Jump to content

Jumbo of Albert Heijn?


Danger_dog_guy_7

Recommended Posts

Hallo leden,

Ik werk nu al best een flinke poos bij de Jumbo die is gevestigd in mijn dorp. Maar het verloopt niet zo heel soepel. Ik krijg veel commentaar dat ik mijn vracht niet optijd af heb, hoe hard ik ook mijn best doe. Waarschijnlijk door dit word ik minder in geroosterd omdat ze mij op bepaalde dagen niet kunnen gebruiken. Nu heb ik ook nog eens de pech dat ik een beetje in een financiële crisis zit en toch echt geld nodig heb, maar dat op deze manier niet erg opschiet. Toen begon ik eraan te denken om misschien een frisse start te gaan maken bij de Albert Heijn. Na wat gezocht te hebben zag ik dat je daar wat meer uitbetaald krijgt. Nou zou ik jullie willen vragen: zal ik bij de Jumbo blijven of een nieuwe start maken bij de AH?

Loon per uur:

Albert Heijn: €4,29 (15 jaar) - € 4,96 (16 jaar)

Jumbo: €3,66 (15 jaar) - €3,96 (16 jaar)

Mvg DDG7

Bewerkt: door Danger_dog_guy_7
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Danger_dog_guy_7

    14

  • NicolaB

    5

  • .Sharingan

    4

  • ERRWINS

    3

Jumbo staat er (bij mij in de buurt dan) bekend om dat ze hun personeel slecht behandelen. Heb zelf 4 jaartjes bij AH gewerkt en dat verliep prima.

Maar niemand kan je garanderen dat het bij jouw Albert Hein in de buurt beter zal verlopen. Ligt toch echt puur aan de mensen daar zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Alle supermarkten zijn flikkers als het op goedkope jongen krachten aankomt.. Maar heb zelf een jaar bij de ah gewerkt toen ik jouw leeftijd was. Op de AGF en t was zeer relaxed werk. Ik zou jumbo de vinger geven en je kansen nemen bij ah.

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf nooit in een winel gewerkt zo als jumbo of AH

Ik kan hier eigenlijk niet echt antwoord opgeven sorry

Ik kan je wel een beetje advies geven hier over en dat is

Als jij je op je huidige werk plek niet fijn / prettig voelt om tegaan werken en dat ook nog je uren minder worden zo als je zelf zegt om dat je volgens je chef dus dingen niet in de tijd klaar krijgt wat hij graag zou willen dan zou ik het wel weten

Als ik in jou schoenen zou staan dan zou ik toch eens een kijkje gaan nemen bij de AH bij jou in buurt eens kijken een kijkje nemen kan geen kwaad lijkt mij

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me niet zo moeilijk toch?

Bijbaantjes zijn er wat mij betreft vooral om geld te verdienen, als je dan 1 euro meer kunt verdienen ergens anders zou dat voor mij al reden genoeg zijn om te verkassen. Je geeft ook aan dat je niet fijn in je vel zit bij je huidige werkgever, wat wil je nog meer? Meer verdienen + een nieuwe kans bij een andere werkgever, duidelijk lijkt me.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik ongeveer een jaar of zes à zeven bij de AH gewerkt, waarvan de laatste paar jaren in de actieploeg op zondagavond (lees: actiekoppen bouwen met producten die de week erna in de actie zijn). Ik zou waarschijnlijk niet zo lang bij de AH hebben gewerkt als het team waarin ik zat niet zo gezellig was geweest. Nu is dat natuurlijk in het specifieke geval van de AH waar ik gewerkt heb, en geeft het geen garanties voor andere vestigingen. Van mijn kant hoor je in ieder geval geen negatieve geluiden over de AH, en wat Venzio zegt klopt ook: als het gaat om geld verdienen en je kunt ergens anders meer krijgen (en je zit niet echt op je plek bij je huidige werkgever), dan zou je het bij de AH kunnen gaan proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Beide winkels zijn niet echt geweldig, ik heb een stage gelopen bij een Albert Heijn in de buurt en ik werd daar wel goed behandeld door mijn stagebegeleider, maar sommige mensen zijn daar echt vreselijk. Ik werd een paar keer beledigd omdat ik zogenaamd een slaaf was van de winkel omdat ik alles maar moest doen, terwijl ik niet betaald werd. En uiteindelijk ben ik gestopt daar nadat een man twee keer een strafbaar feit tegen mij heeft gepleegd, en toen ik in gesprek ging met de winkel was het volgens de man goed bedoeld. Met alle respect maar hoe kan je seksuele intimidatie goed noemen? Uiteindelijk heb ik gehoord dat hij het ook bij anderen deed. Dus niet alle winkels zijn altijd geweldig, maar in jouw situatie zou ik wel bezig gaan om bij de Albert Heijn te gaan werken omdat jezelf al hebt benoemd dat je bij de Jumbo niet goed wordt behandeld. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Beide winkels zijn niet echt geweldig,ik heb een stage gelopen bij een Albert Heijn in de buurt en ik werd daar wel goed behandeld door mijn stagebegeleider, maar sommige mensen zijn daar echt vreselijk. Ik werd een paar keer beledigd omdat ik zogenaamd een slaaf was van de winkel omdat ik alles maar moest doen, terwijl ik niet betaald werd. En uiteindelijk ben ik gestopt daar nadat een man twee keer een strafbaar feit tegen mij heeft gepleegd, en toen ik in gesprek ging met de winkel was het volgens de man goed bedoeld. Met alle respect maar hoe kan je seksuele intimidatie goed noemen? Uiteindelijk heb ik gehoord dat hij het ook bij anderen deed. Dus niet alle winkels zijn altijd geweldig, maar in jouw situatie zou ik wel bezig gaan om bij de Albert Heijn te gaan werken omdat jezelf al hebt benoemd dat je bij de Jumbo niet goed wordt behandeld. ;)

