Jump to content

Minecraft GTAForum UHC 1


Ezra24rct3

Recommended Posts

Alright. De server is al een tijdje inactief. Ben er zelf ook al even niet meer op geweest (geef ik toe)... Ik kreeg net een PB van Thebig met het idee voor een UHC. Iemand in? Ik wel! Zaterdag 3 oktober, 12:00. Mocht je een ander idee/tijdstip willen doe geen moeite en zeg het, dan kunnen we dit met z'n allen overleggen. knipoog.gif

Wat uitleg/regels (met dank aan Thebig):

Wat is een UHC?

UHC is de afkorting voor Ultra Hardcore. Een Ultra Hardcore wereld verschilt in enkele aspecten van een normale Mincraftwereld. Het belangrijkste kenmerk is dat een speler slechts één leven heeft. Als hij eenmaal dood is, is het niet mogelijk terug in de wereld te geraken. Verder hebben vijandige mobs evenveel health en dienen evenveel damage toe als in hardmode. Als laatste geeft voldoende eten je geen extra health terug. De enige manier om health terug te krijgen, is met behulp van Golden Apples.

De bedoeling van UHC is als allerlaatste speler/team over te blijven. Je kan natuurlijk wachten tot alle andere spelers/teams sterven, maar een veel effectievere manier is zelf een stevige uitrusting samen te stellen en de andere spelers/teams een handje te helpen met dood te gaan.

Voorlopige regels:

  • Geen Nether: ivm met lag lijkt me dat wel het beste. Ook kan een potje zeer lang duren als we allemaal in de Nether gaan. Of kan een potje juist snel gedaan zijn als iedereen daar dood gaat.
  • Bijgevolg geen potions.
  • World Border met een bepaalde grootte die na een tijdje krimpt: zo krijgt iedereen tijd voor een basisuitrusting, maar vermijd je ook ellenlange potjes.
  • Eternal Day na een bepaalde tijd: je krijgt genoeg tijd voor een basisuitrusting en kan daarna rustig naar elkaar zoeken aan de oppervlakte.
  • Individuele teams

Dus:

GTAForum UHC Toernooi

Wanneer? Zaterdag 4 oktober, 15:00

Waar? GTAForum Minecraft Server (IP: 178.32.34.212:25565)

Deelnemers: (4/10)

- Forumnaam: ezra24rct3

Minecraft Username: ezra24rct3

- Forumnaam: thebig

Minecraft Username: gthabig

- Forumnaam: .PhoeniX.

Minecraft Username: lastcastle.

- Forumnaam: Aron24

- Minecraft Username: Endanda

-

-

-

-

-

Plaats t volgende in dit topic of stuur het naar mij in PB:

Ik wil meedoen aan het eerste GTAForum UHC Toernooi!
[b]Forumnaam: [/b]
[b]Minecraft Username: [/b]

Sidenote: Dit is alleen voor mensen die in het bezit zijn van een Minecraft Premium account, en het dus hebben gekocht. Illegale launchers worden niet toegelaten!

biertje.gif

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil meedoen aan het eerste GTAForum UHC Toernooi!

Forumnaam: thebig

Minecraft Username: gthabig

Helaas kan ik niet op het voorgestelde uur, een later uur of een andere dag zou me beter uitkomen. Zondag kan ik meestal perfect in de middag.


Eerst even wat uitleg over UHC:

UHC is de afkorting voor Ultra Hardcore. Een Ultra Hardcore wereld verschilt in enkele aspecten van een normale Mincraftwereld. Het belangrijkste kenmerk is dat een speler slechts één leven heeft. Als hij eenmaal dood is, is het niet mogelijk terug in de wereld te geraken. Verder hebben vijandige mobs evenveel health en dienen evenveel damage toe als in hardmode. Als laatste geeft voldoende eten je geen extra health terug. De enige manier om health terug te krijgen, is met behulp van Golden Apples.

