Jump to content

Jouw eerste herinnering aan GTA SA


Dutchy3010

Recommended Posts

Het is 10 juni 2005. Het nieuwe spel was uit. Met enige spanning ging ik naar de winkel, want het was 18 jaar en ouder en dat was ik bij lange na nog niet! Maar gelukkig, ik kreeg hem mee.

Mijn oudste herinnering was dat ik op de fiets door de heuvels reed. Natuurlijk had ik daarvoor al enkele missies gedaan/moeten doen, maar dat heeft niet zo'n indruk op mij gemaakt en is dus niet blijven hangen. De open wereld, dat vond ik zo bijzonder destijds. En ik ging dus op de fiets door de heuvels...

Niet lang na het kopen van SA ging ik naar de US, voor een rondreis naar LA/LV/SF. Toen ik daar door de heuvels reed, dacht ik daadwerkelijk dat ik het al eens eerder beleefd had. :puh:

Wat is jouw eerste/oudste herinnering aan GTA SA?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan het nog maar vaag herinneren. Volgens mij wilde ik toentertijd naar een vliegveld in San Fierro, en ik snapte als 10-jarige jochie niks van het spel. 'k Was er bijna met als gevolg 4 wanted sterren. De oorzaak was voornamelijk dat ik geen missies had gedaan, tja, dan riskeer je sowieso sterren als je bijvoorbeeld naar een nieuwe county/stad wilde gaan. Tot zover.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik was iets van 8 jaar. Ik speelde altijd samen met (toen) m'n stiefzusje, zij bestuurde de muis en ik reed (toetsenboord). Alleen vond ik makkelijker, maarja: "Samen delen, samen spelen.". Ik vond het niet erg want zij was beter in de muis en ik beter in het rijden. (als we dan samen gingen) We kwamen een keer een brandweer tegen, we noemden hem TOET TOET. xd Daar reden we vaak in. Ik weet nog dat ik 10.000 aan het sparen was voor een huis met alleen mensen doden. Ik was er zo lang mee bezig, het hoogste wat ik heb gehaald was 8000, toen moest ik afsluiten en kon ik het niet saven. Uiteindelijk toen ik het spel zelf had kwam ik erachter dat je een huis kreeg bij de eerste missie, en kwam ik er ook achter dat er ook missies waren. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Mede naar aanleiding van het enthousiasme van veel leden hier heb ik op een gegeven moment de trilogie gekocht, was een leuke aanbieding. Het meest keek ik wel uit naar SA, maar toch besloot ik de games in volgorde te spelen; eerst III, daarna VC en tot slot SA. Ik was heel gedisciplineerd; hoewel SA in de la lag te branden heb ik met heel veel plezier III en VC gespeeld. Maar toen het eenmaal zover was... Ik kan me herinneren dat ik met een hele grote smile naar het beeldscherm keek terwijl de intro voorbij ging.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de game eerst gespeeld bij iemand van de basisschool, ergens in 2005 denk ik. Hij nam het allemaal niet zo serieus en cheate er op los (wat me mateloos irriteerde, lol). Ik ben meteen gaan mekkeren bij m'n moeder of ik de game mocht kopen.

Ik vond het heel typisch. Je was zwart, en het eerste wat je moest doen is een fiets jatten. Mijn meest memorabele moment was dat ik de Mt. Chiliad voor het eerst beklom en een vliegtuig op m'n dak kreeg. Wasted. Ik lachte me een ongeluk :7

Link to comment
Delen op andere websites

Eerste keer dat ik het speelde was bij een neef op de PS2 toen het spel net uit was. Aan missies werd geen aandacht besteed en er werd gewoon wat rond gelummeld met cheats (traditioneel afgeprint, want tablets en smartphones bestonden uiteraard nog niet). Tot op het punt dat ik mezelf begon af te vragen wat dat CJ icoon op de radar nou toch was. Ik zal hoogstens 13 geweest zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Mensen plat rijden, massamoorden plegen en je vrienden killen in missies (het duurde even voor ik doorhad dat die er überhaupt waren). That's how it was done. Ik was denk ik 7. :7 M'n pa vond t ook allemaal prima. Beste opvoeding evah. :)Niet dat ik nu een massamoord ga plegen, mensen dood rijden, en vrienden killen. But that's strictly between us!

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het heel typisch. Je was zwart, en het eerste wat je moest doen is een fiets jatten.

Ik mag toch hopen dat je dit niet meent? Best wel ziek als je dit op deze manier al denkt als je 10 of nog jonger bent... Bizarre opvoeding. :7

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste keer dat ik speelde was ik bij een vriend van mij en speelden we die kill frenzy voor twee spelers in Los Santos. Het was dan ook een korte tijd later, dankzij WikiGTA, dat we achter de andere locaties kwamen waar je freeroaming voor 2 spelers kan starten. Wat een fun was dat :D

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij heb ik San Andreas voor het eerst gespeeld bij een goede vriend van me. Mijn ouders waren namelijk geen fan van gewelddadige games als GTA, dus ikzelf mocht het (tot mijn grote ergernis) thuis absoluut niet spelen. Die vriend van mij had een Xbox (de voorganger van de 360) met San Andreas, want zijn ouders waren een stukje flexibeler wat games betreft. Mijn fantastische herinneringen aan het spel begonnen dus in de huiskamer van een vriend, achter de Xbox. :puh: Ik kan me niet echt herinneren wat we precies deden. Volgens mij hebben we vooral wat rondgekloot, wat natuurlijk eindeloos veel vermaak biedt. Missies waren in ieder geval nog niet aan de orde destijds. Hij had trouwens ook GTA III op z'n pc, wat ik toen ook heb leren kennen.

Later had mijn broer het trouwens op z'n PC staan, dus wanneer hij er niet was kroop ik altijd achter z'n PC en kon ik naar hartelust spelen. Volgens mij heb ik toen voor het eerst ontdekt dat er een storyline zat in GTA San Andreas (dat heeft bij veel mensen volgens mij een tijdje geduurd), maar die heb ik daar nooit echt serieus gespeeld. Ik vond het toen vooral leuk om naar de dorpjes in Red County te rijden, zoals Blueberry en Montgomery. Het was allemaal natuurlijk wat gelimiteerd (ik kon nog geen huizen kopen daar, de bruggen naar de andere kant waren afgesloten), maar ik heb me vermaakt. Toen ik het later (volgens mij was het in klas 1) zelf kocht ben ik daadwerkelijk begonnen met het serieus verkennen van de storyline.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik speel dit spel niet sinds dag 1, integendeel! Ik speel het nog maar een paar jaar, in de tijd dat ik het gespeeld heb heb ik zo veel leuke dingen gedaan. De eerste keer toen ik het speelde genoot ik echt van de muziek in het spel (ik hou van 90's rap) en van de geweldige storyline. Ik geniet nog steeds van dit spel en ik verwacht dan ook dat ik het nog veel zal spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...