Jump to content

De politie in GTA moet 'slim' blijven


Bassieboy35

Politie in GTA  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe mag de politie in GTA VI terugkeren?

    • Donut-mentaliteit
      4
    • Zelfde niveau als in GTA V
      1
    • Nog meer next-level dan in GTA V
      7
    • Anders, ...
      4


Recommended Posts

lcpd_psp.jpg

Ook vandaag gooi ik er weer een stelling tegenaan. In bijna alle GTA's mogen we de politie eigenlijk wel als 'dom' ervaren. Tot aan de GTA IV era bestond er nog geen aanwijzing waar de politie zich bevond en als zij jou nog zagen. Op gegeven moment gingen je sterren automatisch weg.

In de GTA IV era kwam daar verandering in. Ook al had je hier nog extra dikke politieagenten die nog geen sprintje van 10 meter konden rennen, toch was het wat geavanceerder dan voorheen. In GTA IV kreeg je nu een cirkel waar je uit moest zien te komen, zodra je eruit was moest je voor een bepaalde tijd ongezien blijven en je was van de politie af. Nog een verandering in GTA IV: de politie was nu ook op de mini-map te zien.

GTA V was nog eens 'next level' op politiegebied. De cirkel is eigenlijk verdwenen, maar de politie gaat nu veel meer naar je opzoek. Als er al een tijdje geen spoor van je is verschijnen er toch nog politie auto's bij jou in de buurt die op de een of andere manier weten waar je toch zit. Dom in een steegje blijven staan heeft in deze GTA heeft ook weinig zin, omdat het vrij lang duurt voordat je de politie kwijtraakt zullen ze in de tussentijd al een keer door dat steegje zijn gegaan.

In GTA San Andreas zagen we politieagenten nog wel eens donuts eten waar ze in Amerika om bekend staan, maar in GTA V is dat volledig verleden tijd. Wat vind jij? In GTA VI mag dit nog wel zo blijven of zelfs nog een stapje verder of wil je liever terug naar de 'donut-mentaliteit'?

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich vind ik het momenteel nog meevallen. De achtervolgboosts zijn wat onrealistisch, maar van mij mag het in de komende games nog wat geavanceerder. Je kunt ze uiteindelijk op vrij makkelijker manieren kwijtspelen dus ik zie nog ruimte voor verbeteringen.

Link to comment
Delen op andere websites

Politie is nog vrij dom in GTA V, je kan als je voorzichtig bent op gepaste afstand achter een politieauto, die jou zoekt, blijven rijden totdat hij eens bedenkt om om te keren emo.gif. Mag van mij nog wel geavanceerder.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het nog weleens vervelend als je bijna de politie kwijt bent dat vervolgens de politie plotseling omdraait, terwijl ze daar net reden.

Aan de ene kant vind ik dat het zo moet blijven, aan de andere kant mag het ook wat moeilijker gemaakt worden. Ik zie wel wat de volgende Grand Theft Auto serie ons brengt.

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk vind ik de politie in GTA V al iets te geavanceerd. In mijn ogen hoort het net zoals Dutchy zegt de politie in GTA dom te zijn. Zo zijn ze altijd al afgeschilderd. Het is meer zo dat ze in GTA V gewoon irritant zijn en het heel lang duurt voordat je ze pas kwijt bent, vaak ben je dan ondertussen nog bezig met een missie in Online en dan moet je daar ook rekening mee houden.

Edit: Dit beschrijft denk ik wel de situatie. :puh:

Bewerkt: door Bassieboy35
Link to comment
Delen op andere websites

De politie en het bijbehorende systeem in GTA IV vind ik precies goed. Het hoort bij het spel dat je niet al te veel last moet hebben van de politie, en het moet toch gewoon kunnen dat je zwaarbewapend en met een bivakmuts op je kop op straat rondloopt, en niet dat ze je doodschieten wanneer je te lang naar ze kijkt.

Deze blijft natuurlijk lachwekkend:

ah-ik-had-pzk2yz.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Lachwekkend ja, maar maakt dat het spel minder? Sjonge wat ben ik vaak enorm gelukkig geweest een pay n spray tegen te komen/te halen. Al die gamers die meer realisme wensen... Wat betreft Graphics ok, maar wat betreft gameplay is elke vorm van realisme toch al ver te zoeken en laten we het alsjeblieft ook niet realistischer maken in de huidige maatschappelijke situatie. Ik vond het best zoals het was en in V is het imo doorgeslagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik wens dat het beter wordt. Enkele van de missies in V zijn over the top, maar wat maakt het uit dat het aanleunt bij het realisme? GTA is altijd vrij maatschappijkritisch geweest en dat mag het van mijn part blijven. Dat jij noodzakelijk een arcade game wilt behouden is op een manier begrijpelijk, maar daar bestaan andere franchises voor (makkelijke voorbeeld: Saints Row). Tegelijkertijd zijn er ook franchises of standalones die méér het realisme opzoeken. Het mag allemaal nog een pakje beter in de volgende game (en de politieboosts mogen er alleszins uit).

