Jump to content

Favoriete OST~official sound tracks


.Sharingan

Recommended Posts

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • SpacyColours

    11

  • NicolaB

    9

  • JasonStatham

    4

  • Bassieboy35

    4

De laatste tijd heb ik vaak deze opstaan tijdens het werk:

Ik heb hem nu ook een tijdje aanstaan en er zitten zeker mooie stukken tussen. Heerlijk idd om op de achtergrond op te zetten :Y

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

LA Noire heeft inderdaad echt een geweldige soundtrack. Het lijkt me echt heerlijk om in een stoel te zitten met een drankje en een hapje, en dan met de regen buiten, en wegdromen. Je krijgt door spellen als La Noire, Red Dead Redemption en GTA zowaar nostalgie naar tijden die je niet eens hebt meegemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eigenlijk twee favoriete soundtrack-componisten, namelijk Jeremy Soule en Jesper Kyd. Jeremy Soule doet de soundtracks van onder andere de Elder Scrolls games, en van de vroegere Harry Potter spellen, waar ik ongelofelijk fan van ben. Dit zijn een paar van mijn favoriete soundtracks van hem:

[background=rgba(28, 28, 28, 0.8)]

[/background]

Ik vind dit echt prachtige stukken muziek. Het brengt je helemaal naar een andere wereld. Dat is denk ik Jeremy Soule's grootste kracht, dat zijn muziek een soort 'magie' heeft waar je helemaal rustig van wordt.

De andere componist waar ik een groot fan van ben is Jesper Kyd. Hij staat vooral bekend om de Assassins Creed soundtracks, maar hij heeft ook nog veel andere soundtracks gedaan, Dit zijn van hem mijn favorieten:

Wat ik zo goed vind aan de soundtracks van Jesper Kyd is dat je echt goed kunt horen dat ze speciaal voor dat spel gemaakt zijn. Ze hebben echt een beetje de sfeer van het spel.

Link to comment
Delen op andere websites

De soundtrack van Black Flag is inderdaad erg goed. Baba Yetu is natuurlijk ook echt een klassieker. Dat is volgens mij ook een van de enige videogame soundtracks die een grammy heeft gewonnen.

Ik ben ook weer begonnen aan mijn halfjaarlijkse Band of Brothers kijkmarathon, en ik moet zeggen dat de soundtrack echt geweldig is. Bij de intro houd je het moeilijk droog als je de serie een keer helemaal hebt afgekeken en weer opnieuw begint. Het is tegelijk een hele goede intro voor de beste tv-serie ooit, maar ook een soort ode aan de mannen die in het echt in 1944-1945 hebben gevochten.

Verder is dit stukje soundtrack aan het eind van de eerste aflevering mijn favoriet, aan het eind van hun training, als ze in de vliegtuigen op de weg naar Normandië zitten. Het begin van het avontuur. Vooral het stuk vanaf 3:40, wanneer het opbouwt naar iets, en dat de muziek soort van valt is een mooi moment.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

sorrysorry voor de dubbelpost.

Ik vind dit dus een heel leuk topic smile3.gif

Wie Bastion heeft gespeeld, is uiteraard bekend met de prachtige OST:

Zo een beetje hetzelfde geldt ook voor de gehele Metal Gear Solid serie wat behoorlijk emotionele klappers vaak weet te combineren met erg stekende muziek yep.gif

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

sorrysorry voor de dubbelpost.

Ik vind dit dus een heel leuk topic smile3.gif

Ja, ik eigenlijk ook. Gezien ik echt vaak instrumentale muziek (vaak soundtracks) luister. Maar ik post hier eigenlijk niet zo vaak. Juist omdat ik zo'n bulk heb met mooie nummers... Ik weet niet waar ik moet beginnen :puh:

Laat ik beginnen met de stoute schoenen aan te trekken. Mijn jeugd in beeld:

En een filmpje van de jeugd van SpacyColours:

En zo moet de jeugd van FrankyFourFingers er hebben uit gezien:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Inderdaad wel mooi Spacy. Het lijkt wel een beetje een vrolijke western.

Dit is niet van de soundtrack van een game, maar van Mr. Bean. Als ik dat hoor wordt ik altijd blij en kan ik er weer tegenaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...