb ik wel nog steeds van vroeger, maar zelfgemaakte modellen niet.

Exact de reden dat ik juist RC spul heb, ik wil nog wel een Otto Mobile Golf 3 en Corrado G60 hebben maar puur omdat ik deze ook in groot 1:1 formaat heb.

Ik vind zelf de techniek achter RC wagens mooi, het technisch bouwen zit voor mij de lol in en dat het ook allemaal een doel heeft.

Mijn 1:6 wagen heb ik sinds revisie zo'n 4 liter mee gereden(er gaat 750ml in een tank), waarvan 3 liter ongeveer voor in te rijden en revisie is al bijna 2 jaar geleden gedaan.

Mijn snowcat heeft nog geen accu pack leeggereden en de T1 zal maximaal 3 accu packs leeg hebben, al doet ie wel iets van 45 minuten met 1 accu.

Ik moet nog steeds een boot opbouwen en de 1:6 helemaal afbouwen, maar ja, dat kost zoveel geld en de 1:1 kosten momenteel genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...