Jump to content

Jumbo of Albert Heijn?


Danger_dog_guy_7

Recommended Posts

EDIT:

Om voor te werken, kies AH. Ik heb voor Jumbo gewerkt, zowel filiaal als ondernemer, en het is erg wennen. Maar, ik moet toegeven dat bij een ondernemer veel relaxter werken is dan bij een filiaal.

Alsof ik het voorspelde, werk ik nu voor AH als teamleider. Ik heb het erg naar mijn zin bij deze franchisenemer. We hebben afgelopen maandag onze tweede vestiging geopend en eens per maand hebben we het zogeheten AH Café waar we met z'n allen een drankje doen tot diep in de nacht.

Om even te antwoorden op jouw situatie; Ik zou voor de AH gaan. Ze kunnen altijd Jumbo gaan bellen over hoe je was, maar als je er van overtuigt bent dat je niets verkeerd hebt gedaan, dan voorzie ik geen problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Danger_dog_guy_7

    14

  • NicolaB

    5

  • .Sharingan

    4

  • ERRWINS

    3

Je kan zeggen wat je wil, ze verdedigen toch degene die de waarschuwing gaf. Hoe onnozel de reden dan ook is. Heb m'n verhaal gedaan en gezecht dat ik het er niet mee eens ben maar het interesseert ze geen reet. Volgende week moet ik m'n spullen inleveren en het papier om m'n contract te ontbinden tekenen.

Nu ben ik het hier volledig mee oneens, zal ik het papier volgende week niet tekenen? Wat zou het voor nut hebben om het niet te doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan zeggen wat je wil, ze verdedigen toch degene die de waarschuwing gaf. Hoe onnozel de reden dan ook is. Heb m'n verhaal gedaan en gezecht dat ik het er niet mee eens ben maar het interesseert ze geen reet. Volgende week moet ik m'n spullen inleveren en het papier om m'n contract te ontbinden tekenen.

Nu ben ik het hier volledig mee oneens, zal ik het papier volgende week niet tekenen? Wat zou het voor nut hebben om het niet te doen?

Bespreek het allereerst goed met je ouders.

Bekijk goed wat jouw formele voordelen zijn van het contract ontbinden op die manier.

Op deze manier onderteken je een overeenkomst de om de arbeidsovereenkomst te beëindigen met wederzijds goedvinden. Je hebt dan 2 weken bedenktijd om alsnog van de overeenkomst af te zien.

Wanneer je dit papier niet ondertekend moet de werkgever, Albert Heijn, een ontslagprocedure aanvragen bij de kontonrechter. Hierin moet AH het aannemelijk maken dat jij, de werknemer, niet geschikt bent voor de functie.

Een kantonrechter zal ontslag alleen toestaan als dat voldoende uit de dossieropbouw blijkt. Je moet dan ook de kans hebben gehad om je te verbeteren.

Jij hebt als werknemer overigens het recht om naar de WC te gaan en de werkgever mag je daarin niet belemmeren. Ben je een dag aan de diarree, en moet je elk uur een kwartier naar het toilet; dan moet dat gewoon kunnen. ... Dat is werktijd wel te verstaan, geen pauzetijd.

Als je ontslag louter gebaseerd is op je toiletbezoek, dan acht ik de kans zeer klein dat de kantonrechter erin meegaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet wat voor contract het is, maar als je het contract niet ondertekent en je werkt op 0 uren basis kun je er vanuit gaan dat ze je niet meer in zullen plannen. Anders mag je gewoon verwachten dat ze je wekelijks het aantal uren uitbetalen (gewerkt of niet gewerkt) tot het contract ontbonden is.

Link to comment
Delen op andere websites

Snap de problemen niet echt met Jumbo hier. Ik heb nu ruim vijf jaar werkervaring bij de Jumbo en het bevalt me uitstekend. Zat eerst bij een ondernemer en dat zijn echt klotelui. Sowieso de ondernemers in deze buurt sporen voor geen meter. Desalniettemin was het in de Jumbo prima. Superleuke collega's, vele uitstapjes, niet veel regeltjes... Heb hier als vulploeg en als agfmedewerker gewerkt. Nu zit ik bij een filiaal en dit bevalt helemaal goed. Beter dan de ondernemer zelfs. Krijg ook een mooi loontje (zo'n 15 euro per uur als 22 jarige). Nooit problemen met Jumbo gehad. Daarnaast vind ik Albert Heijn ook gewoon een ongelooflijke klote winkel. Alleen als ik niet anders kan, doe ik daar boodschappen, maar anders zet ik echt geen stap in de AH... :)

Om even te antwoorden op jouw situatie; Ik zou voor de AH gaan. Ze kunnen altijd Jumbo gaan bellen over hoe je was, maar als je er van overtuigt bent dat je niets verkeerd hebt gedaan, dan voorzie ik geen problemen.

