Jump to content

Take-Two haalt GTA Multiplayer uit de lucht


ERRWINS

Recommended Posts

Aan de hand van MegaDreams zijn statusupdate, voelde ik een discussie aankomen omtrent dit onderwerp. Gezien het feit dat dit niet mag via de statusupdates, kunnen we hier verder discussiëren en op de hoogte blijven.

Waar het om gaat:

Megadreams

Take2 (dus niet Rockstar Games) heeft GTA-MP neergehaald...

ERRWINS

Meer details a.u.b. :O

Megadreams

Op de site van GTA-MP staat de uitleg.

Big Boss

Keep on digging

Megadreams

Ik heb contact met Sebihunter (de community manager van GTA-MP) dus als je meer info nodig hebt vraag het maar gerust.

.Sharingan

hmpf.. Ik zou als mod maker gewoon schijt hebben en het toch maken/releasen.. MTA/SA-MP hebben (zover ik weet) nooit problemen gehad met Take2..

MegaPilot

Dit heeft toch geen gevolgen voor SA-MP?

ERRWINS

.Sharingan, dat komt omdat San Andreas nooit een online-modus heeft gehad, en GTA V wel. Indirect is GTA MP een concurrent van GTA Online.

NicolaB

Als je je eigen modcommunity als concurrent verklaart, dan doe je echt iets mis. Vooral omdat men tot nu toe alleen voor de coregame had moeten betalen (die verplicht is bij GTA-MP).

ezra24rct3

http://tweakers.net/nieuws/106232/maker-gta-v-multiplayermod-take-two-stuurde-privedetectives-bij-me-langs.html

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    10

  • Megadreams

    5

  • ThunderDuck

    4

  • Danger_dog_guy_7

    2

Tsja ik begrijp Rockstar/Take-Two wel, hierdoor lopen ze heel veel inkomsten mis (Shark Cards). Maar dat ik ze begrijp betekent niet dat ik dit mooi van ze vind. Ik vind het eigenlijk gewoon een smerige actie

Link to comment
Delen op andere websites

NicolaB

Als je je eigen modcommunity als concurrent verklaart, dan doe je echt iets mis. Vooral omdat men tot nu toe alleen voor de coregame had moeten betalen (die verplicht is bij GTA-MP).

Het is niet de modcommunity, maar het online gebeuren. Stel je voor dat mensen GTA MP leuker gaan vinden dan GTA Online, dan zien ze hun spelersaantallen dalen en daarmee ook de Shark Cards, zoals KoningsJesper al zei.

Zelf heb ik liever GTA MP, zoals San Andreas dat ook had met SA-MP en MTA, omdat je daar vrij bent om je creatieve geest de ruimte te geven. Om een voorbeeld te geven; Ik heb 5 jaar SA-MP gespeeld zonder ook maar één dag mij te vervelen. GTA Online start ik nog wel eens op, maar het heeft niet dezelfde aantrekkingskracht als SA-MP destijds had.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is je eigen community keihard naaien. Valt me echt tegen van rockstar.

Je moet niet Rockstar Games aankijken maar Take Two Interactive. Het staat ook in de titel dat Take Two het uit de lucht heeft gehaald, en niet Rockstar Games. Ik betwijfel het als Rockstar Games hetzelfde had gedaan wat er nu is gebeurd. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een kut idee! Heel veel PC gamers hebben hier enorm veel lol aan beleefd. Ik heb het zelf nooit gespeeld maar vind dit toch absurd. De multiplayer van San Andreas bestaat al een hele poos en nu bedenken ze zich dat ze het maar op moeten heffen. Tfoe. Zeker omdat ze meer spelers op de multiplayer van gta nodig hebben. Dwingen ze geld uit te geven zodat ze meer inkomens maken. Beetje jammer weer. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Wauw, dit had ik (in de eerste instantie) al helemaal niet verwacht van Take Two Interactive.. Ik snap heus wel dat je niet mag modden in GTA

Online, maar nu om de hele project uit de lucht te halen vind ik toch iets té ver gaan...

