Jump to content

Welke Gta heeft de beste introductie


Danger_dog_guy_7

Welke Gta heeft de beste introductie missie?  

12 leden hebben gestemd

  1. 1. welke Gta heeft de beste intro missie?

    • Boys Will Be Thieves (Londen)
      0
    • Gangsta Bang (Gta 1)
      0
    • Get ZitZaki! (Gta 2)
      0
    • Give me Liberty (Gta 3)
      0
    • An old friend (GTA Vice City)
      1
    • Big Smoke (Gta San Andreas)
      2
    • Jump Start (Gta advance)
      0
    • Home Sweet Home (Gta Liberty city stories)
      1
    • Soldier (Gta Vice city stories)
      0
    • The Cousins Bellic (Gta IV)
      3
    • Clean and Serene (Gta The Lost and Damned)
      1
    • I luv L.C. (Gta The Ballad of Gay Tony)
      2
    • Yu Jian (Gta Chinatown wars)
      0
    • prologue (Gta V)
      2


Recommended Posts

Aangezien er al een peiling is over welke Gta de beste eind missie heeft, maak ik het topic over welke Gta de beste introductie missie heeft.

De intro is een erg belangrijk onderwerp van de game. Wanneer je de intro hebt voltooid weet je vaak waar je aan toe bent, en wat je verder van de game kan verwachten. Natuurlijk word in de intro ook altijd het hoofdpersonage(s) voorgesteld en soms zelfs al iets dat hint naar de antagonist. Nu is de vraag: Welke Gta heeft de beste introductie missie volgens jou?

Bewerkt: door Danger_dog_guy_7
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga voor I luv L.C. Aangezien je deze missie eerder hebt gezien is het wel mooi om te zien dat je deze vanuit een andere perspectief bekijkt daarom heb ik voor deze gekozen ( aangezien je het achtergrond verhaal al kent van de omgeving zoals waarom de bank wordt beroofd e.d. ) als ik een ander had moeten kiezen dan was absoluut An old friend (GTA Vice City) geworden.

Link to comment
Delen op andere websites

Moet zeggen dat GTA wel echt gewoon goede intro's heeft gekend. De ontsnapping op de brug van GTA III, de deal uit GTA Vice City, de ontmoeting met Tenpenny uit San Andreas en het worden opgehaald door je neef in GTA IV. Als ik zo terugdenk zijn er voor mij eigenlijk meerdere favorieten en uit één kiezen is dus lastig.

Wel moet ik zeggen dat die van GTA IV, net zoals Big Boss al zei, erg goed uitgewerkt is met de credits. Het verhaal van GTA IV spreekt mij wel aan. Dan ook nog de teleurstelling die Niko meemaakt, waar Roman allemaal over gelogen heeft gaf wel een leuk effect. Dat is denk ik toch wel mijn favoriet.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, Home Sweet Home van LCS gaat het alleszins niet zijn ( :7 ), maar voor de rest zijn het wel allemaal vrij degelijke eerste missies. Zelf twijfel ik tussen IV en V. Ik hou wel van de Prologue in V, het is echt anders vergeleken met de voorgaande games, maar je mist een beetje context/kadering in die missie om het echt te begrijpen en hoewel ik The Cousins Bellic een zeer gemoedelijke en mooi afgeronde intro vind is het ook maar een zeer kleine missie, minder dan bv. Big Smoke.

Ik ben geneigd om Prologue (V) te zeggen, maar perfect is die helaas ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

De introducties waar ik het meest van genoten heb zijn die van de twee episodes, TLAD (Clean and Serene) en TBOGT (I luv L.C.). De gebruikte theme songs van beide games samen met de verschillende verwijzingen naar de 'hoofdverhaallijn' van GTA IV zetten wat mij betreft gewoon aan tot spelen en sleuren je op een bepaalde manier al meteen mee in het verhaal.

Als ik één intro moet kiezen dan is het die van Clean and Serene uit TLAD. Erg brute themesong en de manier waarop we kennis maken met de leden van de club spreekt mij erg aan. Dat Niko Bellic terloops in het filmpje passeert maakt het alleen maar amusanter.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond dat GTA LCS 'n hele mooie, warme introductie had. Nadat de hoofdpersoon drie jaar lang weg was geweest werd 'ie na 'n hele poos warm

onthaald door Salvatore Leone van de Leone Family. (Nadien kreeg hij zelfs 'n gratis woning, dat is echt respect hebben voor 'n persoon. En ik zie dat

overigens haast nergens terug in de andere GTA's.) De intro deed me (voor 't eerst) sterk denken aan een old skool maffiafilm waarbij een lid

(meestal van een lagere rang) ook warm wordt verwelkomt. En dat is juist het punt waarom ik 't persoonlijk één van de beste GTA-introducties aller

tijden vind. :)

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik denk dat GTA III een van de beste introducties heeft. Het begin klinkt net als een echte film, je wordt neergeschoten en voor dood achtergelaten tijdens een bankoverval bij de Bank of Liberty door een vrouw waar je sinds San Andreas al bepaalde criminele activiteiten mee uitvoert. En daarna natuurlijk de explosie van de brug en de ontsnapping is zeker een heel mooi gedeelte.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...

Ik denk er hetzelfde over als Svenie. De introductie van The Lost and Damned was daadwerkelijk een introductie. Alle personages werden voorgesteld met hun rol in de motorclub, gevolgd door een cutscene die meteen de toont van het spel neerzet: Onenigheid onder de leden dat een belangrijke rol in het verhaal speelt en waarmee het verhaal eindigt. Dat er tijdens de introductie kleine scenario's voorbij kwamen was ook wel grappig. Een Angels of Death bus die achtervolgd werd door de politie, prostituees langs de weg, een man die een muur beklad met graffiti en natuurlijk Niko die we op magische wijze zien wandelen in Alderney dat chronologisch niet klopt. :puh: 

Link to comment
Delen op andere websites

De TLaD-opening heeft inderdaad wel iets. Een beetje filmisch als je er over nadenkt. Als we de directe missies erna bij rekenen dan kan ik zeggen dat het wel een goede toon voor het verhaal zet, maar puur de introductie zelf vind ik een beetje lui eerlijk gezegd. Alle personages komen gewoon voorbij met hun rol, zoiets nodigt mij weinig uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Op 4-1-2016 om 14:34, Big Boss zei:

Introductie van GTA IV vond ik echt een geweldig pareltje. Hoe de credits erin verwerkt waren, en de hint naar de diamanten die een belangrijke rol spelen.

Eens. Ben helemaal geen fan van GTA IV (van alle GTA's het minst van genoten), maar de introductie vond ik super.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...