Jump to content

De Bibliotheek


3L1077

Recommended Posts

Hey,

We hebben dan wel een topic voor je laatst gelezen boek, en 'wat lees je nu' (geloof ik), maar we hebbe' geen algemene praatplaats zoals de Muziekkroeg. Nu dus wel! Voer hier al je literaire gesprekken, luister naar hoe ThunderDuck klaagt over zijn te kleine boekenkast, en zo verder!

Ik heb zonet To Kill A Mockingbird uit. Verdorie, dat kwam toch wel heel dicht bij een traantje. :( Prachtig. Nog anderen die het gelezen hebben?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 3L1077

    10

  • ThunderDuck

    7

  • JasonStatham

    6

  • Dutchy3010

    5

Zelf ben ik niet zo'n boekenwurm. Toch lees ik graag in Artbooks en andere boeken bij Special Editions van games. Daarnaast heb ik al 63 boeken van de Kameleon. Slechts de eerste 10 gelezen. Daarna nooit meer aangeraakt. Toen ik jonger was en moest lezen van school voor boekverslagen las ik vaak horror/thriller boeken. Dan had lezen nog nut, want was het zo spannend dat je wel gedwongen door moest lezen.

Mijn moeder is wel echt een lezer. Zij is vooral fan van Stephen King. Zij heeft daar volgens mij elk boek, hier en daar mist ze nog wel een enkeling. De serie van Harry Potter en In de Ban van de Ring compleet. Beiden in het Nederlands.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zonet To Kill A Mockingbird uit. Verdorie, dat kwam toch wel heel dicht bij een traantje. boos.gif Prachtig. Nog anderen die het gelezen hebben?

Prachtig hè? Dit is voor mij een heel emotioneel boek. Toen mijn vader op sterven lag heb ik 's nachts bij hem gezeten en hem verzorgd, en in de periodes dat hij sliep heb ik het gelezen.
Link to comment
Delen op andere websites

Wel, zeker een emotioneel boek. En zeker en vast als jij het koppelt aan zo'n emotioneel moment.

Ik vond het boek eerst prima, maar begreep eerst niet helemaal waaraan het zijn classic-status te danken had, met uitzondering van de prachtige schrijfstijl. Maar met het einde smolt ik gewoon weg, zulke perfectie... Echt mooi.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het mooi dat Harper Lee het boek schreef nadat zij van vrienden een jaar salaris had gekregen, met de boodschap dat ze zich moest richten op het schrijven. Een goede investering, denk ik :) Ik lees op het moment non-fictie: 'The Sleepwalkers: How Europe Went to War in 1914,' een boek dat tot in het kleinste detail de aanleiding en oorzaak van de Eerste Wereldoorlog uitpluist. Ik vind het heel interessant, niet in het minst omdat het geschiedenisonderwijs in Nederland te weinig aandacht besteeds aan WO1, ten faveure van de veel populairdere WO2.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben daarstraks door mijn meters lange Goodreads toréador lijst gegaan, en ik heb die titel vandaag gezien, dus het moet wel daar geweest zijn. Heb jij mij dat boek ooit aangeraden? Ook nog een Latijns boek, Claudius dacht ik, maar absoluut niet zeker.

Ik heb nu nog tonnen boeken liggen waar ik mee kan beginnen, maar kan niet kiezen tussen Fahrenheit 451, 1984 en Dune. Ik zal maar meer moeten lezen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet zo'n frequente lezer van boeken. Niet voor recreatief gebruik althans, buiten kennis op te spijkeren in mijn vrije tijd en eens een enkele Donald Duck, Autoweek of een handje vol fictie leesboeken. De laatste keer dat ik zo'n boek van de laatste cat. heb open geslagen en uitgelezen, was zo'n 10 jaar terug (Toen ik dit voor school moest doen in de 1e / 2e klas). Dus of ik dat nou onder vrijetijdsbesteding moet laten vallen...

Echte non-fictie, zoals het lezen in woordenboeken, opstellen, wetenschappelijke werken en informatieve boeken (waaronder studieboeken), lees ik dagelijks.

Link to comment
Delen op andere websites

Vijftig tinten grijs. honger.gif

:7

Onlangs heb ik de Maze Runner trilogie uitgelezen, en momenteel ben ik bezig met een prequel op die serie (The Kill Order). Ook die is bijna uit. De afgelopen tijd heb ik sowieso een aantal boeken(series) gelezen die al deels zijn verfilmd, of in de nabije toekomst verfilmd gaan worden. De boeken van The Hunger Games zijn een ander voorbeeld, en binnenkort ga ik beginnen aan 10,000 Saints (eveneens al verfilmd).

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Doet me denken aan The Martian. Iemand die gelezen? Ik hoop dat die niet hzzelfhetzelfde lot als de hongerspelen te wachten staat.

Vond die boeken 6 jaar geleden leuk, voordat er sprake was van een verfilming. Op de lagere school werd ik dan uitgelachen 'wat een stom boek is dat, haha'. Twee jaar later stonden die in de rij voor de meest uitgemolken filmreeks in de geschiedenis.

Naja, The Martian vind ik nu nog altijd een leuk boek, dus dat staat genoteerd. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

"ik las eigenlijk alleen maar voor school," terwijl dat net het stomste is. puh2.gif

Dat vind jij :Y Ik vind het 'stommer' om onvoorbereid te werk te gaan, dan voor een andere vrijetijdsbesteding te kiezen (gtaforum, gamen, sporten...) die even leuk kan zijn.

Lezen is zo leuk, ik snap echt niet dat je zou weigeren dat uit vrije wil te doen.

Dat is ook vrije wil, de wil om het niet te doen, evenals de optie openhouden. Ik weiger niet, ik heb andere prioriteiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...