Jump to content

Treingezeik


Kaitjee98

Recommended Posts

Hoi,

Sinds kort moet ik veel met de trein reizen voor m'n studie en ik heb hiervoor ook een maandabonnement aangeschaft. (Eind oktober kan ik pas gratis reizen.) Gek genoeg kan ik met mijn OV-Chipkaart wel inchecken bij die Arriva 'paaltjes' op het station, maar niet bij de NS paaltjes. Is best klote, want nu moet ik 25-30 minuten langer lopen of de bus pakken om bij school te komen, omdat het laatste station daar alleen maar NS paaltjes heeft. Ik ben een leek op dit gebied, dus kan iemand me vertellen wat ik moet doen met deze gekkigheid?

Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

Ga eens naar zo'n loket op het station. Mijn OV-chipkaart moest eerst worden geactiveert om te reizen met de NS. Ik kon ook niet inchecken nadat ik mijn studentenabonnement moest opzeggen. Naar het loket geweest en daar activeerden ze hem blijkbaar en toen deed ie het :)

Let op: Als u voor de eerste keer met uw OV-chipkaart bij NS reist, moet u deze eenmalig activeren. Dit gebeurt automatisch zodra u bij een NS-kaartautomaat saldo op uw OV-chipkaart laadt (standaard 2e klas). Heeft u al voldoende saldo op uw kaart, volg dan de aanwijzingen op het scherm van de NS-kaartautomaat.

Maar jij reist met abo, dus misschien handiger om even langs loket te gaan.

http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/opladen--activeren

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik zal eens langsgaan bij zo'n loket. Maar omdat ik nog geen 18 ben vindt de regering het nodig om mij pas eind oktober een studentenreisproduct te geven. Of staat dit er helemaal los van? Ik heb trouwens alleen een abonnement gekocht voor Arriva voertuigen zie ik net.

Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik zal eens langsgaan bij zo'n loket. Maar omdat ik nog geen 18 ben vindt de regering het nodig om mij pas eind oktober een studentenreisproduct te geven. Of staat dit er helemaal los van? Ik heb trouwens alleen een abonnement gekocht voor Arriva voertuigen zie ik net.

Dan zal daar het probleem wel zitten ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik zal eens langsgaan bij zo'n loket. Maar omdat ik nog geen 18 ben vindt de regering het nodig om mij pas eind oktober een studentenreisproduct te geven. Of staat dit er helemaal los van? Ik heb trouwens alleen een abonnement gekocht voor Arriva voertuigen zie ik net.

Dan zal daar het probleem wel zitten ;)

Ov chipkaart moet bij alle vervoerders werken, lijkt mij? Alleen dan zonder abo.

Link to comment
Delen op andere websites

Ov chipkaart moet bij alle vervoerders werken, lijkt mij? Alleen dan zonder abo.

Klopt chipkaart is universeel, alleen moet ie dus worden geactiveerd (iig bij NS, weet niet hoe het zit bij andere vervoerders)

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb pas geleden ook een OV-chipkaart gekocht voor in het weekend en ook deze had ik moeten activeren.

Hoe ik hem geactiveerd kreeg:

- Ga naar een supermarkt waar een OV-automaat staat (Appie, Plus, Jumbo etc.)

- Stop je OV-chipkaart erin en zet er saldo op

- Trek hem eruit en doe voor de zekerheid de kaart er weer in en dan weer eruit. (uit eigen ervaring deed hij het de eerste keer niet, tweede keer wel).

Link to comment
Delen op andere websites

Ov chipkaart moet bij alle vervoerders werken, lijkt mij? Alleen dan zonder abo.

Klopt chipkaart is universeel, alleen moet ie dus worden geactiveerd (iig bij NS, weet niet hoe het zit bij andere vervoerders)

Exact zoals Dexist hier zegt. Dat komt omdat de NS een hoger instaptarief heeft dan andere vervoerders. Dit instaptarief is bij NS 20 euro, dus moet je het ook op je kaart hebben staan bij het reizen. Als je een studentenreisproduct hebt over een paar maanden, dan hoeft dit niet als je gratis reist (in de 40% korting periode moet je bij de NS een minimum van 10 euro dan op je chipkaart hebben staan).

Het activeren kan je gewoon bij een NS-kaartenautomaat doen. Ook kan je het activeren op het internet en daarna bij een servicepunt ophalen. Deze servicepunten kan je gewoon in supermarkten vinden en zijn zelfs soms aanwezig in de voertuigen van sommige openbaarvervoeraanbieders. Hier kan je het dichtstbijzijnde vaste servicepunt vinden.


Het studentenreisproduct (wat je in oktober krijgt) opladen, doe je online via het DUO en kan je later bij zo'n zelfde servicepunt (gewoon een kaartenautomaat op een station, is vaak het makkelijkst) ophalen/activeren.

:tu:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...