Jump to content

Favoriete protagonist


Bassieboy35

Protagonist  

21 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is jouw favoriete protagonist?

    • Claude Speed (GTA II)
      0
    • Claude (GTA III)
      1
    • Tommy Vercetti (GTA VC)
      1
    • Carl Johnson (GTA SA)
      4
    • Mike (GTA Advance)
      0
    • Toni Cirpriani (GTA LCS)
      0
    • Victor Vance (GTA VCS)
      1
    • Niko Bellic (GTA IV)
      7
    • Johnny Klebitz (GTA TLaD)
      0
    • Luis Lopez (GTA TBoGT)
      1
    • Huang Lee (GTA CW)
      1
    • Franklin Clinton (GTA V)
      1
    • Michael De Santa (GTA V)
      2
    • Trevor Philips (GTA V)
      1
    • Een van de velen zelf te kiezen personages uit GTA en GTA London
      1


Recommended Posts

Er bestond al wel een topic voor een antagonist, maar nog voor jouw favoriete protagonist. De vraag lijkt mij duidelijk: wie is jouw favoriete protagonist?

Mijne is sowieso Niko Bellic. Een echt iconisch personage, erg zelfstandig ingesteld en doet dan ook wat hem gevraagd wordt. Af en toe nog een beetje humor, daar houd ik wel van. Verder vind ik dat je van alle GTA's toch het meeste en band opbouwt met Niko, waarom kan ik niet zo goed verklaren. Hij heeft in ieder geval iets dat mij wel aanspreekt. Het zou de nuchterheid wel zijn...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga ook moeten gaan voor Niko. Het is één van de weinige protagonisten die zijn acties en de omgeving ook in vraag stelt tijdens het spelen. De wereld waar hij in zit is voor hem geen voordehand liggend iets, het is niet normaal en hij laat dat ook meermaals blijken, hij ontsnapt dat kleine niche groepje dwazen dat de meeste van de protagonisten toch wel zijn.

En zoals Bassieboy ook zegt is hij bijgevolg het personage waar je het makkelijkste een band mee opbouwt. Doen de anderen dat helemaal niet? Zou ik niet zeggen, maar Niko is meer een echt personage en dat is verfrissend.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kies voor Vic Vance. Echt iemand die het criminele leven verafschuwt maar er toch helemaal in gesleurd wordt. Dat mag ik wel. Bij Nico is het eigenlijk min of meer hetzelfde dus hij komt op de tweede plaats. De rest van de karakters zijn vrijwel volkomen emotieloos en enkel belust op geld en macht. Daar bouw je dan ook geen band mee op.

Link to comment
Delen op andere websites

Spoilers imcoming/

Hier hoef ik niet lang over na te denken. Trevor Philips all the way. Hij is een compleet gestoorde psychopaat. Hij is zo impulsief dat elke keer dat Trevor aanwezig is, je gewoon geen idee hebt wat er gaat gebeuren, hij is de enige protagonist die een andere protagonist van de kaart veegt. En hoe... Hij is een CEO van een succesvolle crimineel bedrijf, mede doordat hij zomaar beslist gewoon iedereen op te ruimen die ook maar enige vorm van concurrentie vormt. Gaat naar LS met een doel, maar plant uit het niets een compleet random heist, een haast onmogelijke die hij toch briljant weet te plannen. Want hij is briljant, hij is vies en hij heeft een totaal geschifte gevoel voor humor. Een nieuwe plek nodig om heists te plannen? Dan koop je toch gewoon de enige betreedbare stripclub van LS op. Het mooiste van alles, deze man hecht ongelooflijk veel waarde aan vriendschap. Hij is diep gekwetst door Michaels verraad, maar vergeeft hem toch wegens de geweldige tijden die ze hebben gehad, popt zomaar uit het niets op bij Franklins huis, alleen omdat hij hem net heeft leren kennen met Michael en behoefte heeft aan vrienden in Los Santos.

En nou komt de reden waarom Trevor gewoon de beste protagonist is, bijna alles wat je doet in GTA komt neer op overvallen plegen, (onschuldige) mensen moorden, het stelen van auto's en alle andere random stuff waar de sandbox wereld van GTA voor gemaakt is. Maar vaak het probleem met de characters in de vorige GTA's is dat ze helemaal niet in dit profiel passen. Maar Trevor wel, Trevor is die psychopaat die zonder dat je hem bestuurt al deze ongein zou uithalen.

mqdefault.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

De hoofdpersonages hebben sinds VC allemaal een heel eigen karakter, daarom voel ik me eerder een regisseur van de personages dan dat ik me echt in ze kan verplaatsen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld games van Bethesda). Sowieso is het moeilijk om het spel nog serieus te nemen als je tijdens een achtervolging veertien onschuldige mensen platrijdt om vervolgens een morele keuze te krijgen om die slechterik die je achterna zat maar te sparen, omdat je geweten anders aan je gaat knagen.