Link to comment
Delen op andere websites

Politie op Gta is zo onrealistisch dom. Je slaat een persoon en ze vinden het nodig om je zo naar de klote te rijden dat al je botten verbrijzeld worden. Je stoot met je fiets tegen je auto aan en ze schieten je dood. Of je vlucht in een heli en ze vinden het nodig om vol op je in te vliegen. Alle voor een standaard loontje, dat blijkt wel. :erm:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik wens dat het beter wordt. Enkele van de missies in V zijn over the top, maar wat maakt het uit dat het aanleunt bij het realisme? GTA is altijd vrij maatschappijkritisch geweest en dat mag het van mijn part blijven. Dat jij noodzakelijk een arcade game wilt behouden is op een manier begrijpelijk, maar daar bestaan andere franchises voor (makkelijke voorbeeld: Saints Row). Tegelijkertijd zijn er ook franchises of standalones die méér het realisme opzoeken. Het mag allemaal nog een pakje beter in de volgende game (en de politieboosts mogen er alleszins uit).

"Daar bestaan andere franchises voor"

Wáárom behoort volgens jou betere politie in hemelsnaam bij GTA?

Je presenteert iets als een feit wat zeker geen feit is. Je redeneert door op een aantal assumpties die je doet voorkomen als feiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou dat het niet zijn? GTA is naar de wens van de ontwikkelaars een game die de filmwereld (vooral actie, maar ook andere aspecten) probeert te recreëren in een game. Degelijke AI (en dus ook politie) hoort zeker een deel te zijn van die beleving en een wereld die de realiteit in zekere mate reflecteert (en bespot). Waarom zou die wereld op de realiteit mogen gelijken maar moet voor jou het politiewezen slecht functioneren? Je lijkt een aversie te hebben tegen het idee van een slimmere/betere politie, met argumenten gegrepen uit de werkelijkheid (die ik niet steun), waarom zou dat dan beter zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Je interpreteert mijn argumentatie verkeerd, wellicht heb ik het onduidelijk verwoord. Ik heb aversie voor het "argument" dat men realisme wil, wat heel vaak terug komt in veel verschillende discussies. Niet zozeer of er wel of niet (meer) realisme in een spel zit, maar dat argument vind ik ongegrond en ook onhandig, o.a. op basis van maatschappelijke ontwikkelingen. Hoe kan je in hemelsnaam een "realistische weergave" hebben in een wereld waarin je alles doet wat de wet verbied?

Het meest fundamentele idee achter GTA is mijns inziens vrijheid. Vrijheid om te doen en laten wat je wilt. Slimme politie beperkt deze vrijheid in die zin dat je minder kunt doen wat je wilt - je moet meer bezig zijn met ontkomen aan politie, wat lastiger is. In voorgaande GTA's kon je in het algemeen zelf bepalen of er politie achter je aan kwam of niet. Ook dat is natuurlijk onderdeel van de vrijheid: het opnemen tegen de politie. Maar je kon net zo makkelijk politie ontwijken.

Het recreëren van een film wereld is inderdaad een wens van de makers, maar dat ziet meer op de grafische uitwerking. Het is immers ook maar net wat het script zegt of de politie in films slim is; soms denk je ook in films dat de politie niet bijster snugger is...

Link to comment
Delen op andere websites

Geef mij maar dé oude, vertrouwde 'donut-mentaliteit'. Serieus, de politie in GTA V is veel te agressief; je loopt bijvoorbeeld over 'n politieauto heen én gelijk schieten ze je overhoop.. En hun rijgedrag is allesbehalve 'realistisch', onder andere de 'turbo-boost' wat in hun voertuigen verwerkt zit.. Ze halen je zelfs in terwijl je in 'n Adder rijdt, kom op, da's zó fake. In de werkelijkheid is 't nagenoeg onmogelijk. Enne, als je dat soort volk omverloopt schieten ze je finaal lek, ik bedoel, dan arresteer je ze op z'n minst.. GTA San Andreas is totaal het tegenovergestelde, daar waren ze tenminste niet zo gewelddadig als in V. Daarin 'probeerden' ze in elk geval nog te raken met 'n knuppel i.p.v. je gelijk te bekogelen met een shotgun.. :cab: Man, man, in V lijken 't net wel gevoelloze robots zonder enige bewustzijn voor de mens en 't omgeving.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...