Jump to content

A2 Racer II


TheuNauz

Recommended Posts

Al meer dan twintig jaar organiseert een verboden organisatie geheime races over de Nederlandse snelweg. Deze groep noemt zich de A2 Racers, naar de snelweg waar het allemaal mee begon. Vanaf dag één is deze organisatie nauwlettend in de gaten gehouden door de politie. Jaar in, jaar uit probeert de sterke arm de A2 Racers te ontmaskeren, maar tot nu toe zonder noemenswaardig resultaat. De start en finish zijn traditiegetrouw op de Dam in Amsterdam, de winnaar is degene die als eerste weer de streep passeert op het Damplein. Dit jaar kan ook jij deelnemen. Voel je de hete adem van de politie al in je nek?

Gaat er al een lichtje branden in die grijze massa daarboven? Juist. Je las zojuist de intro van verreweg het beste racespel van voor de eeuwwisseling. Ik heb het natuurlijk over Davilex' pareltje A2 Racer II (1998).

Maar waarom haal ik juist dit spel nu naar voren? Ik zoek audiofiles van het spel. Op YouTube zijn de intro-video's van vrijwel alle A2 Racers te zien, maar niet van dit deel. De intro van dit deel wijkt ook iets af van de andere intro's van alle andere delen, want bij deel II wordt simpelweg het bovenstaande verhaaltje opgelezen door een VoiceOver met een spannende tune eronder. Ik zoek de audio van deze intro. Deze intro stond tot voor kort op YouTube, maar de video is nu privé.. klik

Ook zoek ik audiofiles van de meest gruwelijke politieradio der racegames. In dit spel was de centrale meldkamer namelijk een grietje met een IQ van een doorsnee zandkorrel. Wanneer je de politie te slim af was piepte het grietje naar de achtervolgende eenheden: "Kan gebeuren, volgende keer beter!" Ook van deze politieradio was een sample te vinden, maar wederom is deze niet meer..

En voor de kiddo's die na de eeuwwisseling geboren zijn en geen idee hebben waar ik het over heb:

de intro van het daaropvolgende deel in de 389-delige reeks. Dit waren nog eens games, kijk en huiver. Da's andere koek als GTA V hè!?

Maar back to A2 Racer II. Bij deze de vraag: wie wilt zijn exemplaar afstoffen en mij uit de brand helpen? confused2.gif

Alvast bedankt.

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

A2 racer (1) had ik vroeger ook. Ook had ik zijn Duitse broertje, Autobahn raser. Wel leuke spellen voor die tijd (1996/7?)

Dit filmpje heeft wel de intro met het verhaaltje. (zit alleen op het begin een Windowsgeluidje doorheen :( )

Geen mooie audiofile dus maar iets meer al dan wat je nu hebt denk ik.

En anders koop je hem op marktplaats :puh:

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Die eerste soundtrack had ik een paar jaar geleden nog op YT gezet:

Van 2 vond ik het wel leuk dat je door NL kon rijden, maar ik vond A2 Racer III wat meer geslaagd. A2 Racer III heb ik trouwens nog op mn PC staan, zie hier:

(achtervolgende politieauto's op max 9 gezet, wordt pas leuk na 1 minuut ;D)

Edit:

M'n CD'tje ontstoft, de intro convert en geüpload op YT:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

M'n CD'tje ontstoft, de intro convert en geüpload op YT:

Duizend maal dank! Geweldig.

Is er niet toevallig een audiomap te vinden in de settings waar de politieradio samples in verwerkt zijn? Dat is bij oude spellen wel vaker zo simpel dacht ik.

1000 punten voor de intro!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...