Jump to content

Winacties op social media


Bassieboy35

Recommended Posts

Vanavond hoorde ik dit fragment in uitzending van EditieNL. Voor mij echt een stoorzender voor social media als je het mij vraagt. Vaak genoeg zie ik wat mensen die weer wat op hun tijdlijn hebben geplaatst in de vorm van een deelactie met daarop een hele mooi foto die zo nep is als het maar kan. Vanzelfsprekend doe ik dan ook niet (gauw) mee aan dit soort acties met de redenen dat mijn tijdlijn eronder komt te staan met allerlei reclame van bedrijven en daarmee mijn 'vrienden' eigenlijk stoor. Om daardoor een vriend te gaan ontvrienden vind ik dan weer iets te veel van het goede, nooit over gedacht eigenlijk. Dat is echter wel vaak kritiek die je hoort als je je aan dit onderwerp stoort.

Volgens het artikel is de kans dus vrij klein dat je überhaupt wat wint, er zijn vaak veel deelnemers en van de winnaar hoor je nooit wat. Als er een winnaar is, dan zou ik mij nog altijd afvragen als dit niet een nep-account is dat speciaal voor dit soort acties zijn aangemaakt. Als ik wat wil winnen dan doe ik dat wel via de radio of iets dergelijks.

Eigenlijk zou je dit onderwerp ook nog wat kunnen uitbreiden naar deelacties, zoals andere deelmomenten van mensen/spullen die verloren zijn of wat je allemaal wel niet kunt bedenken. Hoe kijken jullie in ieder geval tegen dit onderwerp aan?

P.s. Heb dit onderwerp niet via de zoekmachine kunnen vinden, dus ga er vanuit dat deze discussie nog niet bestaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ontvrienden vind ik vaak ook wat ver gaan, en in mijn ervaring krijg ik in dat geval enkele dagen, weken tot maanden later van dergelijke figuren opnieuw een vriendschapsverzoek. Wat ik meestal doe is dergelijke infantielen blokkeren, dan zie je hun berichten niet meer :) .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stoor me er ook aan ja, één van de redenen dat ik Facebook wat minder vaak check. Echt vreemd hoe mensen er soms zo serieus op in gaan. Pas ook weer zo'n actie; kon je een gratis iPhone 6S winnen omdat ze niet meer verkocht konden worden. Doosje was namelijk al eens open geweest :7 Facebook heeft ooit eens belooft om dit soort berichten/accounts te verwijderen, maar blijkbaar helpt het niet goed (genoeg) :7

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet echt heel erg vervelend, maar als de desbetreffende persoon keer op keer dat soort berichten op zijn of haar tijdlijn zet ben ik sneller geneigd om diegene te ontvolgen op Facebook, dan kan je namelijk geen bericht meer van die persoon zien op je tijdlijn en blijf je nog steeds vrienden met de persoon in kwestie. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stoor me er ook aan ja, één van de redenen dat ik Facebook wat minder vaak check. Echt vreemd hoe mensen er soms zo serieus op in gaan. Pas ook weer zo'n actie; kon je een gratis iPhone 6S winnen omdat ze niet meer verkocht konden worden. Doosje was namelijk al eens open geweest emo.gif Facebook heeft ooit eens belooft om dit soort berichten/accounts te verwijderen, maar blijkbaar helpt het niet goed (genoeg) emo.gif

Sssst :7

Tevens dit ook als test gedaan he.

Ze zeiden op 3 januari worden deze Iphone's weggeven. Raar genoeg was desbetreffende pagina niet meer te vinden op facebook :7

@alle-mensen-die-ik-op-facebook-heb-van-het-forum

Sorry voor de Iphone scam overlast :7 :7

Edit:

The fuck, Facebook weer hoor :7

FtXDOBY.png

Edit: Edit:

On-topic

Ik zelf word hier ook altijd ziek van, daarom dus ook dat ik het bovenste heb verteld sinds ik het echt een soort van pauperachtig iets vind. Zelf vind ik facebook ook een slecht medium maar toch gebruik ik het nog om bepaalde contacten te behouden. Ik vind zelf die Verloren/Gestolen berichten wel handig, dit is dan ook wel dat ik op een redelijk klein eiland woon. (ook al doe ik hier meestal zelf nooit aan mee haha.. :7)

