Jump to content

GTA Classic View Talk


NicolaB

Recommended Posts

Ik miste hier een vloeiend* topic waar je over de oude gta's kon praten. Lekker oude herinneringen op laten borrelen over verschillende onderwerpen van de klassieke gta's.

*

een topic met meer dan 1 reactie per jaar. Tot nu toe hebben we hier alleen quizzes die een beetje lopen en ik haat quizzes

3819054017.jpg

Nou, laat ik beginnen met een vraag: Welk voertuig vonden jullie het leukste in GTA 1? En per Categorie?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind alle voertuigen kut in de GTA's met topdown view, want ik wist ze nog geen tien seconden heel te houden steeds.

Ik heb wel eens deze MTA SA race-map gemaakt met topdown view, dat was wel grappig:

Waarschijnlijk omdat ik ben begonnen met 3D GTA's voelen die oude spellen gewoon niet als GTA's voor mij, net als Chinatown Wars.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb ik ook wel. Bij GTA 1 trok mij de muziek erg aan, dat i.c.m. met de ongekende gameplay in die tijd (auto's stelen, mensen platrijden en neerschieten. Dat had ik nog nooit in een game gedaan).

In de classic GTA's vond ik de (donkere) humor echt geweldig. Van het scheten laten in iemands gezicht, tot het "GIMME YOUR WALLET"-mannetje. Deze missie is me ook altijd bijgebleven:

Echt een ander soort spel was GTA toen >.<

Toch vond ik er wel geinige autootjes tussen zitten. Vooral in GTA 2. Mijn favoriet:

Dementia-GTA2.png

Met een smile op je dak iedereen platrijden... Gekkewerk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet eigenlijk eerlijk bekennen dat ik nog nooit een Top Down View GTA heb gespeeld (Op Chinatown Wars na dan, maar dat reken ik niet echt als

'n Top Down game aangezien je zicht ietwat schuin gekanteld is). Doch lijkt het me zeer aangenaam om minstens één keer GTA 2 te kunnen

spelen, voornamelijk om de nostalgie. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind alle voertuigen kut in de GTA's met topdown view, want ik wist ze nog geen tien seconden heel te houden steeds.

Waarschijnlijk omdat ik ben begonnen met 3D GTA's voelen die oude spellen gewoon niet als GTA's voor mij, net als Chinatown Wars.

Alle voertuigen kut omdat je zelf te incapabel bent om ermee om te gaan? :7

Zelf ben ik begonnen met GTA1, ''pas'' bij GTAV heb ik mijn interesse in GTA echt verloren. De release was fantastisch, evenals de storyline.. Voornamelijk dat online-aspect is totaal overbodig bij GTA, daarnaast hoeft GTA zich van mij niet buiten de stad af te spelen.

Bovendien houd ik niet zo van de over the top-gameplay welke terugkwam in V, zodoende vond ik SA en TBOGT ook de minst vermakelijke GTA's. Het gebrek aan singleplayer-ondersteuning heeft mijn interesse nog verder doen afnemen. De enige reden waarvoor ik nog eens in GTAV zou willen duiken is het FPS-view. Als ik weer eens een degelijke PC bezit zou ik die game voornamelijk spelen om alle EE's in kaart proberen te brengen.

Dat heb ik ook wel. Bij GTA 1 trok mij de muziek erg aan, dat i.c.m. met de ongekende gameplay in die tijd (auto's stelen, mensen platrijden en neerschieten. Dat had ik nog nooit in een game gedaan). In de classic GTA's vond ik de (donkere) humor echt geweldig. Van het scheten laten in iemands gezicht, tot het "GIMME YOUR WALLET"-mannetje.

Dit kan ik alleen maar onderschrijven _O_ .

Dit nummertje vond ik fantastisch, als ukkiepukkie van een jochie was dit de eerste keer dat ik me echt dé man voelde in een game. Veel sterker is dat gevoel ook niet meer teruggekomen.

https://www.youtube.com/watch?v=JYy69qOJWoMp

Wat was ik dan ook blij dat die track haar rentree maakte in GTA III. Normaliter houd ik helemaal neit van deze soort muziek, maar dit nummer vind ik fantastisch. Al zal dat deels te maken hebben met nostalgische gevoelens! Hij staat al een paar jaar op mijn telefoon, ik kan hem helemaal meezingen <3 :roll:

Ik moet eigenlijk eerlijk bekennen dat ik nog nooit een Top Down View GTA heb gespeeld (Op Chinatown Wars na dan, maar dat reken ik niet echt als 'n Top Down game aangezien je zicht ietwat schuin gekanteld is). Doch lijkt het me zeer aangenaam om minstens één keer GTA 2 te kunnen spelen :puh:

Vooral GTA2 is een aanrader om ''in te stappen'' in de Classics, ook zou je III in topdown-view kunnen spelen maar dat is niet erg aan te bevelen..

, voornamelijk om de nostalgie.

Hoe kun je nostalgische gevoelens koesteren voor een game die je nooit gespeeld hebt? :7:fp:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat was ik dan ook blij dat die track haar rentree maakte in GTA III. Normaliter houd ik helemaal neit van deze soort muziek, maar dit nummer vind ik fantastisch. Al zal dat deels te maken hebben met nostalgische gevoelens! Hij staat al een paar jaar op mijn telefoon, ik kan hem helemaal meezingen <3 :roll:

Link werkt niet, maar ik neem aan dat je Joyride van da Shootaz bedoeld.

Wel een stukje wat ik 1 op 1 kan overschrijven. Ik heb dat nr ook op m'n telefoon (evenals onderstaand nr) terwijl ik niet zo van dat genre houd.

Edit: ff eentje met betere soundkwaliteit geüpload.

http://picosong.com/S4JS

Die intro van dat nr miste ik wel in de game. Heerlijk.

Spidey_3_Emo_Peter_dance.gif

Alle voertuigen kut omdat je zelf te incapabel bent om ermee om te gaan? :7

Zit wat in. In andere gta's rate ik voertuigen ook op hoe ze rijden,vliegen,varen etc. Mijn bekwaamheid speelt daar ook een belangrijke factor in. Zo vind ik de Dodo in GTA-III echt een Kutding, omdat ik het niet de lucht in kreeg en vind ik de seasparrow in VC een van m'n favorieten omdat je die moeilijk kan laten crashen.

Welk stukje herken je uit de classic GTA's in dit filmpje? :D

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 6 maanden later...

Als alles goed gaat kan ik mij binnenkort ook mengen in de discussies en quizes mbt Grand Theft Auto en GTA2; sinds kort beschik ik over de CD's van deze games, en ik heb ze werkend gekregen op m'n PC. Even gauw getest, en ik ging al langer door met spelen dan de bedoeling was :puh:

Een aantal jaar geleden had ik ze gedownload via de site van Rockstar, maar dat werkte toen niet op m'n computer. Dus heb ik ze toen maar gedelete. Maar toen ik ze kon over nemen van iemand, was de keuze gauw gemaakt; een echte GTA-fan moet ze gewoon hebben. Ik heb er zin in. Welke adviseren jullie trouwens om als eerste te spelen?

Link to comment
Delen op andere websites

GTA 1 > London > 2

Ik krijg ze maar niet werkend :cry:

edit: Heb ook de PS1-versies overigens, maar dat zijn inferieure versies en dat vind ik niet prettig spelen

daarbij kan je ook geen screenshots maken op de PS1, natuurlijk

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...