Mijn favoriete is toch maar CJ, puur om zijn down-to-earth reacties op die weirde personages als The Truth en Catalina. Anders gezegd: ik hou minder van die personages die alleen maar slimme one-liners klaar hebben liggen. Om dezelfde reden dat ik niet zo van actie-films hou, ik wil niet dat de personages sneller denken dan ik. Personages als CJ en Franklin blijven nog lange tijd een beetje in hun eigen wereldje leven. Of zo.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Carl Johnson. Een jongen met emotie in het harde leven op de straten van LS. Carl heeft ook veel opties en kan soms wat droog overkomen. Verder gaat hij redelijk easy km met de situaties. Tenpenny en pulaski heeft hij schijt aan, evenals maffia baas Salvatore Leone. Buiten dat is het een goede vriend, gezien Cesar en Woozie erg tevreden met hem zijn. Carl heeft eigenschappen die een Gta toch nog iets leuker kunnen maken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een nieuwe plek nodig om heists te plannen? Dan koop je toch gewoon de enige betreedbare stripclub van LS op.

Je bedoelt natuurlijk de eigenaar vermoorden, in de koelkast (voor westerlingen ijskast) verstoppen en de zaak overschrijven op eigen naam. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga ook voor Niko. Niko is meer dan alle anderen een personage van vlees en bloed, met een zwaar verleden en beland bij de een na de andere klapmongool in de broekzak. Zijn wereld en de mensen om hem heen zijn een geval apart, zelfs zijn eigen neef is compleet gek geworden daar in dat Amerika. Niko geeft ook aan waarom hij huurmoordenaar wordt i.p.v. een zaak opstart of wat dan ook, een echte reden, eentje die we in de echte wereld ook terugzien. Hij is een mens, boven alles. Lof voor Rockstar voor zijn design.

Link to comment
Delen op andere websites

Bubba all the way!

Gta1bubba.png

Voor de rest vind ik ieder personage zo z'n unieke dingen hebben, niet 1 daarvan staat boven de ander. Ik zou het overigens leuk vinden als je in de volgende GTA de protagonist op dezelfde manier zelf kan maken net als in GTA Online (Meer rpg elementen erin)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Je personage zelf maken in story mode lijkt me helemaal niks. Je hebt dan een personage zonder details, zonder emotie en zonder inhoud. Bovendien zou alle tekst verschillende keren opnieuw ingesproken moeten worden door acteurs van verschillende etniciteiten. Het kan niet zijn dat je een zwart personage hebt met een redneck accent of een blank personage met een afro-amerikaans accent.

Ik zou het wel fijn vinden als de volgende GTA (of DLC) eens een vrouwelijk speelbaar hoofdpersonage bevat. Ik vind het bijvoorbeeld wel innovatief dat Assassin's Creed Syndicate nu een mannelijk en een vrouwelijk personage bevat waarnaar je op elk moment kan wisselen. Het idee van meerdere personages hebben ze waarschijnlijk wel gejat van R* in de eerste plaats, maar kom. puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga ook voor Niko. Niko is meer dan alle anderen een personage van vlees en bloed, met een zwaar verleden en beland bij de een na de andere klapmongool in de broekzak. Zijn wereld en de mensen om hem heen zijn een geval apart, zelfs zijn eigen neef is compleet gek geworden daar in dat Amerika. Niko geeft ook aan waarom hij huurmoordenaar wordt i.p.v. een zaak opstart of wat dan ook, een echte reden, eentje die we in de echte wereld ook terugzien. Hij is een mens, boven alles. Lof voor Rockstar voor zijn design.

Amen to that.

Link to comment
Delen op andere websites

Moeilijk keuze tussen Tommy, Niko en Huang, maar ik denk dat ik toch voor laatstgenoemde ga. Wat mij betreft is Huang één van de meest ondergewaardeerde hoofdrolspelers en dat is wellicht te wijten aan het feit dat GTA Chinatown Wars nooit echt populair is geweest en misschien ook wel omdat het een protagonist zonder voice-actor is. Als je de cutscenes in CW alsook het verhaal aandachtig volgt zie je een intelligente en erg sarcastische jonge hoofdrolspeler die misschien niet dezelfde interessante achtergrond heeft als een CJ of Niko maar die de game wel aantrekkelijk maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...