Jump to content

Film Café


KoningJesper

Recommended Posts

  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JasonStatham

    27

  • Dotz

    10

  • 3L1077

    8

  • ThunderDuck

    7

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Gisteravond de dramafilm Room gekeken, over een ontvoerde vrouw en haar zoontje die ze in gevangenschap heeft gekregen. Het was een typische film die je op zaterdagavond op NPO2 kan verwachten, zonder veel actie of een hoog tempo. Het acteerwerk was erg goed, maar aan het verhaal schort nog wel het een en ander met loopholes en de nodige impliciete verwijzingen naar meer. Zo had ik wat meer achtergrond verwacht wat betreft de ontvoerder en het gedrag van de grootvader. Ook ontbrak het doel van het verhaal vanaf ongeveer halverwege de film. In het tweede deel had er meer uitgehaald kunnen worden als het tempo was hoger lag.

Al met al prima tijdsbesteding, maar ik denk dat het gros van de lezers hier niet geïnteresseerd is in deze film en ik raad 'm daarom ook niet aan. puh2.gif

Dat is absoluut een van mijn favoriete films van vorig jaar en daar moet ik zeker op ingaan.

Ik denk dat ik nog nooit zo gespannen naar een biosscherm heb gekeken als tijdens de extreem intense ontsnapping scene! Gewoon WAUW!

Wat betreft het tweede deel, voor mijn gevoel kwam juist hier de daadwerkelijke doel van de film naar voren. Het feit dat ze zouden ontsnappen of dat één iemand zou ontsnappen, dat stond wel een beetje vast. Maar de echte boodschap zat voor mij in het juist laten zien hoe het terugkeren in de maatschappij in zijn gang zou gaan en hoe verschillend dit gaat voor het tweetal. Het tempo lag laag, maar voor mij voelde de scenes niet aan als scenes, maar meer als moment om te reflecteren en te beseffen wat er precies speelt in de gedachten van de karakters.

Hoe dan ook, echt een geweldige film! yep.gif

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

@FrankyFourFingers: Hierbij mijn Blu-ray Collectie ;)

Deel 1

29fqde8.jpg

Deel 2

2ziagm0.jpg

Deel 3

10hook0.jpg

Deel 4

8zn0jl.jpg

Deel 5

2cnxixs.jpg

Deel 6

9kz0hc.jpg

Deel 7

2cqlhn4.jpg

Oja, de Blu-ray die naar voren staan moet ik nog (be)kijken. :puh:

Verder staan ze ook op Alfabetische volgorde.

Bewerkt: door MovieGamer
Link to comment
Delen op andere websites

Je volgt Agents of Shield ook, MovieGamer, getuige je avatar? :3

Heb Agents of S.H.I.E.LD. wel een tijdje gevolgd alleen ben ermee gestopt.

Niet omdat het slecht was ofzo maar er zijn zoveel serie's die ik heb op Dvd en nog bekeken moeten worden.

Daarnaast vind ik het logo gewoon tof.

Bewerkt: door MovieGamer
Link to comment
Delen op andere websites

tumblr_m6kibiiFjH1qbaj4uo1_400.gif

Jeuzes, wat nice! Zo ziet een BR-collection van 700+ stuks er dus uit icon_cab.gif

Toegegeven, het zijn heel veel films waar ik persoonlijk niet snel naar zou kijken, desalniettemin bijzonder indrukwekkend!

Bedankt man.

Ik kan bij wijze van spreken zo een Blu-raytheek openen.

''Niek-O-Theek''

Vrienden en Familie maken er in iedergeval al gretig gebruik van. xD

Bewerkt: door MovieGamer
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...