Jump to content
Bassieboy35

BREAKING: Leslie Benzies verlaat Rockstar Games


Leslie Benzies verlaat Rockstar Games na zeventien jaar. Als gamer zegt die naam je misschien niet zoveel, maar hij heeft wel degelijk sporen achtergelaten in ons al geliefde GTA. Benzies was het hoofd van Rockstar North, een van de grootste afdelingen van Rockstar Games. Benzies was sinds GTA III, dus ongeveer sinds 2000 betrokken bij GTA, daarnaast stond hij ook aan de wieg van Read Dead Redemption, L.A. Noire en Max Payne 3. In 2014 werd hij samen met de twee grote 'bazen', Sam en Dan Houser, ingewijd in de AIAS Hall of Fame. Sinds 1 september 2014 was Benzies eigenlijk op sabbatical, maar nu is dus bevestigd dat hij in de tussentijd Rockstar Games volledig heeft verlaten. Aaron Garbut en Rob Nelson, die beide ontwerpers zijn van Rockstar Games, zullen zijn taken overnemen.



Bron: Engadget

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik word er niet warm of koud van eerlijk gezegd, omdat ik niet weet wat hij precies gerealiseerd heeft. Een executive producer pompt het geld erin voor de productie, maar heeft naar mijn weten maar heel weinig met de eigenlijke productie te maken.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een executive producer pompt het geld erin voor de productie, maar heeft naar mijn weten maar heel weinig met de eigenlijke productie te maken.

In de openingcredits van bijna alle niet GTA-titels staat zijn naam inderdaad onder executive producer, maar in alle GTA-titels staat hij gewoon onder producer. En als baas van de studio die GTA maakt, heeft hij denk ik de taak om de productie van GTA in goede banen te leiden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een executive producer pompt het geld erin voor de productie

Hij had inderdaad een fancy titel, maar vertaalt naar zijn functie in het Nederlands was hij gewoon de directeur of bedrijfsleider van Rockstar North. Dus hij is 15 jaar verantwoordelijk geweest voor alles wat er binnen Rockstar North gebeurde.

Zo'n functie vul je denk niet zomaar op en voor R* zal het vast een zoektocht worden om de juiste persoon er neer te zetten.

Mijn idee is dat hij na 15 jaar wel eens toe was aan iets anders. Zo lang een groot bedrijf leiden kost namelijk heel veel energie en zorgt voor weinig vrije tijd. Zeker met het tijdzoneverschil naar New York zou hij neem ik aan ook vaak 's avonds moeten werken om terug te koppelen richting de bazen in New York.

Op Kotaku staat verdere toelichting over zijn vertrek, waar eigenlijk uit is af te leiden dat hij al een jaar niets deed. Mijn aanname is dat hij mogelijk overwerkt was, aangezien het werken voor Rockstar Games niet altijd even makkelijk is en zeer veel tijd kost.

“We can confirm that Leslie Benzies went on sabbatical on September 1, 2014 and has decided not to return to work for the company. We are very grateful for Leslie’s contributions to Rockstar over the last 15 years as we worked together to make some amazing games.

Leslie helped us build an incredible team that will continue to create great experiences for our fans. Leslie will always be a friend to the company and of course we are going to miss him but we wish him the absolute best for the future.”

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...