Jump to content

De muziek uit GTA heeft bijgedragen aan mijn muzikale opvoeding


Bassieboy35

Invloed  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Muziek uit GTA heeft (veel) invloed gehad op mijn muzikale opvoeding

    • Eens
      11
    • Oneens
      6


Recommended Posts

Veel van ons zullen op jonge leeftijd al begonnen zijn met GTA spelen. Radiostations waren daarbij onmisbaar met als ik het zelf mag zeggen prachtige muziek. Soms ook typisch Amerikaanse muziek, die hier in Nederland en België helemaal niet zo bekend is/was. Om een willekeurig voorbeeld te geven:

.

De vraag aan jou is nu eigenlijk als de muziek uit GTA (veel) invloed heeft gehad op muzikale opvoeding. Als ik voor mijzelf spreek is dat wel het geval. Er zijn veel nummers die ik toch wel het beste ken door GTA. Als ik ze dan op de radio hoor denk ik vaker 'Hey dat is die uit GTA San Andreas' bijvoorbeeld. En voor dat ik bewust radio ben gaan luisteren kende ik die nummers eigenlijk niet. Vooral de muziek uit GTA Vice City en GTA V hoor ik dagelijks nog wel eens op de radio terug, wat altijd even weer een aha-erlebnis geeft.

Als het ook daadwerkelijk aan mijn muzieksmaak heeft bijgedragen durf ik niet te zeggen. Zoals ik al zei was ik nog niet zo bewust met muziek bezig voor en toen ik met GTA aan de haal ging. De muziek uit GTA Vice City vind ik in ieder geval het beste en ben daar ook altijd bij gebleven. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Mweh valt opzich wel mee.. Dit ligt meer aan je omgeving, bijvoorbeeld school enzo..

Ben door GTA (voornamelijk San Andreas) wel nummertjes gaan waarderen zoals Free Bird etc :puh:

Ook hadden we in de eerste klas altijd veel lol met "All my ex's live in texas" xD

Maar of het nou echt heeft bijgedragen aan mijn muzikale opvoeding? Ik denk het niet echt.. De muziek die ik luister is compleet wat anders dan wat in GTA word gestopt

Link to comment
Delen op andere websites

Muzikale opvoeding... doe maar luxe :puh:

Precies zoals Lars zegt, is het door van alles en nog wat bepaald in mijn omgeving. Mijn muzieksmaak is mede gevormd door games, waaronder GTA. Ook door de oude cassettebandjes die we vroeger luisterde op vakantie en de muziek die ik luisterde op de radio toen ik klein was, vormde het beetje per beetje mijn smaak.

Van opvoeding spreek ik niet, gezien niemand mij het (willens en wetens) heeft opgevoed. Maar ik ben wel met bepaalde muziek opgegroeid, dat vormt wel natuurlijk.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, de muziek uit GTA heeft geen invloed gehad op mijn muzikale voorkeur. Dat komt ongetwijfeld door het feit dat ik pas op latere leeftijd GTA ben gaan spelen. Het is bij mij juist zo dat ik in GTA altijd op zoek ga naar een muziekzender die past bij mijn voorkeur.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, de muziek uit GTA heeft geen invloed gehad op mijn muzikale voorkeur. Dat komt ongetwijfeld door het feit dat ik pas op latere leeftijd GTA ben gaan spelen. Het is bij mij juist zo dat ik in GTA altijd op zoek ga naar een muziekzender die past bij mijn voorkeur.

Dat heb ik nu heel erg (GTA IV & GTA V). Vind helaas niet echt een zender wat ik echt tof vind of iets vergelijkbaars met K-DST. Maarja, buiten dat had ik in GTA V eigenlijk helemaal een WOW gevoel van de muziek, vond de nummers erg vaak terug komen terwijl ik dat met San Andreas echt niet had. Toen ging ik gewoon 40 keer zelfmoord plegen om net de laatste 40 seconden te horen van een bepaalde plaat :D

Link to comment
Delen op andere websites

Het is relatief, maar het heeft me zeker wel in contact gebracht met verschillende soorten muziek en sommige "klassiekers". Of ik ze niet had gekend zonder de games is een vraag die ik niet direct kan beantwoorden, maar ze zullen hun aandeel hebben gehad.

Nee, de muziek uit GTA heeft geen invloed gehad op mijn muzikale voorkeur.

Maar dat wordt niet echt gevraagd in de titel. De vraag is of het heeft bijgedragen aan jouw algemene muziekkennis (wat als één van de volwassenere leden op dit forum wellicht evenzeer niet waar is, maar er is een verschil)

Link to comment
Delen op andere websites

De vraag is of het heeft bijgedragen aan jouw algemene muziekkennis

Wat ERRWINS zegt. Maar hier wil ik ook wel antwoord op geven, ben er nu toch. GTA Heeft zeker bijgedragen aan mijn muziekkennis. Zonder GTA had ik heel veel nummers nooit gehoord, en nu niet gekend.

Link to comment
Delen op andere websites

Euhm, 't muziek van de GTA-franchise heeft wel wat bijgedragen aan m'n muzikale opvoeding. Maar het had niet zoveel invloed, ja oké, door GTA ben ik wel een aantal (leuke) nummers te weten gekomen, maar daar is ook alles meteen mee gezegd...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het wel eens dat ik, als ik een nummer hoor die ik herken, even op de radio kijk in de auto km te zien welk nummer het nou is, desnoods even delen op Social Club. Verder heeft het geen invloed gehad op m'n muzikale opvoeding. M'n smaak stond al voor ik begon met gamen vast. :puh:

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Niet ontzettend veel. Er zijn natuurlijk veel GTA-klassiekers die onlosmakelijk verbonden zijn met radiostations als K-DST, Radio X en Liberty Rock Radio, maar daar blijft het vaak ook bij. Ongetwijfeld zijn er een aantal artiesten die ik met enige regelmaat luister en die ook in GTA voorkomen, maar dat berust eigenlijk alleen maar op toeval. Ik moet eerlijk bekennen dat ik af en toe dan ook mijn eigen muziek op zet terwijl ik GTA speel... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Vice City heeft toch wel veel meegeholpen aan mijn muzikale opvoeding. Daar zitten toch veel oude nummers in die een andere generatie veel beter kent dan mijn generatie (uiteraard ook logisch), maar dat zorgt wel voor minder afstand als ik die dan ook ken. Heb ik al paar keer gemerkt nu ik regelmatig ga stappen met collega's die een ergens tussen de 25 en 40 zijn. De VC muziek was dan uit hun jeugd. Of als ik iemand van die leeftijd ergens heen breng of af zet, en mijn playlist draait zon liedje, gaan sommigen helemaal los. In SA geldt idd dat ik soms commentaar krijg van "waarom ken je dat". Al met al denk ik dat het best invloed heeft gehad op mijn voorkeur voor muziek, aangezien ik geneigd ben om meer van de muziek te houden die ik goed ken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...