Jump to content
Bassieboy35

19 Redenen waarom GTA IV beter is dan GTA V


Ja, je leest het goed. GTA IV is beter dan GTA V. Waarom? Nou, YouTuber CrowbCat laat zien dat bepaalde dingen in GTA IV beter uitgewerkt zijn dan in GTA V. Het is jammer dat in de video de verschillen niet helemaal duidelijk worden toegelicht door middel van tekst, maar voor het gemak ik heb alle verschillen even op een rijtje gezet. Oh, en wait for it...



  • Agenten in GTA IV arresteren je niet zomaar als je bij ze gaat staan.
  • In GTA IV kan je in uitgebreidere vuistgevechten betrokken raken dan in GTA V.
  • NPC's reageren realistischer op de plek waar ze geraakt worden in GTA IV.
  • Als het op handeling en de manier van crashen aankomt is dat in GTA IV realistischer en kan je ook nog realistischer uit de auto vliegen.
  • NPC's zijn in GTA IV een stuk minder asociaal dan in GTA V.
  • In GTA IV kan je dingen zoals wapens uit de handen schieten.
  • Een auto jatten gaat veel makkelijker door een wapen op iemand te richten in GTA IV.
  • Je kan in GTA IV dingen oppakken en er ook wat mee doen.
  • In GTA IV reageren NPC's verschillend als je tegen ze aanloopt of aanrijdt, in GTA V gebeurt er niets.
  • In GTA IV kan je klimmen, in GTA V niet.
  • De omgeving reageert in GTA IV realistischer op explosies, beschadigingen, aanrijdingen of iedere andere vorm wat je daarop kan bedenken.
  • Water is in GTA IV een stuk gedetailleerder.
  • In GTA V kan je niet crouchen.
  • De schade bij helikopters is in GTA IV realistischer.
  • Je personage reageert in GTA IV op het weer.
  • GTA IV kent een nieuwe dimensie van het Vigilante systeem, GTA V daarentegen niet.
  • De NPC's worden in GTA IV niet zomaar neergeschoten als ze wat misdaan hebben, in GTA V begint de politie meteen met schieten.
  • In GTA IV gaat er ook daadwerkelijk lucht uit de banden als je op ze schiet.
  • Er zijn veel meer (verschillende) interieurs in GTA IV.

Kortom, GTA IV is gewoon beter dan GTA V. Het bovenstaande filmpje bewijst het. Ben jij het hier mee eens?

P.s.: Neem dit met een korreltje zout, iedere mening is anders.

Bron:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

"In GTA IV kan je klimmen, in GTA V niet."

Wrong. In GTA V kan je ook klimmen. Ik klim niet voor niets vaak op daken.

Aan je reactie te zien heb je het filmpje niet gekeken. Ik raad je aan om dat even te doen. @ 7.52 zie je duidelijk dat je in GTA V niet fatsoenlijk kan klimmen en in GTA IV, obviously, wel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

@ 7.52 zie je duidelijk dat je in GTA V niet fatsoenlijk kan klimmen en in GTA IV, obviously, wel.

Nou, om fatsoenlijk te klimmen moet ik weer GTA: SA opstarten, want die physics van GTA IV zijn ook niet echt de hoofdprijs waard. Maar ik vind wel dat GTA V daar meer aandacht aan had mogen besteden, ze zijn ten opzichte van GTA IV inderdaad eerder slechter dan beter geworden.

Verbazingwekkend trouwens hoeveel van jullie GTA IV nog verkiezen boven GTA V. Toch niet op basis van die argumenten in de OP hoop ik, want ik kan drie keer zo veel tegenargumenten bedenken waarom GTA V in mijn ogen een beter spel is dan GTA IV. En nee, ik vind GTA IV allesbehalve een slecht spel.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

San Andreas? *naar topic titel kijken doet*

Natuurlijk dat de physics in IV wensen overlaat. Het is de eerste game dat door middel van motion capture gemaakt is dus is het niet meer als normaal als het helemaal lekker werkt. Maar ten opzichte van V zijn de physics/manoeuvres godlike.

Bewerkt: door .Sharingan

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat me opvalt in de video (en niet tussen die puntjes staat), is hoe de politie je probeert te stoppen. Vanaf 4:37 zie je hoe politieauto's in V mooi in een lijntje achter je rijden en af en toe een keer rammen lang achter, terwijl in IV proberen ze je echt te stoppen door je van de weg te rijden, te blokkeren of PIT maneuvers. In het algemeen vind ik dat IV meer uitgewerkt is dan V in de meeste zaken, de graphics van V zijn natuurlijk beter, maar ik speel geen spellen voor de graphics.