De bedoeling van UHC is als allerlaatste speler/team over te blijven. Je kan natuurlijk wachten tot alle andere spelers/teams sterven, maar een veel effectievere manier is zelf een stevige uitrusting samen te stellen en de andere spelers/teams een handje te helpen met dood te gaan.

Verder gaan we gezamenlijk ook nog wat regels moeten discussiëren. De basiskenmerken van een normale UHC moeten we niet echt bespreken (Hardmode, geen respawn, geen regeneration), maar er zijn nog wat andere zaken.

Willen we Nether in het spel? Willen we potions in het spel? Willen we eternal day (na een bepaalde tijd)? Willen we World Border? Willen we dat we na een bepaalde tijd naar het midden worden geteleporteerd?

Zelf denk ik dat volgende regels wel het beste zouden zijn (voor een eerste pot):

  • Geen Nether: ivm met lag lijkt me dat wel het beste. Ook kan een potje zeer lang duren als we allemaal in de Nether gaan. Of kan een potje juist snel gedaan zijn als iedereen daar dood gaat.
  • Bijgevolg geen potions.
  • World Border met een bepaalde grootte die na een tijdje krimpt: zo krijgt iedereen tijd voor een basisuitrusting, maar vermijd je ook ellenlange potjes.
  • Eternal Day na een bepaalde tijd: je krijgt genoeg tijd voor een basisuitrusting en kan daarna rustig naar elkaar zoeken aan de oppervlakte.
  • Individuele teams

Dat zijn voorlopig de belangrijkste dingen waar ik aan kan denken. Nu moeten we het enkel nog eens geraken over de regels en de details wat verder uitwerken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat moeten we allemaal discussiëren, maar het lijkt me logisch dat als we teams nemen, iedereen natuurlijk in een team zit en elk team even groot is. Persoonlijk lijkt individueel me makkelijker te organiseren voor de eerste keer, maar teams zou zeker ook goed zijn.

Bij teams heb je de organisatorische moeilijkheid dat elk team een eigen teamchat moet hebben. Je kan natuurlijk een extern programma als Skype (evt. zelfs voicechat) gebruiken of eventueel de GTAF-chat.

Link to comment
Delen op andere websites

Jááá, ik zou erg graag willen deelnemen aan de eerste UHC Toernooi! :D

Forumnaam: .PhoeniX.

Minecraft Username: lastcastle.

Note: Hoogstwaarschijnlijk kan ik wel rond 12 uur 's middags komen opdagen, anders vermeld ik het wel wanneer ik bijv. 'n uurtje later kom.

Link to comment
Delen op andere websites

Laat de datum je zeker niet tegenhouden om je in te schrijven. Ezra heeft die datum en tijd enkel geprikt als een mogelijkheid, uiteindelijk proberen we gewoon iets te vinden dat iedereen past.

Misschien moeten we wachten tot we een aantal ingeschrevenen hebben voordat we met z'n allen een datum beslissen. Het is dan niet gegarandeerd dat je als ingeschrevene ook zal deelnemen, maar het is sowieso moeilijk een datum te prikken met zoveel mensen tegelijk. Bovendien hoop ik dat het niet bij deze ene UHC blijft smile3.gif

Mij lijkt teams overigens ook wel leuker voor UHC, maar om dan een echt leuk potje te hebben, moet je al met 8 man zijn, als je met teams van 2 werkt. Hopelijk komen we hier aan.

Link to comment
Delen op andere websites

12:00 gaat voor mij niet lukken vanwege mijn voetbal, mocht het iets(richting half twee) later starten zou ik wel mee kunnen doen, maar dat zal wel niet.

Forumnaam: aron24

MC-naam: Endandaa

Ik zie nu pas dat ik een foutje heb gemaakt, het moet Endanda zijn, mijn oprechte excuus

Nieuwe, overigens tijdelijke datum is: 4 oktober, 15:00

Lijkt mij prima. Ik denk dat we zonder teams doen, aangezien we met zo weinig zijn.

Hoelang duurt zo'n potje gemiddeld?

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...