Jump to content

[FO4] SPOILERS! The Adventures in The Wasteland


KoningJesper

Recommended Posts

300 jaar na het einde van de gebeurtenissen van Fallout 4, is er een Amerikaanse archeoloog, genaamd Wilfred Elliot, die een interessante ontdekking doet. Onder de grond vind hij een oud tankstation, genaamd Red Rocket Truck Stop, uit de 23ste eeuw. Al snel wordt het opgegraven en wordt er nog iets interessanter gevonden. In het tankstation vindt hij een nog intacte terminal (computer). Deze wordt naar het lab gestuurd en meteen onderzocht. Wat op deze terminal wordt gevonden, is een programma, genaamd Vault Tec. Personal Information. Helaas kan er niet op worden ingelogd, er zijn namelijk geen inloggegevens. Ondanks de geweldige ontdekking zijn de onderzoekers teleurgesteld. Totdat er een paar maanden later, een huis uit dezelfde periode wordt opgegraven. In de muur zijn, naar wat het lijkt, inloggegevens gekrast.

Username: JDenver

Password: Dogmeat111

Al snel worden deze gegevens uitgeprobeerd op de terminal en tot ieders vreugde, werkt het! Wat de onderzoekers vonden op dit account, kon geen onderzoeker van dromen: Tientallen verslagen in de vorm van een dagboek. Hiermee kon in 1 keer worden geschetst, wat tot nu toe nog onbekend was: het leven van een overlevende van de Great War. Het eerste verslag was nog beknopt, waarschijnlijk omdat deze Survivor, niet meteen bedacht om dit te schrijven. Maar met elk verslag werd het gedetailleerder. Elliot besloot om de verslagen in stukken te publiceren, beginnend met de eerste...:

post-136417-0-56170000-1449748227.png

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik beginnen met zeggen dat ik dit echt een supergaaf concept vind. Waarom?

Je geeft je verhaal een extra dimensie als het ware, omdat je er een verhaal-in-een-verhaal van maakt. (Max Havelaar dingen 0_0)

Op deze manier is het in een klap een heel boeiend verhaal om te lezen.

Maar waar ik een beetje mee struikel is het feit dat het behoorlijk snel gaat. Wat betreft het verhaal van de survivor, geef je zelf al aan dat hij beknopt begonnen is met schrijven en dus verwacht ik dan dat je daar meer uitleg bij krijgt? Een voorbeeld is "Twee mannen, niet te herkennen, namen Shaun mee." Het eerste wat ik dacht was: wie is Shaun dan?

Is het verhaal van de survivor hetgeen wat je meemaakt bij het spelen van Fallout 4? Of is de survivor een zelfgecreeërde karakter en maak je eigenlijk vooral gebruik van de setting en hetgeen wat er in Fallout is gebeur? The Great War etc...

Ik ben een echte Fallout noob btw, ik heb ooit Fallout 3 geleend van een kameraad van mij en dezelfde avond teruggegeven, volgens mij had ik geen eens het gebouw waar je begint verlaten ^_^

Ik kan me wel wat voorstellen bij de apocalyptische setting waarin de survivor verkeerd, maar ik heb eigenlijk geen clou van de wereld 300 jaar later.

Al met al, heel veel potentie in dit verhaal, ga vooral verder! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Daar was ik al bang voor :puh:

Ik wil het natuurlijk aantrekkelijk maken voor een zo groot mogelijk publiek, maar het is wel heel lastig :)

Denk je dat t een goed idee is om in een spoiler een soort legenda te maken, waar mensen die een Fallout noob zijn (was ik tot een week geleden ook :puh:) op kunnen klikken. Tegelijkertijd haalt het de mensen die het wel begrijpen niet uit het verhaal. Goed idee?

Shaun = 'mijn' zoon

'Ik' ben zeg maar de Survivor

Ik kom uit de Vault. De vault zijn een soort kluizen, tegen nucleaire bommen bestand, genaamd door een bedrijf: "Vault Tec."

Codsworth = 'onze' (lees: van het gezin) huisrobot van voor de Great War hij heeft het 210 jaar overleefd, terwijl 'ik' in de Vault zat

Great War: Een oorlog tussen Rusland, China en Amerika over de energievoorraden, die steeds duurder werden. Deze oorlog eindigt dus met een atoombom

Power Armor: Een soort pantser, ter vergelijken met dat pantser uit de Paleto Bay Heist

Raiders: De bandieten van het Wasteland

Wasteland: Wat is overgebeleven van Boston en omgeving na de atoombom

En klopt, het begint heel snel, omdat ik pas nu bedenk dat ik er een leuk verhaal bij kan bedenken, terwijl ik al een week geleden ben begonnen te spelen :puh: Het zal uitgebreider woorden. Ongeveer een stuk per in-game/real-life dag.

Is het verhaal van de survivor hetgeen wat je meemaakt bij het spelen van Fallout 4? Of is de survivor een zelfgecreeërde karakter en maak je eigenlijk vooral gebruik van de setting en hetgeen wat er in Fallout is gebeur? The Great War etc...

Het is idd een verhaal over een karakter (Wat ik, zoals je al zegt) zelf heb gemaakt. Hij komt na 210 jaar uit de Vault, waar hij heeft geschuild voor de atoombom, en is opzoek naar zijn zoon (Shaun). Die is namelijk uit de Vault ontvoerd, terwijl je vrouw werd vermoord.

Ik ben een echte Fallout noob btw, ik heb ooit Fallout 3 geleend van een kameraad van mij en dezelfde avond teruggegeven, volgens mij had ik geen eens het gebouw waar je begint verlaten ^_^

Ik kan me wel wat voorstellen bij de apocalyptische setting waarin de survivor verkeerd, maar ik heb eigenlijk geen clou van de wereld 300 jaar later.

Nee ik heb ook geen idee van de wereld 300 jaar na Fallout en dat wil ik ook niet weten want ik heb FO nog niet uitgespeeld :puh: De setting waar het "dagboek zich afspeelt" is 210 na de atoomboom. De archeoloog leeft 300 jaar na het einde van Fallout 4. Ik hoop dat het een beetje klopt en dat ik me met het einde niet volledig in de voet schiet :7

Al met al, heel veel potentie in dit verhaal, ga vooral verder! :tu:

Thanks! :D Ook heel erg bedankt voor het uitgebreide commentaar. Aan het commentaar heb ik heel veel en aan de positieve dingen haal ik veel motivatie :D Thanks! :) Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...