Jump to content

'Fantastic Beasts and Where to Find Them'


ERRWINS

Recommended Posts

  • 1 maand later...
  • Reacties 44
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    6

  • JasonStatham

    6

  • Dutchy3010

    5

  • SpacyColours

    3

Ik heb 'm gisteravond gezien, ik heb me er wel prima mee vermaakt. Ondanks heel wat slordigheden, is het al met al een leuke film. De film is aardig druk met 'world building' zoals je dat vaak ziet in de eerste superheldenfilms, alhoewel dat af en toe ten koste gaat van de film, slaagt het wel in interesse wekken voor de sequels :)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb hem gisteravond gezien. Vond het echt fantastisch! Had er totaal geen verwachtingen van, maar ja, het was HP. En ik zag goede kritieken. Dus ik moest wel, eigenlijk. Ben blij toe!

Vind het vooral leuk om te bedenken waar dit in de tijdlijn van HP past. Eigenlijk zo ongeveer het eerste "echte" (zij)verhaallijn van de originele HP, is vermoed ik de laatste confrontatie van Fantastic Beasts.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb hem gisteravond gezien. Vond het echt fantastisch! Had er totaal geen verwachtingen van, maar ja, het was HP. En ik zag goede kritieken. Dus ik moest wel, eigenlijk. Ben blij toe!

Vind het vooral leuk om te bedenken waar dit in de tijdlijn van HP past. Eigenlijk zo ongeveer het eerste "echte" (zij)verhaallijn van de originele HP, is vermoed ik de laatste confrontatie van Fantastic Beasts.

Ik ben absoluut geen HP-fan, maar mijn vrienden vonden niet echt dat de film die magie (sfeertje) van HP wist waar te maken en dat heb ik ook op meerdere plekken van het internet gelezen. Persoonlijk vind ik het maar onzinnig, immers speelt de film zich af in de "echte" wereld. Maar ben toch benieuwd hoe jij hier dan over denkt (als grote HP-fan zijnde) en eigenlijk ook hoe je denkt over duistere toon die er een beetje heerst?

Daarnaast,

Hoe was de reactie bij jullie in de zaal bij de cameo-twist op het eind? ^_^

Alleen al het idee dat Depp in de volgende films terugkeert als een villain geeft mij trek in meer. Is deze Grindelwald iemand die vaker is genoemd in de HP-serie, heeft hij een bepaalde reputatie ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Zonet gaan zien. Je moet wel wat voorkennis hebben als je al de kleine nuances wil opvangen. Veel van de fabeldieren zijn op een of andere manier in de boeken al aan bod gekomen. Een paar kippenvelmomentjes toch wel, ja.

Vooral die scene waarin je de hippogrief, Frank, voor het eerst te zien krijgt. Magisch.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dus de film een paar dagen geleden zien en ik vond hem best wel goed. Toen ik eerst de trailer van de film zag was ik best wel teleurgesteld, ik kreeg er niet echt een goed gevoel bij zoals bij de Harry Potter films. Maar toen ik hem zag in de bioscoop had ik zelf ook wel momenten dat ik kippenvel had. Personages en verhaal zijn ook wel leuk, ik raad iedereen het wel aan om hem te kijken als hun dat nog niet hebben gedaan. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Ben geweest. Ik vond m erg leuk. Je moet wel HP boeken gelezen/films gezien hebben, anders mis je veel verwijzingen. Het was wel een beetje klaarzetten van personages, en erg veel "geschiet zonder inhoud" aan het eind, maar dat stoorde mij niet zo :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hem ook gezien, prima film. Beter dan de eerste film vond ik hem niet, ze zitten beide een beetje op hetzelfde niveau. Einde was wel te verwachten vond ik. 

Spoiler

Een open einde, zoals bij alle J.K. Rowling films. Verder niet erg, want dat betekent een vervolg! :D

 

Link to comment
Delen op andere websites

@Danger_dog_guy_7 

Eens dat hij zelfde niveau heeft als eerste film. Maar dat vind ik juist boven verwachting. Vaak moet de eerste in zo'n serie de interesse wekken. En deel 2 wordt dan personages bouwen, eigenlijk meer het verhaal bouwen.

 

Zie je bij HP zelf ook. Het eerste boek is ook losstaand een verhaal. Vanaf het tweede boek wordt dat minder en minder.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het een vermakelijke film, maar het verhaal zat niet goed in elkaar. Ik snap dat het doel is om personages te introduceren en het verhaal voor de rest van de reeks neer te zetten nu de eerste film een dermate groot succes was dat de overige vier films ook gemaakt worden. Echter, de verschillende verhaallijnen waren - zeker in het begin - ontzettend veel op elkaar gepropt en misten de nodige context, iets waar veel latere HP-films ook last van hadden (maar waar tenminste nog boeken van waren). Ook zijn er de nodige inconsistenties met de huidige canon, mede door de nodige fanservice ('Ken je deze persoon nog?'), al kan ik mij voorstellen dat het gros van het publiek daar niet om maalt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...