Jump to content

Favoriete heist


Svenie

Favoriete heist in de GTA-serie  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is je favoriete heist?

    • The Job (GTA VC)
      2
    • Breaking the Bank at Caligula's (GTA SA)
      3
    • Three Leaf Clover (GTA IV)
      9
    • The Jewel Store Job (GTA V)
      1
    • The Merryweather Heist (GTA V)
      0
    • Blitz Play (GTA V)
      0
    • The Paleto Score (GTA V)
      0
    • The Bureau Raid (GTA V)
      0
    • The Big Score (GTA V)
      1


Recommended Posts

In een aantal GTA's kregen we de mogelijkheid een heist uit voeren, in GTA V waren er dat zelfs zes en lag de focus van de verhaallijn voor een groot deel op deze overvallen. Welk van bovenstaande heists is jullie favoriet, gelet op de voorbereidende missies (als die er zijn) en de effectieve heist? Welke heist vonden jullie het meest uitdagend of is jullie het beste bijgebleven?

Als je kiest voor een GTA V heist gelieve dan ook even te vermelden welke aanpak je prefereert (vb: loud of smart)

Nog eens een opsomming van de heists met een link naar de bijhorende missiepagina's op WikiGTA:

Bewerkt: door Svenie
Link to comment
Delen op andere websites

The Big Score (Subtle). Ik vond dit serieus 'n superieure heist met boordevol actie. Persoonlijk verlangde ik van te voren er ook naar.. Geen idee

waarom, ik ben dat (na zo'n lange tijd) wéér vergeten aangezien het plaatsvond op 15 juli 2014. Uhm, wellicht kun je de GTA Online Heist d'r tevens bijzetten?

Link to comment
Delen op andere websites

The Big Score (Subtle) gestemd.

Waarom ? Om dat dat de The Big Score is je gaat voor het grote geld.

Zo als Phoenix zegt mischien kun je de GTA Online heist er bij zetten.

Maar dan wel in het goeie subforum GTA Online dus, net als dit topic hier ook niet hoort maar in het GTA V subforum

Link to comment
Delen op andere websites

The job. Het is gewoon het perfecte beeld van een standaard heist die volledig mis gaat. De voorbereidingen zijn ook lekker uitdagend. Bevrijd de hacker uit een zwaar bewaakte gevangenis, ga een lastige shooting range challenge aan met de gunman & race tegen de driver waar het bijna onmogelijk was om van te winnen. De heist zelf is ook zo lekker simpel, en daar houd ik wel van. Ook hoe mislukt 'ie achteraf ook is is best om van te lachen. De hacker krijgt de kluis niet open zonder de code van de manager, gunman kan de gijzelaars niet goed bewaken waardoor de SWAT komt en de driver gaat dood bij aankomst. :7 Toch verdient ie best lekker en kijk ik er wel steeds naar uit als ik Gta VC weer eens speel.

Link to comment
Delen op andere websites

Best een lastige eigenlijk. The Job is wel een leuke, waarbij ik serieus even moeite had om The Driver te halen. Het mooie van de voorbereidingen in San Andreas vond ik de gesprekken in de onderhoudsruimtes. De overval zelf is ook lekker veelzijdig, en na het behalen van de missie had ik echt een gevoel van "I love it when a plan comes together". In GTA IV mis ik de voorbereiding, hier is het gewoon knallen met z'n allen. Wel op een heerlijke manier, en lekker veel variatie; in de bank, op straat, in het metrostation en daarna de vlucht met de auto. In V vond ik de Jewel Store Job (smart) toch wel de leukste, maar vraag me niet waarom.

Mijn voorkeur gaat toch uit naar Three Leaf Clover.

net als dit topic hier ook niet hoort maar in het GTA V subforum

Hoezo? Je kan stemmen op alle heists die er in de verschillende GTA's voorkomen hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Mist de Prologue niet? Dit is ook een heist, alleen dan zonder set-up missies. ;)

Een lastige, ik vind de Prologue en The Bureau Raid (Fire crew) toch wel de beste 2.

de Prologue vanwege het verhaal en The Bureau Raid vanwege de actie en de aanpak, eerst naar binnen en gewoon schoonmaken alsof er niks aan de hand is en vervolgens de hele boel in de hens steken.

Ik denk dat mijn keuze toch uitgaat naar de Prologue.

Link to comment
Delen op andere websites

De overvallen uit GTA V sprongen er voor mij niet direct uit. Ik vond ze op veel gebieden een beetje plat en ook te veel gescript. Alsof je op rails rijdt. Eervolle vermelding voor Three Leaf Clover, maar mijn stem gaat toch naar Breaking the Bank at Caligula's.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Three Leaf Clover, omdat ik de aftermath van de Heist echt geweldig vond. Het straatgevecht met de politie om vervolgens via het metronetwerk verder te gaan. Echt bruut. Ik vind het trouwens geweldig hoe vele heists een ode vormen aan de beste heistfilm ooit: Heat.

Niet alleen datzelfde straatgevecht van TLC, maar ook het begin van Blitz Play en het sterven van de getaway driver in The Job.

Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

Tof dat je dit soort interessante topics maakt Svenie! Het is wel een lastige keuze. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een band heb met de heists uit GTA V. Ze zijn wel leuk, maar ik vind het iets te veel gedoe om hem in een 'fijn' tempo te kunnen doen. Dan blijft eigenlijk nog The Job of Three Leaf Clover voor mij over. Maar als ik eigenlijk even terug denk gaat mijn keuze toch uit naar Three Leaf Clover. Ook al bestaat de Heist met name uit het simpelweg schieten op politieagenten, het verhaal ernaast vond ik wel leuk. Hoe de personen met elkaar om gingen en dat je ook nog eens Luiz daar ontmoet. Dat vond ik sowieso wel bijzonder, gezien daar eigenlijk EFLC The Ballad of Gay Tony begon. En wat inderdaad al vaker is aangehaald door anderen, de plekken zijn wel erg leuk om heen te gaan. Het is vooral het ontsnappingsplan wat de missie afmaakte.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...

Three Leaf Clover is sowieso mijn favoriet. Er komen niet veel gekke dingen in voor, gewoon straight forward met veel actie. Deze heist staat me waarschijnlijk goed bij omdat het sowieso de enige heist in GTA IV was (mijn favoriete GTA), maar ook omdat het een van de missies is met de meeste actie. De achtervolging op straat, de ontsnapping via de subway, en dan de rit naar Dukes. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...