Ik betwijfel het als Rockstar Games hetzelfde had gedaan wat er nu is gebeurd. ;)

Rockstar had ongetwijfeld ongeveer hetzelfde gedaan. Ze hadden 'n poos terug zelfs de Social-Club accounts van de makers van FiveM

geblokkeerd, alleen om het feit dat ze tevens 'n multiplayer-mod hadden gemaakt. Toch vind ik het ronduit sneu hoe Take Two het had

afgehandeld, ze konden op z'n minst de modificatie-makers wel even erop aanspreken.. Ik begin alsmaar de modders in GTA: O

beter te begrijpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een kut idee! Heel veel PC gamers hebben hier enorm veel lol aan beleefd. Ik heb het zelf nooit gespeeld maar vind dit toch absurd. De multiplayer van San Andreas bestaat al een hele poos en nu bedenken ze zich dat ze het maar op moeten heffen. Tfoe. Zeker omdat ze meer spelers op de multiplayer van gta nodig hebben. Dwingen ze geld uit te geven zodat ze meer inkomens maken. Beetje jammer weer. :(

Het gaat om GTA V, niet om de San Andreas versie ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Rockstar Games heeft GTA-MP altijd een goed initiatief gevonden en deed er natuurlijk dus ook niks tegen. Het probleem ligt volledig bij Take-Two Interactive. Zij hebben privé detectiven gestuurd naar de makers van zowel GTA-MP en FiveM en verplichte hen om met mensen van Take-Two in contact te komen die hen daarbij verplichte de ontwikkeling van de mods volledig stop te zetten.

NOTE: Een hoop mensen waren aan het wachten om het spel te kopen tot GTA-MP zou gereleased worden. GTA: Online zit vol met hackers en de Shark Cards zijn dus meer en meer nutteloos aan het worden. Met de komst van GTA-MP zouden ze dus nog een hoop geld verdienen doordat nieuwe spelers eindelijk het spel zouden kopen.

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zo het idee dat de publieke opinie jegens Take Two en Rockstar Games zich in negatieve zin aan het evolueren is. Take Two zou die modders beter een contract aanbieden in plaats van op hun strepen te gaan staan. Ze maken zich hiermee echt niet populair. Behalve misschien bij die-hard console gamers die nu stiekem staan te juichen.

GTA Online wordt saaier met de dag en het aantal actieve spelers is al flink gedaald. Wanneer er weer een DLC aankomt is er weer een kleine opflakkering, maar die duurt meestal ook niet lang. Die nieuwigheden - die op de koop toe vaak alleen bestaan uit meer cosmetica - zijn dan nog eens extreem duur waardoor je tot vervelens toe steeds dezelfde missies opnieuw moet grinden om ze te kunnen betalen. De economie is dan ook helemaal naar de filistijnen, geholpen door cash cards en hackers die geld spawnen omdat ze het beu zijn om te grinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan niet zeggen dat ik het verkeerd vind van Take-Two. Ik zou het ook niet accepteren dat iemand een directe concurrent van mijn spel zou maken met gebruik van mijn eigen intellectuele eigendom.

Eens. Zo'n mod zal hun nauwelijks extra verdiensten opleveren. De groep waar het om gaat is al klein en van die al kleine groep zal de meerderheid het spel toch niet aanschaffen en kiezen ervoor om het op een illegale manier te verkrijgen. En dit levert natuurlijk weer wat publiciteit op.

Als puntje bij paaltje komt draait het toch allemaal om geld. Dat kleine groepje dat ze nu boos hebben gemaakt zal ze niets uitmaken.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Dus? In de toekomst kan niemand meer gta online spelen..?

EDIT:

Totaal verkeerd begrepen. ;)

Hoe ik er nu over denk, is hartstikke mooi. Wat is het voor een zinloos idee om een volledig nieuwe online modes te maken om maar ongezien mods te gebruiken. Best wel sneu. Als je niet van het spel houd zoals het is, koop het dan niet, in plaats van het helemaal naar de Filistijnen te helpen :{

Bewerkt: door Danger_dog_guy_7
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...