Jump to content

Huizen vrijspelen of kopen?


Bassieboy35

Huizen in GTA  

12 leden hebben gestemd

  1. 1. Huizen kopen of vrijspelen?

    • Kopen
      8
    • Vrijspelen
      0
    • Anders, ...
      4


Recommended Posts

Hoe kijken jullie aan tegen de huizen in GTA? Vinden jullie dat je een huis moet vrijspelen door middel van een missie. Zoals in GTA IV bijvoorbeeld het geval is bij de missies Hostile Negotiation of Roman's Sorrow. Of heb je het toch liever zoals in GTA San Andreas en Vice City dat je een bepaalde groep huizen kan kopen?

Mijn voorkeur gaat toch uit naar het huizen kopen. Het vrijspelen had wel iets bijzonders, maar het is niet altijd even praktisch. In GTA San Andreas is de map te groot om het met een viertal/vijftal huizen te doen. Vind het toch altijd wel fijn om een huis in de buurt te hebben zodat je snel op kan slaan en niet het risico gaat lopen door niet te op te slaan en dan weer een missie opnieuw moet doen. Als je het tenminste zo speelt dat je opnieuw je savegame laadt als je dood bent gegaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Feitelijk is het bij SA en VC zo dat je een combi hebt van vrijspelen en kopen. Naarmate je verder komt in de verhaallijn komen er ook huizen beschikbaar die je zo kan betrekken. Je zegt dat je in IV huizen vrij kan spelen door missies te doen, maar zo zie ik het niet; dit zit in de verhaallijn, het is niet dat je een keuze hebt. Het kopen van huizen is iets wat ik in IV wel mis. Het grootste voordeel is inderdaad wat je al zegt, dat je een plek hebt om te saven. Maar verder is het gewoon leuk, die verschillende interiors.

het zou wel leuk zijn dat je huizen kan vrijspelen door er specifiek missies voor te doen, buiten de verhaallijn om. Dat je bijvoorbeeld de eigenaar van een woning moet ombrengen of wegpesten, zodat je die woning voor weinig geld kan overnemen

Link to comment
Delen op andere websites

Kopen zou ook mijn voorkeur hebben. In GTA V single player heb je al snel erg veel geld, waar je uit eindelijk vrij weinig mee kan doen. Zou wel nice zijn als je daar dan huizen mee kan kopen, zoals in Online. Of wat extra garages o.i.d

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet zo veel met huizen. Je komt er haast nooit, vooral in het HD era vanwege de autosave. Het is vooral belangrijk dat het safehouse goed bereikbaar is en genoeg extra features heeft. Een paar grote garages, een helikopterplatform, of een handige wapen pickup bijvoorbeeld. Hoe het huis eruitziet of hoe je het krijgt is veel minder belangrijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik prefereer een combinatie van de twee. Het systeem dat in GTA Chinatown Wars wordt gebruikt vind ik daarom ook erg goed. Bepaalde safe houses krijg je doorheen het verloop van het spel, bepaalde safe houses moet je kopen om nieuwe hoofdmissies vrij te spelen en bepaalde safe houses dien je zo te kopen of te winnen met scratch cards, hoewel dit laatste vrij frustrerend kan zijn. Ik ben wel fan van de koopoptie, iets wat ik net als Guardian1980 hierboven wel mis in een GTA als GTA IV. Ik ben echter geen liefhebber van de autosave functie in de nieuwere GTA's en verkies het old school opslaan in een safe house.

het zou wel leuk zijn dat je huizen kan vrijspelen door er specifiek missies voor te doen, buiten de verhaallijn om. Dat je bijvoorbeeld de eigenaar van een woning moet ombrengen of wegpesten, zodat je die woning voor weinig geld kan overnemen

Een beetje zoals Random character Wilhelm in CW, die zijn sleutels is kwijtgespeeld en dan maar zelfmoord pleegt.

Link to comment
Delen op andere websites

Want dingen zoals dat een Huis afbrand en dat een vriend een nieuw huis/tijdelijke woning voor je vind is wel geinig puh2.gif

Doet me eigenlijk een beetje denken aan dat Trevor en Michael in de storyline een tijdje moeten schuilen voor bepaalde mensen. Michael kreeg toen geen toegang tot zijn huis, omdat hij niet in de stad mocht komen, maar wel toegang tot de trailer van Trevor. Dat zouden ze wel vaker mogen doen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik prefereer een combinatie van de twee. Het systeem dat in GTA Chinatown Wars wordt gebruikt vind ik daarom ook erg goed. Bepaalde safe houses krijg je doorheen het verloop van het spel, bepaalde safe houses moet je kopen om nieuwe hoofdmissies vrij te spelen en bepaalde safe houses dien je zo te kopen of te winnen met scratch cards, hoewel dit laatste vrij frustrerend kan zijn. Ik ben wel fan van de koopoptie, iets wat ik net als Guardian1980 hierboven wel mis in een GTA als GTA IV. Ik ben echter geen liefhebber van de autosave functie in de nieuwere GTA's en verkies het old school opslaan in een safe house.

het zou wel leuk zijn dat je huizen kan vrijspelen door er specifiek missies voor te doen, buiten de verhaallijn om. Dat je bijvoorbeeld de eigenaar van een woning moet ombrengen of wegpesten, zodat je die woning voor weinig geld kan overnemen

Een beetje zoals Random character Wilhelm in CW, die zijn sleutels is kwijtgespeeld en dan maar zelfmoord pleegt.

Of je wint een woning met krasloten. Star Junction. :puh:

Bewerkt: door T2own-Gamer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik leg de voorkeur bij huizenkopen, omreden dat ik huizen 'vrijspelen' géén reet aan vind. Meestal heb ik die motivatie niet eens om

datgene te doen, of heel toevallig vergeet ik ze vrij te spelen. :7 Dus nee, ik vind unlocken maar niets.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Ik zie het liefst een combinatie van kopen en vrijspelen. Ik vind het vrijspelen altijd wel leuk, het geeft me een extra doel. En het kopen vind ik iets wat eigenlijk in elke GTA moet zitten. Vind het daarom ook jammer dat je geen huizen kan kopen in GTA V. Zou mooi zijn geweest om een leuke villa in Vinewood Hills te kunnen kopen. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...