Jump to content

Wat is jullie mening over Chinatown Wars?


Michael

Recommended Posts

med_gallery_536_119_18418.jpg

Chinatown Wars werd twintig maart 2009 voor het eerst uitgebracht door Rockstar Games in Europa voor het handheld systeem Nintendo DS. Daarnaast werd het spel ook uitgebracht voor de PlayStation Portable, iPod, iPad en Android. Ik heb het spel zelf niet kunnen uitspelen omdat ik spijtig genoeg de cartridge kwijtraakte en niet meer terug kon vinden, maar ik kan wel zeggen uit ervaring dat het zeker geen vreselijk spel is. Het is natuurlijk wel even wennen dat het opeens een ander beeld had dan dat we normaal voorgeschoteld kregen, maar het was zeker niet vreselijk in mijn ogen. Wat is jullie mening over Chinatown Wars?

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik hem voor het eerst had speelde ik door tot ik een missie kreeg dat ik moest gaan drugs dealen. Sinds dien deal ik alleen maar in drugs. Laatste keer dat ik Chinatown Wars speelde was 2 jaar terug op me DS. Heb, dacht ik uit m'n hoofd, z'n 50 coke en 70 heroine. Rest weet ik niet. Maar ik ging vooral achter die heroine aan. De missies en het verhaal boeide me niks. Had ook maar 1 safehouse met een standaard paarse auto voor de deur die ik altijd pakte.

Dus, als je het mij vraagt, heb ik Chinatown Wars alleen maar leuk gevonden omdat je erin kan drugs dealen. Verder boeide het spel me niet zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij betreft is GTA Chinatown Wars een erg leuke game, misschien een beetje een atypische GTA maar ik durf gerust zeggen dat ik er meer plezier aan beleeft heb dan aan GTA V. Waarom dan wel? Allereerst heeft CW een leuke verhaallijn die hoewel vrij voorspelbaar na een tijdje zeker je interesse kan opwekken en je verder wil doen spelen. Huang Lee is daarnaast wat mij betreft de beste protagonist uit de hele GTA-serie en ik vind het jammer dat mensen die CW nooit gespeeld hebben of nooit willen spelen dit niet kunnen inzien. Hoewel een snob is Huang gewoon veel slimmer dan de meeste personages die je ontmoet. Zijn tweede taal lijkt tevens sarcasme te zijn, een vorm van humor die ik erg kan smaken.

Er zijn ook veel leuke zijmissies, zoals het dealen van drugs, verschillende challenges en wat mij betreft ook de terugkeer van de rampages die ik erg amusant vind. Uiteraard zijn er ook mindere aspecten zoals de minigames die na een tijdje gaan vervelen en wat mij betreft ook de muziek. CW is denk ik de enige GTA waar ik de muziek meteen uitzet wanneer ik in een voertuig stap.

Het is spijtig dat ondanks de vele platformen waarop GTA Chinatown Wars is verschenen de game niet meer gespeeld wordt. Ik zou het erg leuk vinden mochten meer mensen de verhaallijn en vooral de protagonist appreciëren. Ja het is een soort top down view game en er wordt niet in gesproken, maar dat is allemaal deel van de charme die de game uitstraalt.