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Ik stoor me er ook aan ja, één van de redenen dat ik Facebook wat minder vaak check. Echt vreemd hoe mensen er soms zo serieus op in gaan. Pas ook weer zo'n actie; kon je een gratis iPhone 6S winnen omdat ze niet meer verkocht konden worden. Doosje was namelijk al eens open geweest emo.gif Facebook heeft ooit eens belooft om dit soort berichten/accounts te verwijderen, maar blijkbaar helpt het niet goed (genoeg) emo.gif

Of pagina's die claimen dat men een dikke Mercedes AMG of BMW M kunnen winnen.. En mensen trappen er met open ogen in.. Kansloos.

Link to comment
Delen op andere websites

Afijn, als je je er zo aan stoort dan raad ik je aan gelijk het juiste te doen en je social media accounts te verwijderen. Dat voegt toch niets van waarde toe aan je leven.

Of als je dat niet wilt op het pijltje rechtsboven het bericht te klikken en dan weer op "Ik wil dit soort niet meer zien" o.i.d

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet dat ik mij hier aan stoor, maar ik doe zelf wel eens mee met dit soort acties. Stokpaardje voor mij zijn winkels als Game Mania, die met echte prijsvragen/deelacties komen waarmee een kameraad een jaar lang elke week 1 gratis used game naar keuze had gewonnen. Mijn moeder deed vroeger veel van dit soort acties ook delen, maar alleen van kleine dingen zoals bijvoorbeeld een chipspakket met een waarde van 15 euro. Het ligt er net aan wat er te winnen is. Ps4's, auto's, grote geldbedragen trap ik niet in, maar acties van dergelijke winkels af en toe wel eens. Daar weet je vaak zeker dat er een echte winnaar uitkomt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet dat ik mij hier aan stoor, maar ik doe zelf wel eens mee met dit soort acties. Stokpaardje voor mij zijn winkels als Game Mania, die met echte prijsvragen/deelacties komen waarmee een kameraad een jaar lang elke week 1 gratis used game naar keuze had gewonnen. Mijn moeder deed vroeger veel van dit soort acties ook delen, maar alleen van kleine dingen zoals bijvoorbeeld een chipspakket met een waarde van 15 euro. Het ligt er net aan wat er te winnen is. Ps4's, auto's, grote geldbedragen trap ik niet in, maar acties van dergelijke winkels af en toe wel eens. Daar weet je vaak zeker dat er een echte winnaar uitkomt. :)

Jup, zo had ik een AAA-spel gewonnen voor de PS3 wat de week daarvoor was uitgekomen door de uitslag van Nederland-Mexico goed te voorspellen :D

Vond er alleen niks aan :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Mega storend. Eén van de redenen waarom ik niet graag op social media zit. Buiten LinkedIn want dat wordt professioneler gebruikt.

Ook LinkedIn kan er wat van hoor. Alles wat daar gepost wordt is een poging tot reclame, heb ik het gevoel.
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet zulk soort berichten domweg gaan negeren én d'r gewoon géén aandacht aan besteden, wat dat vinden de initiatiefnemers alleen maar

leuk. Of je verwijderd ze met één klik, tenminste, als de site zo'n soort knopje heeft. Daarbij verdwijnen de vervelende berichten wel weer naar een

tijdje als je een beetje geluk hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Mega storend. Eén van de redenen waarom ik niet graag op social media zit. Buiten LinkedIn want dat wordt professioneler gebruikt.

Ook LinkedIn kan er wat van hoor. Alles wat daar gepost wordt is een poging tot reclame, heb ik het gevoel.

Zeker, maar voor mijn zakelijke wereld is het onmisbaar voor je netwerk, dus heb ik geen keuze. Grappig is LinkedIn ook een reclame bak van mijn netwerk zelf...alleen maar vacatures, "hoe goed is mijn bedrijf" en het delen van inhoudelijke teksten (met hopelijk overtuiging om naar dat kantoor te komen voor advies). Daarom valt mijn LinkedIn reclame nooit zo op; het lijkt net van een connectie te komen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...