>>> Door Venzio: Laten we het vriendelijk houden, jouw reactie is al helemaal niet nodig!<<<

Bewerkt: door Venzio
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf nooit in een winel gewerkt zo als jumbo of AH

Oftewel je hebt er geen weet van. Dan ben je ook niet in de positie advies te geven lijkt me.

Ik zou zelf voor de AH kiezen, de Jumbo bij ons staat ook redelijk bekend om de onmogelijke eisen qua tijd en het (gebrek aan) geld dat je ervoor krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik werk nu al best een flinke poos bij de Jumbo die is gevestigd in mijn dorp. Maar het verloopt niet zo heel soepel. Ik krijg veel commentaar dat ik mijn vracht niet optijd af heb, hoe hard ik ook mijn best doe. Waarschijnlijk door dit word ik minder in geroosterd omdat ze mij op bepaalde dagen niet kunnen gebruiken.

Ik weet niet wat je met de vracht bedoelt en in hoeverre het commentaar dat je krijgt terecht is. Bij de Albert Heijn zal ook wel wat van je worden verwacht natuurlijk, maar als je daar meer betaald krijgt moet je daar vooral heen gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf nooit in een winel gewerkt zo als jumbo of AH

Oftewel je hebt er geen weet van. Dan ben je ook niet in de positie advies te geven lijkt me.

Je ziet het, hij/zij is in staat en in de positie om een advies te geven. Aan DDG7 om te bekijken hoe waardevol het advies is, niet aan jou.


Ikzelf heb ooit eens bij de Albert Heijn gewerkt in de vulploeg/kw etc. Tevens ook bij de Jumbo (C1000). Naar mijn weten is Jumbo een Franchise en AH niet. Wat maakt dat uit? Bij een franchise heb je een eigen baas. Wilt de winkelchef geen Jumbo, dan wordt ie een andere toko. Die vrijheid heeft hij ook in het aanstellen van personeel en de vulnormen. Bij Albert Heijn echter, is dit laatste vanuit bedrijfslijnen geregeld. Natuurlijk hangt de controle af van de winkel zelf. Maar de processen zijn daar vrij ver doorgevoerd. Het loont voor de leidinggevenden van die dag om aan de vulnorm te doen (50 coli / uur KW / 80 coli / uur zuivel, destijds).

Toen ik later bij de C1000/Jumbo kwam, kwam ik in een zaak waar men nog nooit had gehoord van een vulnorm en andere werkprocessen waren ook een beetje á la 1980. Relaxed werken voor de vulploeg/kw dus. Leuke is en was, dat dat zich ook uit in het winkelpersoneel. Men heeft daar wat meer affiniteit met de zaak en helpt klanten uitgebreider omdat ze toch geen vulnorm hebben. Tevens bleven daar de vulploegmedewerkers ook wat langer en dropen zelf af (zoals ik), omdat ze ander werk hebben. Leuk voor de klanten, want de werknemers kregen een vast gezicht en je had daardoor vaker een babbeltje (ik ga nog vaak naar die winkel alleen omdat ik weet dat daar nog veel oude gedienden rondlopen). Het heeft z'n voor en tegens (de franchisenemer moet meer en duurdere mensen in zetten = duurder voor hem).

In het kort:

Bij Jumbo heb je meer kans dat de werkdruk per filiaal verschilt, dan bij de AH. Bij de AH is de werkdruk iig procesmatig duidelijk vastgesteld bij de KW, al hangt de controle af van het filiaal en het personeel.

Als laatste tip: Probeer eens bij de Jumbo op verschillende tijden en functies te werken in hoeverre dat kan. Dan zie je wellicht tijden waar er minder gehecht wordt aan de vulnorm of zie je een functie wat wat relaxter werkt. Zo begon ik bij de C1000 (werd later Jumbo) als KW'er en eindigde ik als chef v.d. kassa's (ik merkte ook dat ik soms faalde in snel vullen en dat dat niet zo op prijs werd gesteld XD )

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, crap... Misschien op andere dagen en tijden werken. Ken je trouwens iemand die bij die AH werkt? Misschien in de klas ofzo. Dan kan je vragen hoe het daar is om te werken bij die AH. Ik maakte ook de switch omdat ik van een klasgenoot het hoorde dat juist die supermarkt wel relaxed was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...