Jump to content

Singleplayer v.s. Multiplayer


Bassieboy35

Singleplayer versus Multiplayer  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. Waar zie jij liever de nadruk op liggen?

    • Singleplayer
      16
    • Multiplayer
      2


Recommended Posts

Tegenwoordig heeft het leeuwendeel van dit forum wel eens GTA V gespeeld. Daarbij is er nog eens een geheel veranderde manier van multiplayer aanbod gekomen. Op die laatste wordt door Rockstar Games steeds meer gefocust in de vorm van bijvoorbeeld updates. Het online spelen heeft een hele andere dimensie gekregen in GTA. Voorheen (in andere GTA's) hadden we nog de standaard Death Match en Races, maar nu draait het vooral om een Free Mode waarin veel te doen is. Hoewel dit erg leuk klinkt is GTA toch altijd begonnen met een singleplayer inclusief een goed verhaal. Daarom nu de vraag aan jou: Waar zie jij liever (in het vervolg) de nadruk op liggen? Singleplayer of multiplayer?

Zelf vind ik dit wel een interessante discussie. Ik houd mij de laatste tijd veel met het nieuws rondom Rockstar Games bezig en daaruit maak ik op dat multiplayer wellicht de toekomst gaat worden. Zelfs in het jaarverslag van Take Two staat dat er steeds meer gefocust gaat worden op Online. Toch vind ik dat idee een beetje pijnlijk als dit ten koste zou gaan van de singleplayer. De singleplayer is voor mij altijd de reden geweest om een GTA te kopen. Van de multiplayer bleef ik 'm wel langer spelen en dat is denk ik ook het doel van de uitgevers.

Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger was er niks anders dan een singleplayer, dus je moest je vermaken met de singleplayer. Daar kwam verandering in, toen SAMP en MTA uit kwamen. Dit bracht miljoenen mensen samen en werd natuurlijk succesvol. Rockstar gaat ook met de tijd mee en bracht multiplayer naar GTA IV. Zelf heb ik dat nog niet gespeeld, maar ook daar zijn nog steeds mensen die het spelen. Ja, dat online de toekomst wordt is op zich duidelijk.

Een keuze maken tussen singleplayer en multiplayer is moeilijk. Wanneer ik singleplayer helemaal 100% uit heb, dan heb ik het gevoel dat het afgelopen is. Natuurlijk valt er genoeg te beleven, maar er zijn verder geen missies meer. Ik raak dan uitgekeken, berg GTA op voor later gebruik. Maar met Online is het een ander verhaal. In het begin was er al genoeg te beleven en je moest 'hard' werken voor de spullen die beschikbaar waren. Dankzij de updates blijf je spelen, want je wil al het nieuwe spul uitproberen en hebben. Kortom; je blijft bezig, zelfs na 2 jaar. Dus ik denk dat multiplayer de toekomst is en grotendeels ook het meeste aandacht verdiend. Een kleine update zo nu en dan voor de singleplayer is op zich ook niet verkeerd. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan hier geen eenduidig antwoord op geven. Ik heb lang en graag de multiplayer mods van San Andreas gespeeld en ik hou me nog steeds geregeld bezig met het schrijven van gamemodes daar voor.

Daarentegen ben ik niet te spreken over de richting die nu wordt uitgegaan met micro-transactions (hoewel, micro?) en het actief tegenwerken van modders die ook wel eens hun eigen modes willen bouwen. De economie in GTA Online is naar mijn mening volledig geruïneerd. Elke update brengt weer nieuwe wapens en voertuigen die weer net iets krachtiger en iets duurder zijn dan de dingen die je al had. Je huidige inventaris wordt in een klap vrijwel waardeloos. Dus dan ga je weer uren en uren missies grinden om die dingen te kunnen betalen, of je koopt een cash card. En zo is het cirkeltje rond. Ik ken nog spellen die zulk dwaas business model hanteren en dat zijn allemaal browsergames. Dus dat wil wat zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind singleplayer in gta altijd erg leuk, maar ik houd ook wel van een goede multiplayer. De leukste multiplayergames heb ik gespeeld in games die door de community onderhouden worden, met veel vrijheid voor deze community. MTA bijvoorbeeld. GTA voelt vind ik een beetje aan als Modern Warfare 2. Opzich niet slecht, maar het mist dat communitydeel wat de vorige games wel hadden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb GTA altijd gekocht voor de singleplayer, en dat zal zeker zo blijven. Op zich heb ik in de multiplayer van GTA IV en Online veel plezier beleefd, maar omdat ik graag met een vaste groep speel, zit je vaak vast aan bepaalde momenten waarop iedereen kan. En singleplayer kan je ten alle tijden spelen, zelfs bij een internetstoring ;) Dat in missies vrijwel alles gescript is en je na verloop van tijd wel weet wanneer en waar welke schurk tevoorschijn komt, dat is dan maar zo. Ik daag mezelf altijd uit om het op een andere manier te spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb GTA altijd gekocht voor de singleplayer, en dat zal zeker zo blijven. Op zich heb ik in de multiplayer van GTA IV en Online veel plezier beleefd, maar omdat ik graag met een vaste groep speel, zit je vaak vast aan bepaalde momenten waarop iedereen kan. En singleplayer kan je ten alle tijden spelen, zelfs bij een internetstoring ;) Dat in missies vrijwel alles gescript is en je na verloop van tijd wel weet wanneer en waar welke schurk tevoorschijn komt, dat is dan maar zo. Ik daag mezelf altijd uit om het op een andere manier te spelen.