Uit de comments van de video:

GTA V is obviously for people with short attention spans and want a constant BANG BANG ACTION FLASHY LIGHTS!

Als ik kijk naar de missies van V kan ik me helemaal in deze comment vinden. Bv Trevor: de meeste vinden zijn missies tof door alle psychopatische of gestoorde zaken hij doet (wat echter de reden is dat ik Trevor minder leuk vind). De verhaallijnen in de eerdere GTA's lijken me beter.

Noot: ik heb (nog) geen V, dus ik kan helemaal verkeerd zijn hier, maar dit is de indruk die ik krijg.

GTA V is dan ook verschrikkelijk overrated. Het free roamen is leuker dan in IV, maar daar blijft het dan ook bij. IV>V maar San Andreas>All imo. Nooit heb ik bij IV of V het gevoel gehad dat ik bij San Andreas had.

+1

Opnieuw: Ik heb V nog niet gespeeld, wanneer ik het koop en speel kan mijn mening natuurlijk veranderen, maar ik heb de indruk dat ik minder plezier zal hebben dan in IV en SA.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat me opvalt in de video (en niet tussen die puntjes staat), is hoe de politie je probeert te stoppen. Vanaf 4:37 zie je hoe politieauto's in V mooi in een lijntje achter je rijden en af en toe een keer rammen lang achter, terwijl in IV proberen ze je echt te stoppen door je van de weg te rijden, te blokkeren of PIT maneuvers. In het algemeen vind ik dat IV meer uitgewerkt is dan V in de meeste zaken, de graphics van V zijn natuurlijk beter, maar ik speel geen spellen voor de graphics.

Dan moet je toch eens duidelijk gaan spelen. Bij 1 ster wanted level rijden ze vrij netjes achter je aan. Bij twee wordt dit al ruwer en bij drie en meer staan er blokkades. Bij vier hangen er FIB agenten aan de jeeps en bij vijf heb je continue air support.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik mis inderdaad de meeste van deze punten.

Vooral het feit dat je weinig tot geen gebouwen binnen kunt wandelen,

het stuk met de gevechten op straat en de reacties van mensen.

Het zijn die kleine details die ik wel een beetje mis in de GTA V.

Maar om nou te zeggen dat GTA IV beter is dan GTA V wil ik niet zeggen.

GTA V had gewoon een betere game geweest als het ook deze details had.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De GPS stem is ook zoiets. Echt jammer dat ze die niet hebben toegevoegd in V. :/

Dit is echt een persoonlijke mening, ik vond het zwaar irritant dat je z'n stem hebt die steeds zegt 'nu links af'.

Had wel wat grappigs.

Maar volgens mij kon je het in GTA-4 ook uitzetten in de instellingen. :)

Natuurlijk zijn er altijd weer dingen anders.

Bijvoorbeeld in GTA-3 kon je armen en benen eraf schieten van de poppetjes :D

En het geluidje in GTA-3 was ook grappig als je over mensen heen reed :D

[background=rgba(28, 28, 28, 0.8)]

[/background] Bewerkt: door P.ZAAL

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik verkies IV sowieso boven V, maar dat komt zeker niet door de punten die hier worden genoemd. Bovendien heeft V ook een hoop punten die weer beter zijn dan IV. Dus je kan blijven vergelijken, het zal voor iedereen verschillend zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

In de videogame E.T. kan je teleporteren, in GTA IV niet. Derhalve is E.T. een betere videogame.

Ja, zoiets dacht ik ook toen ik dit las.

Ik vind op een groot aantal punten GTAV verbeterd t.o.v. GTAIV, maar ook helaas op een groot aantal punten (vooral in gameplay) is het spel erop achteruit gegaan.

Grotendeels komt dat denk ik doordat ze een wat meer 'arcade'- gevoel wilde meegeven aan GTAV, waar ik juist eindelijk met GTAIV zo blij was dat het weg was is in GTAV een soort van mix tussen GTA SA en GTAIV. Dat heeft zo z'n voor en z'n nadelen.

Maar goed, die nadelige punten die in het filmpje gegeven worden (en er zijn er nog zat te verzinnen) kloppen wel.

Ik vind in GTAV andere punten weer heel erg leuk, zoals de vele extra RPG-elementen, de prachtige map of de ludieke verhaallijn. Toch kwam ik in de gameplay wel veel dompers tegen in GTAV. Ik hoop dat de nieuwe gta toch iets minder 'candy'-achtig aanvoelt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...