Jump to content

WK Rugby 2015


SpacyColours

Recommended Posts

Het achtste WK Rugby is begonnen en vindt gedurende deze en volgende maand plaats in Engeland. Iemand van jullie die het volgt? Hoewel ik zelf nooit ervaring met rugby gehad heb, hebben de eerste wedstrijden van het toernooi mijn interesse wel gewekt. Sommige wedstrijden zijn te volgen op RTL 7 en de rest valt te streamen op RTL XL. Een leuke kans om wat meer inzicht in de sport te krijgen want in de tv-uitzendingen wordt rekening gehouden met rugby-n00bs als ik.

Nederland is op het WK helaas niet aanwezig, rugby is dan ook niet iets wat in ons land erg groot is. In de zogenaamde Commonwealth is dat een heel ander verhaal, niet alleen in het Verenigd Koninkrijk maar vooral ook in Nieuw-Zeeland, Australië en de rest van die contreien. Jazeker, zelfs afgelegen eilandjes als Tonga, Fiji en Samoa doen serieus mee in het WK, waarin laatstgenoemde gisteren al met gemak de Verenigde Staten versloeg. Één van de grootste titelkandidaten is Zuid-Afrika, dat dit toernooi echter begon met een historische nederlaag tegen Japan, wat als een aardschok door de rugbywereld heen ging. Kortom, aan sensatie geen gebrek in dit WK. Woensdag gaat het verder en mocht je niets te doen hebben, geef het eens een kans. Het is even wennen, maar zodra je een klein beetje de regels snapt is het best wel vermakelijk. Er waren al wat spannende wedstrijden tussen, en ongetwijfeld zullen er nog velen volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Afgelopen weekend had ik al helemaal volgepland staan met andere activiteiten, dus helaas heb ik nog geen wedstrijd kunnen zien. Ik ben wel van plan om het een en ander te bekijken, zeker richting het einde van het toernooi. Het toernooi duurt volgens het schema daar gelukkig lang genoeg voor. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...