Jump to content
Bassieboy35

Cijfers Take Two: GTA V wereldwijd 60 miljoen keer verkocht!


gallery_123064_235_3226.png

Take Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games, heeft cijfers bekend gemaakt van hun derde fiscale kwartaal. Dit kwartaal eindigde 31 december 2015. Het resultaat bestaat vooral uit cijfers over de voorspoed van het bedrijf, maar er zitten ook wel wat andere interessante dingen tussen.

De netto omzet van het derde financiële kwartaal is ten opzichte van vorig jaar flink gedaald met 22%. Respectievelijk $531 miljoen in 2014 en $414 miljoen in 2015. Dit heeft vooral te maken met releases als GTA V voor de Xbox One en PS4.

Er is een stijgende lijn te zien in de 'virtuele' verkoop. Hiermee wordt de aankoop van DLC's of in-game geld (Sharkcards in GTA V) bedoeld. Ten opzichte van het zelfde kwartaal vorig jaar groeide dit percentage met 45%!

Een mooie mijlpaal voor GTA V, want het spel is inmiddels al 60 miljoen keer verkocht sinds de release in 2013! Rockstar Games ziet nog steeds kansen in dit spel en blijft daarom ook nog updates ervoor uitbrengen.

Voor mensen met een Android telefoon en die zitten te wachten op Liberty City Stories is er ook nog goed nieuws. Volgens het rapport komt Liberty City Stories deze maand, dus in februari uit voor Android apparaten. Welke dag is nog niet bekend, maar dat lees je uiteraard hier op het forum zodra er meer informatie is.

Voor het financiële jaar 2017, wat 1 april 2016 van start gaat, gaat Take Two uit van flinke verkoopcijfers uit de games Maffia III en Battleborn die dit jaar nog worden uitgebracht. Dat zou kunnen betekenen dat we voorlopig nog niets horen over een nieuwe titel in de Grand Theft Auto Serie, aangezien een bedrijf graag een beetje de succesvolle periodes wilt spreiden.

Dit is een microsamenvatting die vooral gericht is op informatie uit Grand Theft Auto. De rest van alle cijfers, informatie valt te lezen in de bron.

Bron: Take Two Interactive

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

en blijft daarom ook nog updates ervoor uitbrengen.

Bedoelt of niet; maar dit is iets waar ik me (erg) aan betreur. Ik snap dat 'n bedrijf als R* winst fabriceren doormiddel van GTA Online, maar ze

mogen wél geleidelijk wat méér afstand gaan doen van 't inmiddels 2,5 jaar oude spel.. En ze mogen ook wat mij betreft gaan concentreren

op een nieuw concept, overigens ik ben er vrijwel zeker van dat ik niet de enigste ben. Verder zijn het alleszins wel interessante cijfers, ben benieuwd

wat de eerstvolgende periode ons brengt.

Bewerkt: door .PhoeniX.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hoewel ik een story DLC of GTA 6 (Of liever nog een volgende versie van RDR) zeker zou verwelkomen ben ik nog zeker niet uitgespeeld met GTA V. De nieuwe content in online vind ik ook erg leuk. Hoewel ik gewoon mijn aankopen en upgrades bij elkaar 'werk' overweeg ik soms ook wel een sharkcard. Gewoon om te zorgen dat ze doorgaan met de ontwikkelingen.

Er is werkelijk geen spel dat voor mij zijn geld zo waard is geweest. Meeste spellen speel ik na een week al amper meer, maar GTA speel ik sinds dat hij uitkwam voor de 360... en ben het nog steeds niet zat. (Komende maanden (hopelijk in 6, anders in 9-11) hopelijk de nieuwe pascal grafische kaart erin zodat GTA met maximale settings op 4k kan draaien. Het gaat wat kosten, maar dan heb je ook wat :D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar ik denk dat er ook best een behoorlijk aantal 2 of 3 exemplaren hebben. Ik heb er ook 2 en de enige reden is dat ik niet naar de 3 ga of ben gegaan is dat je je onlineresultaat niet backwards kunt sturen van PC naar PS4.

Als rockstar besluit om de game te optimaliseren voor directx 12, en daar een mooie verbeterde performance aan koppelt, en die los gaat verkopen... dan haal ik die ook wel weer. Ik denk dat er weinig spellen zijn die per persoon meer in bezit zijn dan GTA V. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Bizar gewoon... In perspectief: dit aantal is evenveel als wanneer elke persoon in Nederland 5 exemplaren heeft... :o

Of bijna in heel Italië iedereen één exemplaar :puh:

Maar ik denk dat er ook best een behoorlijk aantal 2 of 3 exemplaren hebben. Ik heb er ook 2 en de enige reden is dat ik niet naar de 3 ga of ben gegaan is dat je je onlineresultaat niet backwards kunt sturen van PC naar PS4.

Als rockstar besluit om de game te optimaliseren voor directx 12, en daar een mooie verbeterde performance aan koppelt, en die los gaat verkopen... dan haal ik die ook wel weer. Ik denk dat er weinig spellen zijn die per persoon meer in bezit zijn dan GTA V. smile3.gif

Klopt ik denk dat veel mensen het spel zowel op de console als op de PC hebben. Maar desalniettemin beste cijfers!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...