Jump to content

Vice City zou nooit zoals vroeger terug kunnen keren


Bassieboy35

Recommended Posts

De kans dat Rockstar Games terug in de tijd gaat lijkt mij zo goed als onbestaande, de GTA's blijven zich afspelen in de huidige tijdsperiode.

Waarom? In GTA IV en V is er al zo veel moderne stuff geparodieerd dat ik het wel weer eens tijd vind worden dat de volgende GTA zich weer in een andere tijdsperiode afspeelt. Waarom denk je dat dat niet zal gaan gebeuren?

San Fierro jaren 60/70? Lijkt me awesome!

Mag ik aannemen dat je dan refereert naar de hippy jaren? Dat zou inderdaad geweldig zijn!

Inderdaad! Maar om nog even antwoord te geven op de topicvraag: Vice City lijkt mij niet echt een goede setting voor een volwaardige GTA game. Rockstar heeft het Scarface-thema al gebruikt, en een modern Vice City zou, na Los Santos in GTA V, niet echt veel nieuws te bieden hebben. Wie weet dat er ooit nog eens een GTA komt waarin je meerdere steden kunt bezoeken, dan zal Vice City vast weer van de partij zijn.

To be honest: als de volgende GTA zich in de moderne tijd afspeelt, hoop ik dat het in Londen is. Ouderwets Londen is al in talloos veel games te zien, maar een uitgebreid, gedetailleerd modern Londen met een vleugje Rockstar Games, laat maar komen.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Jazeker. Waarom zou Vice City in godsnaam nooit meer zoals vroeger zijn? Je kunt immers met de hedendaagse grafische kracht 'n hele

mooie replica o.id. ervan maken, plus als het zó realistisch eruitziet denk ik dat je sneller met de game meeleeft. En waarschijnlijk zal het héél

ergens anders aanvoelen dan het originele VC, maar ach, was dat toen destijds ook niet zo met 't Los Santos van het IV-era? Juist ja. Het 80's sfeer

kan er trouwens ook gemakkelijk terug in voorkomen, simpelweg een kwestie van aanvoelen hoe een game is. Maar de kans is miniem dat R*

ongeveer een soortgelijke stad als VC gaat herontwerpen, en dan vooral niet in de jaren '80 sfeer.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom? In GTA IV en V is er al zo veel moderne stuff geparodieerd dat ik het wel weer eens tijd vind worden dat de volgende GTA zich weer in een andere tijdsperiode afspeelt. Waarom denk je dat dat niet zal gaan gebeuren?

Omdat Rockstar zelf al eens heeft aangegeven dat het liever in een modern kader blijft werken. Sluit het een meer historische game helemaal uit? Nee, maar het maakt die kans wel aanzienlijk kleiner.

Jazeker. Waarom zou Vice City in godsnaam nooit meer zoals vroeger zijn? Je kunt immers met de hedendaagse grafische kracht 'n hele

mooie replica o.id. ervan maken, plus als het zó realistisch eruitziet denk ik dat je sneller met de game meeleeft. En waarschijnlijk zal het héél

ergens anders aanvoelen dan het originele VC, maar ach, was dat toen destijds ook niet zo met 't Los Santos van het IV-era?

Wel, ik denk dat net dat het mogelijke probleem is. Ik heb ooit een blogartikel geschreven waarin ik Vice City ging analyseren. Net die wat vreemde graphics en lighting engine zijn essentieel voor het spel. Als je het allemaal individueel bekijkt is het ook maar een mager spel. De handling zuigt, de graphics en effecten zijn zeer cartoon-y, de algemene besturing laat vaak ten wensen over en we kunnen even doorgaan. Maar het past allemaal wel bij elkaar. Het geheel, in zijn middelmatigheid, is wel volledig en dat is iets lastig om aan te voelen. Het zijn die spetters op het scherm bij een roze avond terwijl je een BF Injection rechtdoor probeert te doen rijden op het hilarisch lege Washington Beach dat net ook zijn karakter geeft.

En dat gaat men alleszins niet recreëren. Waarom zou men ook? Vice City dankt zijn populariteit vooral door zijn korte release achter III en het duidelijke verschil tussen beide games. Voor vele spelers was dit de kennismaking met de serie, in een periode van hun leven waar ze het meeste zochten naar een specifieke game. Geen enkele nieuwe (jonge) gamer zal Vice City of een andere III-era game oppakken en dat diens nieuwe favoriet verklaren, hetzelfde als zal gebeuren met de IV-era binnen enkele jaren. Miami is ook helemaal geen interessante locatie om een GTA rond te bouwen. De setting binnen een Miami Vice en Baywatch-geïnspireerd '80s stad gericht op de drugs was eens wat anders, maar men gaat het niet helemaal recreëren en ik ben er dan ook zeker van dat een game in VC de VC-fans altijd zal teleurstellen, ergo zal men nooit een GTA maken die gelijkt op VC (of VCS) en eerder kiezen voor een andere route als men de locatie toch weer laat passeren.

To be honest: als de volgende GTA zich in de moderne tijd afspeelt, hoop ik dat het in Londen is.