je haalt me de woorden uit de mond
Link to comment
Delen op andere websites

Singleplayer is waar het omdraait in GTA, hoe GTA echt begon. Multiplayer is leuk voor er bij, maar nadat je de story ode uit hebt gespeeld. Je kunt missies altijd net zo moeilijk maken als je wilt, het gene waar ik mij af en toe mee vermaak, is een extreme achtervolging door de hele map. Singleplayer kun je altijd spelen, online kun je alleen met internet.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA is in mijn ogen singleplayer. Ik kan mij nog herinneren dat ik op de PS2 vele uren in GTA SA heb gestopt. Ik kreeg er nooit genoeg van, de mogelijkheden waren imo oneindig. We zijn tegenwoordig gewoon heel erg verwend met games. Vroeger was Tetris de bom en nu verwachten we bij een game als GTA dat het spel naar oneindige hoogtes kan worden ge-update. Zelf vind ik de online van GTA niet veel aan, want ik mis beleving in het spel. De story van V was goed, maar zeker niet heel revolutionair. Ik heb ook nog steeds niet alles uit de SP gehaald wat erin zat, omdat ik de 100% heb (die imo heel simpel was). GTA zal toch als een van mijn alltime favoriete games zijn, maar de kant die ze opgaan met de transactions (waar Big Boss het ook overheeft) vind ik doodzonde van zo'n hoogstaande game als GTA. De "gratis" updates is wel een hele goed tegemoetkoming, maar de DLC items zijn vaak onbetaalbaar als je niet veel tijd hebt/wil besteden aan Online.

Tegenwoordig zijn games niet meer weg te denken zonder multiplayer. Ontwikkelaars willen een ding en dat is zoveel mogelijk geld verdienen en dat is logisch, maar de manier waarop is wel jammer. Ik weet dat er games zijn zoals ES: Skyrim en Fallout 4 die geen multiplayer hebben en toch een groot succes zijn, maar nadat je deze game hebt uitgespeeld belandt de game in de kast. Eigenlijk net als mijn GTA V. :$

Link to comment
Delen op andere websites

't Multiplayer-gedeelte krijgt sowieso m'n stem, ondanks de hoeveelheid vervelende mensen die daarin rondlopen. >.< Het komt simpelweg doordat

ik ontzettend veel uurtjes in GTA Online heb gestoken, wat ik in single-player allang niet heb.. Nog 'n argument waarom ik 't vele malen leuker

(beter?) vind is omdat het continu wordt geüpdatet én het allerbelangrijkste is misschien wel dat je met andere mensen kunt spelen, terwijl dat in het andere game-modi totaal niet kan.. (Oké, wellicht kan 't wel met mods). Hier wil ik echter single-player niet volledig mee gaan afkraken, dat is natuurlijk ook hartstikke vermakelijk. Alleen, als je eenmaal je doel hebt behaald is het voor mij een aflopende zaak.. M.a.w. je hebt geen doel meer voor ogen. Een andere redenen waarom single-player op den duur gaat vervelen is dat ik me eenzaam ga voelen.. Ja, I know, dat klink echt stom maar 't is gewoon zo. En zolang er geen (volwaardige) update wordt uitgebracht kijk ik er niet meer naar om.. Sja, zo kan ik er wel eventjes mee doorgaan. Maar multiplayer vind ik gewoonweg veel leuker.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...

GTA blijft voor mij toch wel een singleplayer spel. Maar tegenwoordig speel ik games voornamelijk voor de multiplayer. De balans tussen multiplayer en singleplayer vond ik perfect in GTA IV en de Episodes. Erg veel nieuwe content in de singleplayer en ook veel nieuwe opties in de multiplayer. De manier waarop GTA Online nu opgezet wordt spreekt me niet meer aan. 

 

Ik stem toch voor singleplayer omdat we het over GTA hebben. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...