Jump to content
Bassieboy35

GTA V brengt meeste geld op van Steam 2015!


Het nieuwe jaar is begonnen, dat betekent ook de tijd dat alle jaarverslagen gepubliceerd worden. Zojuist heb ik al even het jaarverslag van Take Two doorgenomen. Kijkend naar Rockstar Games valt er weinig nieuws te vertellen wat betreft de planning van het komende jaar. Zoals we al konden verwachten zullen zij zich in ieder geval nog gaan focussen op nieuwe updates. Daarentegen is er wel leuk nieuws over GTA V op het platform Steam. Het bedrijf Steam Spy onderzoekt jaarlijks de cijfers van Steam. Uit dit onderzoek vallen wat leuke conclusies te trekken.

med_gallery_123064_235_156643.jpg

Melkkoe van 2015

Laten we ons eerst even bedenken dat GTA V pas 13 april voor de PC beschikbaar was en dus nog 'maar' zo'n driekwart jaar uit is. De totale inkomsten van Steam waren het afgelopen jaar $2.947.473.194, hiervan had GTA V een aandeel van $161.253.971. Hiermee heeft GTA V de hoogste omzet behaalt als losse game op Steam het afgelopen jaar. GTA V heeft echter niet de meeste exemplaren verkocht, daarmee staat het op plek drie met een totale afzet van een kleine vier miljoen. Gemiddeld heeft deze groep gamers het spel zo'n 88 minuten gespeeld. Goed voor een plek in de top tien van de meest gespeelde game van de periode maart 2009 tot nu. Al met al mogen we zeggen dat GTA V op Steam op de geanalyseerde gebieden goed scoort, hoewel het aantal gegevens beperkt is.

Bron: SteamSpy

Bewerkt: door Bassieboy35

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ben ik de enige die 88 minuten niet veel vindt, in een periode van maart 2009 tot nu? Eigenaardig dat dit de top 10 bereikt.

Het klinkt niet al te hoog, maar een gegeven wat over alle spelers van 2015 is genomen is dat het gemiddelde daar op 05:29. Dat zou betekenen dat een groot gedeelte van de GTA V spelers ook heel kort het spel uiteindelijk speelt en daardoor het gemiddelde niet zo heel hoog uitvalt.

Bewerkt: door Bassieboy35

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom zou je een spel kopen, wat een paar tientjes kost, en uiteindelijk maar 5 minuten gaan spelen? Wat een onzin. nosmile.gif

Veel mensen, waaronder ikzelf, kopen spellen op Steam wanneer deze met korting aangeboden worden. Ook al kunnen ze dan niet direct gespeeld worden. Die personen met 0 minuten gespeeld trekken het gemiddelde dan aardig naar beneden. Moest ik voor alle spellen in mijn bibliotheek de volle pot betaald hebben dan denk ik dat ik al snel 700 à 800 euro meer kwijt zou zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ben ik de enige die 88 minuten niet veel vindt, in een periode van maart 2009 tot nu? Eigenaardig dat dit de top 10 bereikt.

Het klinkt niet al te hoog, maar een gegeven wat over alle spelers van 2015 is genomen is dat het gemiddelde daar op 05:29. Dat zou betekenen dat een groot gedeelte van de GTA V spelers ook heel kort het spel uiteindelijk speelt en daardoor het gemiddelde niet zo heel hoog uitvalt.

Ik kan dit niet geloven :puh: Waar haal je die cijfers vandaan? Als ik kijk op SteamSpy zie ik alleen metingen van de laatste twee weken wat betreft playtime.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zelfs spellen die ik koop en uiteindelijk niet speel speel ik toch minstens een uur of 5 voor ik tot die conclusie kom :)

Maar voor ik koop ga ik ook altijd reviews lezen en op youtube en twitch kijken voor ik de beslissing neem. Maar moet er niet aan denken 50 euro neer te tellen en dan in totaal maar een uurtje spelen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ben ik de enige die 88 minuten niet veel vindt, in een periode van maart 2009 tot nu? Eigenaardig dat dit de top 10 bereikt.

Het klinkt niet al te hoog, maar een gegeven wat over alle spelers van 2015 is genomen is dat het gemiddelde daar op 05:29. Dat zou betekenen dat een groot gedeelte van de GTA V spelers ook heel kort het spel uiteindelijk speelt en daardoor het gemiddelde niet zo heel hoog uitvalt.

Ik kan dit niet geloven puh2.gif Waar haal je die cijfers vandaan? Als ik kijk op SteamSpy zie ik alleen metingen van de laatste twee weken wat betreft playtime.

Als je naar het menu aan de linkerkant gaat en vervolgens klikt op 'Years' > '2015' vind je het wel.@Thunderduck, bedankt voor de opmerking. Het is gerectificeerd. ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het klinkt niet al te hoog, maar een gegeven wat over alle spelers van 2015 is genomen is dat het gemiddelde daar op 05:29. Dat zou betekenen dat een groot gedeelte van de GTA V spelers ook heel kort het spel uiteindelijk speelt en daardoor het gemiddelde niet zo heel hoog uitvalt.

Hmmm hoe kom je aan die 88 minuten?

Als ik op gamespy kijk, zie ik dat er een mean average is van 11:46 minuten afgelopen 2 week. GTA V is 19x 2 week uit op de PC dus 11:46 x 19 = 03:43:34. Iets meer dan die 88. Bij een grote groep als dit is het handiger om de Mean average te nemen dan de median(zo als jij deed waarschijnlijk).

Maar deze 3 uur en 45 minuten is nog wel redelijk laag getal. We meten nu met het gemiddelde van het spel na driekwart jaar(en doen als of dat het zelfde is voor afgelopen maanden). In de maanden vlak na de release van het spel zou de gemiddelde speeltijd een stuk hoger hebben gelegen.

@hierboven, hmm ik zie nu waar je die 88 weg hebt. My bad. "Average hours played in total per person that have actually launched this game since March 2009. This time is calculated for the whole lifetime, not for the particular year." Maar vind het wel een vrij laag getal puh2.gif

Maar misschien dat dit getal wat lager ligt aangezien GTA V niet uit is op de PC sinds 2009, en nog geen volledig jaar heeft gemaakt. Al zijn de gemiddelde totale speeltijd en gemiddelde speeltijd per periode natuurlijk wel weer twee aparte dingen. :puh:.

Bewerkt: door Dexist

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik kan het me niet voorstellen, maar is het niet gemiddelde speeltijd per maand of zo, of anders gemiddeld over alle spelers of... naja iets anders. Maar niet de gemiddelde speeltijd over alle kopers sinds de aankoop.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hmm, is dit onverwachts dan? Ik zag bijna iedere maand (of zo lijkt het dan) Gta V weer in de korting sectie staan. Verbaasd me nog steeds dat ze de prijs nog niet definitief verlaagd hebben. Buiten dit is het natuurlijk wel lekker voor de mensen die hem nog niet hebben. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...