Maar Londen is wel geen echt onderdeel van de Americana-sfeer waar GTA zo op bouwt. Natuurlijk kan het wel werken, maar het zou anders zijn.

San Fierro in de '70s blijft mijn favoriete setting voor een volgende game, maar op zich kan ik met alles leven. Als het Vice City wordt zal men er wellicht ook in slagen om het interessant te maken, maar het zal niet zijn zoals het Vice City zoals we dat kenden.

Link to comment
Delen op andere websites

Miami anno nu is eigenlijk behoorlijk shitty en niet echt een goede setting. Ook zie ik R* eigenlijk niet meer zo ver terug in de tijd gaan als de jaren 80, omdat GTA IV en GTA V al zoveel elementen hebben die je dan zou verliezen, je smartphone, internet, stocks kopen, fotos maken enz.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Wel een interessante discussie nu er wat geruchten rond gaan. Ikzelf denk dat Vice City in de tijd van nu de magie van toen verliest. Ik bedoel, alles aan GTA Vice City was perfect en het hedendaagse Miami komt bijna niet meer overeen met het Miami van toen. Maar een terugkeer naar Vice City lijkt me wel ontzettend gaaf, ook al is het geen jaren 80. Liberty City en Los Santos hebben een remake gekregen, nu is Vice City aan de beurt. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Eens met Priox. Ik denk ook niet dat het de sfeer van VC lan evenaren. Vond ik met V ook niet. Het wordt ergens denk ik te realistisch ervoor. Anderzijds moeten ze gewoon een lekker muziek thema erin gooien en dan zit de sfeer er waarschijnlijk zo weer in. :Y 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 31-10-2017 om 09:07, TryX zei:

Veel oudere GTA's hebben ook niet van die toekomstige "dingen" erin zitten. in GTAV is alles in het heden met zeer geavanceerde snufjes. Bij de oudere GTA's heerste toch dat ouderwetse straat gangster stijl/gevoel.

Ja, dat merk ik zelf ook wel op. Dat vind ik ook wel jammer aan GTA V. Heel veel dingen zijn nu vrij modern, maar ik duik liever terug in de 'geschiedenis' met een jaren tachtig of negentig. Dat vind ik dan zelf ook wel interessanter, vergeleken met dat wat we nu kregen met GTA V.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit ook helemaal niet te wachten op een GTA Vice City 'zoals vroeger'. De locatie is ook prima voor een hedendaagse versie volgens mij, liever dat dan iets wat te veel lijkt op de originele Vice City. Rockstar kennende komt dat allemaal wel goed :)  

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Mijn excuus voor het bumpen van dit topic, maar ik wil toch weer even op de OP in gaan.

 

Wat mij betreft kan het volgende deel in de GTA serie zich prima in het hedendaagse Vice City (Miami) afspelen zonder tegen te vallen. Dat we het Vice City van de jaren 80 gaan terug zien zoals dit in GTA VC is natuurlijk nihil. (Indien R* toch kiest om het volgende deel weer in de jaren 80 af te laten spelen.) Toch denk ik dat modern Miami erg veel potentie heeft voor een goede GTA game. Tot mijn verbazing is Miami echt een ontzettend grote stad en heeft het vrij veel te bieden. Het Vice City wat we kennen heeft dan wel zeker het minimale van de stad aan ons laten zien. (Zie hieronder een foto van Miami)

 

Screenshot_1.png.7b6974c771f37d1e1943eeae3ecde11e.png

 

Ik denk niet dat we van R* mogen verwachten dat ze de game precies hetzelfde aan laten voelen zoals het in GTA VC was. GTA V was ook zeker niet hetzelfde als GTA SA. En GTA IV ook niet hetzelfde als GTA III/LCS. Al hebben ze wel overeenkomsten in sommige vlakken, dat maakt het nog steeds niet hetzelfde. En in mijn opzicht hebben IV en V de stad toch uitstekend gebruikt voor waar de game op gefocust was, dat terwijl ze in bijna geen enkel opzicht hetzelfde doen als zijn jongere broertje. Het huidige Miami biedt veel potentie voor een klassiek GTA verhaal in een moderne jas. Het is een rijke stad met veel verschillende culturen en een ontzettend relaxte sfeer. De tropische vibes die IV en V niet hadden word hier verheerlijkt, dat met een schepje luxe (of grootse armoede) er bovenop. Naar mijn mening heeft Miami net zoveel al niet meer te bieden als Los Angeles (Los Santos). Buiten dat kan R* er misschien zelfs voor kiezen om er een moeras gebied aan vast te plakken om de map nog meer variatie te geven en krokodillen te introduceren in GTA. Dit biedt nog meer kansen. (In RDR2 hebben ze deze prima geïmplementeerd, dus ze kunnen het wel). Als we terug keren zullen we vast wel weer in aanraking komen met de Cubanen/Haitianen, maar deze stad is rijk aan culturen en variatie, en bied veel potentie om beter te zijn dan GTA V en misschien zelfs GTA VC.

 

Spoiler

Afbeeldingsresultaat voor miami swamp

 

Gerelateerde afbeelding

 

Gerelateerde afbeelding

 

Gerelateerde afbeelding

 

 

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...