Jump to content

De Snoepwinkel


NicolaB

Recommended Posts

Vroeger, toen ik nog een klein Nicolaatje was, mocht ik altijd voor een stuiver een snoepje halen bij de snoepwinkel als we gingen boodschappen doen.

Gingen jullie wel eens naar de snoepwinkel en kunnen jullie nog bepaald snoep herinneren wat je vroeger at (en er nu misschien niet meer is)?

705348_372266229534090_1585037025_o.jpg

burger-candy-cheese-cute-food-green-Favim.com-83915.jpg

13aca67824_1400502504_046WRI-GUM-RUP__list-noup.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er nooit zo heel erg van gehouden, af en toe een of twee snoepjes is wel lekker maar daar blijft het dan ook bij.

Wel was ik tijdens mijn middelbare schooltijd verknocht aan Fireballs (die andere Jawbreakers vond ik maar niets).

fireball-jawbreaker.jpg

Je wilt niet weten hoe vaak ik per ongeluk die Strawberry gekocht heb omdat die pakjes bijna dezelfde kleur hebben. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Sommige snoepjes zullen vast nog wel verkrijgbaar zijn, maar vroegah hield ik hier wel van.

Paarse lambo's zijn overigens ook van de markt :N

Geniaal die Lippenstifjes. Van die snoepketting had ik ook een snoephorloge. Dan liep je altijd met half afgeknaagde kettinkjes rond :D

Snoep%20horloge%20feestzakje%20kinderfeestartikelen.jpg

Ik heb er nooit zo heel erg van gehouden, af en toe een of twee snoepjes is wel lekker maar daar blijft het dan ook bij.

Wel was ik tijdens mijn middelbare schooltijd verknocht aan Fireballs (die andere Jawbreakers vond ik maar niets).

Je wilt niet weten hoe vaak ik per ongeluk die Strawberry gekocht heb omdat die pakjes bijna dezelfde kleur hebben. duh.gif

Ik vond ook de fireballs een van de lekkerste, maar die anderen vond ik ook wel lekker.

Deze niet te vergeten: de suikerpoederbuisjes :D

poeder-buisjes-55137.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Er was (of is misschien nog steeds) een snoepwinkeltje vlak naast mijn oude middelbare school. Met de nadruk op dat verkleinwoord want het was echt piepklein. Met meer dan vijf kon je er eigenlijk niet in. Dat kwam waarschijnlijk omdat de zaak dan ook helemaal volgestouwd was. Ik kan me nog herinneren dat ik daar heel vaak een zakje rode snoepveters ging halen aan 5 cent 't stuk. puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger haalde ik met mijn zus Eurololly's, en Hubba Bubba Original kauwgum. Helaas zijn beide niet meer verkrijgbaar (Die Hubba Bubba smaak in Duitsland is anders :()

AMCA1001_HFCA1001_2_2.jpg

Ook had je vroeger een andere variant van de blauwe Two To One. Toen was die blauwe van binnen rood en zat er een kauwgumbal in. Erg jammer dat ze uit het assortiment zijn...

Achja, ik haal het meeste snoep via Jamin en eBay; Rainbow Nerds, Oreo Ice Cream en Pepsi Blue uit Thailand :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Naar een echte snoepwinkel ging ik nooit echt, supermarkten verkopen snoep genoeg. Ik was vooral van de zure matten, en dan vooral de groene en rode.

Zure%20matten.JPG

Tegenwoordig snoep ik eigenlijk amper. Heb er ook niet de behoefte aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Snoep, juk... :kots: Door de jaren heen ben ik steeds minder 'n liefhebber geworden van snoepjes, mede doordat het (vrij) zoet is. Het is op dit

moment zelfs zó erg dat ik er maar zelden tegenkan. Als ik 'n aantal opheb krijg ik 'slechts' paar minuutjes daarna barstende koppijn dat aanmerkelijk

lang aanhoudt. Vroeger vond ik het erg smakelijk én kon d'r soms weleens 'n bak van leegeten. :puh: Het spijtige is wel dat je tanden (aanvankelijk) snel worden blootgesteld door tanderosie, althans, daar had ik vroeger erg last van. Maar, ik moet eerlijk bekennen dat 'n pak autodrop nog wel door de beugel kan, mits ik in 'n goede bui ben lukt het zo.. :$

----

Bij mij in 't dorpje hebben we ook een snoepwinkel, 't is een redelijk kleine winkel. Het verkoopt overigens allerlei soorten snoep; van zure matten tot lolly's. :D Hoewel ik daar haast nooit kom aangezien ik niet er zo'n fan van ben...

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...