Mijn oproep aan mensen die GTA Chinatown Wars nog niet gespeeld hebben is dus: vergeet de vooroordelen die je hebt, koop het spel en geniet gedurende de hele verhaallijn van de typische Rockstar Games humor die alom vertegenwoordigd is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ooit geprobeerd op PSP, maar het kon me niet bekoren. Het spel is ontworpen voor de DS, een erg slappe handheld, en dat merk je. De tekenstijl en het idiote perspectief deden het spel voor mij de das om. Verder heb je op de andere platformen geen tweede scherm met extra informatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik sluit mij een beetje bij Big Boss aan. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik nooit de volledige versie heb gehad, maar wel de demo versie heb gespeeld. De demo versie was voor mij genoeg om het spel voorlopig niet te kopen. Mocht het ooit op de PC komen, dan wil ik erover nadenken. Het onderwerp van China spreekt mij persoonlijk niet zo aan. Natuurlijk zitten er in vrij veel GTA's Chinese gangs, maar dan meer als subgroep. Om hen de hoofdrol te geven vind ik dan wat minder. GTA hoort gewoon een beetje het Amerikaanse in hun spel te behouden. De besturing was sowieso al niet fijn, maar dat houd je altijd op dat soort consoles. De tekenstijl beviel mij ook niet, het daagde in ieder geval niet uit om mij er extra in te verdiepen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het op Ipad gespeeld, maar het is in mijn ogen prima voor een DS ofzo, maar het is zeer zeker niet mijn favoriete game. De storyline is prima, maar ik vind het bovenaanzicht echt minder. Ik vond het heel leuk om te spelen, maar heb het er toen af moeten gooien, wegens te weinig ruimte :(

Link to comment
Delen op andere websites

jammer dat ze niet een re-make maken maar dat je dan gewoon 3D kijkt zoals gta sa etc ...

dan zouden ze best nog wel wat geld op deze game kennen maken hoor

let maar op als ze het ooit zoude uitbrenge voor de ps4 bijv of PC mensen kopen et gerust

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom knapt bijna iedereen af op de graphics én het cameraperspectief? De graphics zijn allang niet zo'n belangrijke aspect als de game-play

zelf.. Ten tweede vond ik het gekantelde bovenaanzicht wel prettig, nja, ik wende er in elk geval vrij snel aan. Verder speelt het wel soepeltjes weg.

Ikzelf vond 't persoonlijk één van de beste GTA's die ik tot zover kan herinneren. 'k Heb dan niet zozeer het verhaallijn uitgebreid gevolgd, maar

focuste me eerder op het free roam-gedeelte. En ik moet zeggen dat 't wel door de beugel kan. Naarmate je vordert in CTW is er telkens wat

minder te doen, en het gaat zelfs naar een tijdje vervelen (spreek uit m'n eigen ervaring). De minigames vond ik persoonlijk ook niet zó denderend als in de andere GTA's (behalve op Taxi Driver, drugsdealen, Firefighter en Paramedic na dan, maar dat zijn ook de 'vertrouwde' submissies). Het systeem

van 't carjacking vond ik daartegenover wel weer leuk; je krijgt continu verschillende minigames voorgeschoteld, en als je het niet binnen de bepaalde

tijd had gekraakt had je de politie aan je reet. :D

Dé hoofdpersoon sprak me dusdanig niet echt aan.. Dat komt naar m'n inziens doordat het 'n personage was van hele andere afkomst dan dat we 't

gewend waren. (Niet dat ik daar iets op tegen heb of zo.) En ik was niet zo'n fan van de sfeer die eromheen hing, hoewel ik daarbuiten een erom

plezier aan heb gehad. Voor de rest kan ik me niet méér echt iets herinneren, met uitzondering wat daarboven staat.. In ieder geval is deze game

zeker de moeite waard, net zoals iedere andere GTA. :Y

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
  • 1 year later...

Ik vond Chinatown Wars een prima GTA. Het had sowieso een aantal leuke features waarvan ik hoop deze ooit nog terug te zien in een volgende GTA. Bijvoorbeeld de ''quick time events'' waarbij je de auto aan de praat moet krijgen met een schroevendraaier, of de autoruit moet doortrappen wanneer je in het water bent beland. Ook het drugshandelen vond ik leuk, de loterijkaartjes en het doorzoeken van containers was verslavend, en de missies waren op zich ook wel leuk. Het verhaal vond ik alleen iets minder.

 

Wat ik wel jammer vond is dat Alderney niet in het spel zat. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom er maar niet in. Het speelt gewoon niet chil met alleen een touchscherm, ondanks dat ik een aardig grote tablet heb :N

Ik heb wel een PS Vita, maar het schijnt dat de PSP-port echt heeeeel slecht is, dus durf er niet nog een x geld aan te verspillen..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...