Dat zal, maar ze mogen geen negatieve referentie geven.. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het dus precies andersom. Jumbo filialen heeft alles verpest destijds en toen ik voor een Jumbo ondernemer ging werken, was alles goed.

Maar goed, de mensen op de vloer bepalen de sfeer, dat is het belangrijkste!

Ik vind het altijd zo lastig te bepalen en ik geef je hierin helemaal gelijk. In mijn ogen is de Jumbo wat betreft personeel niet beter dan de Albert Heijn en vice versa. Het ligt puur aan de mensen die er werken, niet aan het bedrijf zelf. Toen ik 2 jaar geleden voor de eerste keer bij de Jumbo begon (werk er inmiddels niet meer) werkte er ook een leidinggevende waarvan je het liefste zou willen dat hij zichzelf in de koelcel opsluit. Op een gegeven ogenblik kwam er een andere leidinggevende in beeld en het was heel erg fijn om met de nieuwe leidinggevende samen te werken. Hetzelfde geldt overigens ook voor een aantal ongemotiveerde collega's die later zijn vertrokken. Het werkt simpelweg veel fijner met goede collega's/leidinggevenden om je heen. Deze situatie zal bij Jumbo's voorkomen, maar ook bij AH-filialen. Je hebt het gewoon niet getroffen met de baas. Met ''je'' bedoel ik overigens DDG7. :P Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

M'n pa heeft er even gesproken met zijn vakbond en die raden aan een brief te sturen naar de directeur. Niet om mezelf terug het bedrijf in te krijgen, maar om te laten zien hoe het er echt aan toe gaat bij die klote winkel. Ik heb m'n ontslag al geaccepteerd, zaterdag teken ik de papieren en moet ik m'n troep inleveren. Als je je zo gedraagt tegenover je werkgevers mag je van mij naar de klote lopen.

Overigens heb ik het reglement doorgelezen en er staat in dat je binnen de 12 maanden na ontslag niet bij een concurrent mag werken binnen een straal van 5 kilometer. Doe je dit wel krijg je een boete van €250,- aan je broek. What the fuck?! De jumbo bepaald volgens mij niet waar en wanneer ik ga werken. Kom maar met die boete, ze krijgen het geld niet. Belachelijk zooitje.

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens heb ik het reglement doorgelezen en er staat in dat je binnen de 12 maanden na ontslag niet bij een concurrent mag werken binnen een straal van 5 kilometer. Doe je dit wel krijg je een boete van €250,- aan je broek. What the fuck?! De jumbo bepaald volgens mij niet waar en wanneer ik ga werken. Kom maar met die boete, ze krijgen het geld niet. Belachelijk zooitje.

Staat het in je contract en/of heb je het reglement moeten tekenen?

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens heb ik het reglement doorgelezen en er staat in dat je binnen de 12 maanden na ontslag niet bij een concurrent mag werken binnen een straal van 5 kilometer. Doe je dit wel krijg je een boete van €250,- aan je broek. What the fuck?! De jumbo bepaald volgens mij niet waar en wanneer ik ga werken. Kom maar met die boete, ze krijgen het geld niet. Belachelijk zooitje.

Volgens het FNV mogen werkgevers sinds 2015 jou dat niet meer verbieden. Zie http://fnvjong.nl/rechten-plichten/ontslag

Link to comment
Delen op andere websites

-

Staat het in je contract en/of heb je het reglement moeten tekenen?

M'n contract uiteraard wel maar onder het reglement hoefde geen handtekening.

-

Volgens het FNV mogen werkgevers sinds 2015 jou dat niet meer verbieden. Zie http://fnvjong.nl/re...lichten/ontslag

Ik zal het straks eens doorlezen en een screenshot maken. Mochten ze problemen gaan zoeken dan heb ik dat als verdediging. :)
Link to comment
Delen op andere websites

Succes mocht die moeilijk gaan doen dan zou die aannemelijk moeten maken dat er sprake is van zwaarwegende bedrijfsbelangen. Daar wens ik de werkgever succes mee aangezien je als vakkenvuller nou niet echt bedrijfsgeheimen kent etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...