Jump to content

Film Café


KoningJesper

Recommended Posts

Kijktip: Sicaro. Wat mij betreft een van de 5 beste films van vorig jaar. Een keiharde actiefilm over de drugshandel tussen de VS en Mexico, met een ijzersterk verhaal.

Zo een beetje mijn favoriet van het afgelopen jaar denk ik :Y
Hey mensen, nu Tarantino's nieuwe film The Hateful Eight in de zalen loopt, vroeg ik me af wat jullie eigenlijk vinden van westerns? Ikzelf ben een grote fan van het genre en vind het jammer dat het niet meer zo populair is. Vroeger, ten tijde van Clint Eastwood en John Wayne, kwamen er constant westerns uit, maar nu nog amper. De reden waarom is waarschijnlijk omdat het geen populair genre is. Echter lijkt het genre terug te herleven, met recente films als Slow West, de nieuwe Tarantino, en series als Hell on Wheels. Dus mijn vraag: westerns, yay or nay?
Het liefst kijk ik een spaghettiwestern, eentje met realistische geweld, een echte anti-hero, een villain met karakter (zoals dat voor het eerst werd gedaan in die films) en natuurlijk een partij geweldige muziek :sigaar:

Het zal nooit meer zo goed worden als toen, maar vind het mooi om te zien hoe velen zich nog steeds laten inspireren door bijvoorbeeld het werk van Sergio Leone. Jammer dat er na Unforgiven of eigenlijk de late jaren '90 en begin van deze eeuw een lange periode was van niks en het doet me deugd dat de genre weer leeft. Ik zou het alleen niet als een recente ontwikkeling zien. Eigenlijk begon het al in 2007 met 3:10, No Country for Old Men (valt over te discussiëren, maar imo een moderne western) en The Assassination of Jesse James toen ook grote populaire acteurs als Bale, Pitt en Russel Crowe meespeelden.

Het is jammer dat men het liefst betaalt voor superhelden films en dergelijke, een goeie western zal nooit de box offices domineren. Maar toch mooi dat een Tarantino of gebroeders Coen de laatste jaren wat hebben toegevoegd aan deze genre. Weet overigens niet zo goed wat we van 2016 kunnen verwachten los van een Magnificient Seven remake, maar ik vrees dat dit een niet al te beste filmjaar gaat worden met een scala aan superheldenfilms.

GBU.png

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JasonStatham

    27

  • Dotz

    10

  • 3L1077

    8

  • ThunderDuck

    7

Kijktip: Sicaro. Wat mij betreft een van de 5 beste films van vorig jaar. Een keiharde actiefilm over de drugshandel tussen de VS en Mexico, met een ijzersterk verhaal.

Oh dat lijkt me echt heel interessant :Y

Dat had ik niet mooier kunnen verwoorden Eliott.

giphy.gif

Een veelzeggend gifje van een paar tellen.

Heerlijk :D
Link to comment
Delen op andere websites

bZh19a9.png

Dat somt het wel zo een beetje op ja schater.gif

Maar ergens hoort wel de geweldige soundtrack toegevoegd te worden. Ennio Morricone weer als vanouds <3

Vandaag Joy gezien, de derde David O. Russel - Jennifer Lawrence - Robert de Niro - Bradley Cooper collab in 4 jaar tijd icon_cab.gif

Helaas niet zo goed als de andere films, maar toch wel een beetje overdreven afgemaakt in de reviews, al was het script opmerkelijk tegenvallend boos.gif Jennifer Lawrence was echt onwijs goed als Joy en volledig terecht dat ze de Golden Globe mee naar huis mocht nemen.

Voor wie geïnteresseerd is in de volledige lijst van winnaars<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Awesome film, awesome Tarantino, maar doordat Django mijn lievelingsfilm is waren mijn verwachtingen misschien wat te hoog...

Hij valt te beschrijven met deze wiskundige formule. RD = Reservoir Dogs, DU = Django Unchained.

bZh19a9.png

Django Unchained toppen ging sowieso moeilijk zijn, maar The Hateful Eight blijft wel een topper.

Mijn broer heeft tickets gewonnen voor de Belgische avant-première van The Revenant. Uiteraard net wanneer ik niet mee kan irri.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Pierce Brosnan, waarschijnlijk puur om nostalgische gevoelens :puh: Ik denk dat ik onderhand wel minstens één film heb gezien met elke James Bond die er al is geweest. Sean Connery zou ik op een tweede plek zetten, denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb net de tweede en laatste James Bondfilm gezien met Timothy Dalton, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van zijn vertolking. Ik had een van zijn films heel lang geleden al eens gezien, en ik had er geen goede mening over, maar nu ben ik van gedachte veranderd. Na de zeven Roger Moore-films, die eerder een komische Bond toonden, was het een verademing om eens een serieuze 007 te zien. Bij Dalton heb je echt het gevoel dat je naar een spionfilm kijkt, in tegenstelling tot Moore, en dan vooral in The Living Daylights, wat op dit moment een van mijn favoriete Bondfilms is. Jammer dat Dalton het bij twee films liet, want ik had hem graag meer aan het werk gezien als James Bond.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...