Jump to content
Joriz

GTA5 maar liefst 54 miljoen keer verkocht!


gallery_1_5_79514.jpg

Het is weer tijd voor nieuwe cijfers, want Take-Two Interactive heeft gisterenavond de kwartaalcijfers bekend gemaakt van het eerst kwartaal van het financiële jaar van 2016 (1 april 2015 t/m 30 juni 2015). Al hadden ze niet heel veel te melden zijn er mede dankzij de PC versie van Grand Theft Auto V wel wat interessante cijfers en feitjes te melden. smile3.gif

Afgelopen kwartaal heeft vooral de PC versie, PlayStation 4 en Xbox One versie van GTA5 bijgedragen aan de hoge omzet van Take Two. Inmiddels is Grand Theft Auto V dan totaal ook 54 miljoen keer wereldwijd verkocht. Met wat rekenwerk en nattevingerwerk komt dit er op neer dat er in Nederland meer dan 700.000 exemplaren van Grand Theft Auto V zijn verkocht! Dit wil niet zeggen dat bijna een miljoen mensen een exemplaar in Nederland bezitten, want heel veel spelers hebben het spel natuurlijk dubbel gekocht.

Van alle mensen die Grand Theft Auto V hebben heeft inmiddels 70% GTA Online gespeeld. Het spelersaantal is ook flink gegroeid. Dit zou volgens Take Two 40% hoger liggen dan vorig jaar al willen ze geen exacte cijfers geven.

Over de toekomst van Rockstar Games blijft alles helaas heel vaag. Het enige wat ze konden melden dat ze nog steeds niet aangekondigde titels in ontwikkeling hebben. Een van de aandeelhouders vroeg nog of er wat te melden was over een Grand Theft Auto V DLC, daarop werd door Take-Two het volgende 'zeer duidelijke' antwoord op gegeven: “We don’t have anything to say about that today

Helaas blijft het dus een beetje komkommertijd qua Grand Theft Auto V en Rockstar Games nieuws, al verwacht ik dat Rockstar Games deze herfst (soon) meer duidelijkheid gaat bieden wat ze in de toekomst voor ons gamers van plan zijn. icon_rolleyes.gif

Bron cijfers: Take-Two Interactive Software, Inc. Reports Record Results for Fiscal First Quarter 2016

Bron vragen stakeholders: Q1 2016 Take-Two Interactive Software, Inc. Earnings Conference Call

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik zou het interessant vinden als er er verkoopcijfers waren per platform

Rockstar Games en Take Two zijn daar helaas zeer terughoudend in. Al eerder heb ik aan de cijfers van VGChartz een tabelletje gemaakt al zijn deze cijfers niet geheel betrouwbaar en nu ook niet meer helemaal up-to-date.

Natuurlijk zijn cijfers van o.a. SteamDB, SteamSpy en VGChartz te combineren met officiële cijfers om zo een schatting te geven.

Rockstar Games en Take Two hebben trouwens wel gewoon alle cijfers per console, regio en medium liggen, maar ze willen ze dus helaas maar heel beperkt delen. :(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wanneer komt er dan een update naar DX12?

Is die belooft dan? Deze wens van fans komt wel op het internet voorbij, maar het is nog geen feit en ook niet door R* aangekondigd. Ik betwijfel ook of ze dit gaan doen tenzij ze het plan hebben om GTA Online nog lang in leven te houden.

Denk eerder dat de volgende R* titel DX12 gaat ondersteunen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wanneer komt er dan een update naar DX12?

Is die belooft dan? Deze wens van fans komt wel op het internet voorbij, maar het is nog geen feit en ook niet door R* aangekondigd. Ik betwijfel ook of ze dit gaan doen tenzij ze het plan hebben om GTA Online nog lang in leven te houden.

Denk eerder dat de volgende R* titel DX12 gaat ondersteunen.

Ja als DX13 zeker alweer bijna uit is?

Hopelijk komt er toch een update naar DX 12 voor GTA5.

Je kan wel merken dat GTA5 tegen de limieten aanloopt van DX11.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Voor wat ik ervan begrepen heb moet GTA helemaal opnieuw opgebouwd worden voor DX12. Dus dat zou geen update zijn, maar een herschreven spel. Hoewel ik het ook hoop is dat niet echt een voor de hand liggende optie. Ik hoop gewoon dat GTA 6 in 2 a 3 jaar klaar is :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...