Jump to content

Laptop opleiding Communicatie & Multimedia Design


3LOPIX

Recommended Posts

Hetgeen wat Visser vergeet om toe te lichten is dat je niet zomaar een MacBook kan kopen. Ik raad je meteen af om de MacBook Air te kopen, omdat deze op zowel grafisch als CPU prestaties ver onder het acceptabele niveau ligt voor videobewerking (en elke grafische toepassing eigenlijk).

Je kan ervoor kiezen om een normale MacBook of MacBook pro te kopen (beginnend bij 1300 ekkies), maar de grafische prestaties zal in deze laptops ver onder de prestaties van een normale Windows laptop liggen op hetzelfde prijsniveau. Daarnaast kan je het serieuze gamen wel vergeten. Of je Mac OS fijner vindt ligt aan jezelf, je kan tenslotte ook bootcamp gebruiken om Windows en Mac OS te draaien (maar vergeet het "serieuze" gamen op je MacBook).

Ik kan je geen praktijk testen geven over welke laptop beter is in videobewerking, maar als je alleen kijkt naar de specificaties van de laptops dan scoort elke laptop die ik hierboven genoemd hebt beter in het gebied van beeldverwerking (GPU hebben we het hier dan over). Photoshop/beeldbewerking etc. kan elke laptop tegenwoordig wel soepel aan >500 euro.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Hetgeen wat Visser vergeet om toe te lichten is dat je niet zomaar een MacBook kan kopen. Ik raad je meteen af om de MacBook Air te kopen, omdat deze op zowel grafisch als CPU prestaties ver onder het acceptabele niveau ligt voor videobewerking (en elke grafische toepassing eigenlijk).

Je kan ervoor kiezen om een normale MacBook of MacBook pro te kopen (beginnend bij 1300 ekkies), maar de grafische prestaties zal in deze laptops ver onder de prestaties van een normale Windows laptop liggen op hetzelfde prijsniveau. Daarnaast kan je het serieuze gamen wel vergeten. Of je Mac OS fijner vindt ligt aan jezelf, je kan tenslotte ook bootcamp gebruiken om Windows en Mac OS te draaien (maar vergeet het "serieuze" gamen op je MacBook).

Ik kan je geen praktijk testen geven over welke laptop beter is in videobewerking, maar als je alleen kijkt naar de specificaties van de laptops dan scoort elke laptop die ik hierboven genoemd hebt beter in het gebied van beeldverwerking (GPU hebben we het hier dan over). Photoshop/beeldbewerking etc. kan elke laptop tegenwoordig wel soepel aan >500 euro.

Klopt, een Macbook Pro waar je en goed op kan gamen en zware programma's goed op wilt kunnen draaien kost toch wat.

Op een 13" pro retina kun je nog prima wow, diablo III en dat soort spellen spelen, oftewel niet al te zware spellen, wil je meer videokracht zul je al naar de 15" moeten voor dedicated GPU.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Hetgeen wat Visser vergeet om toe te lichten is dat je niet zomaar een MacBook kan kopen. Ik raad je meteen af om de MacBook Air te kopen, omdat deze op zowel grafisch als CPU prestaties ver onder het acceptabele niveau ligt voor videobewerking (en elke grafische toepassing eigenlijk).

Je kan ervoor kiezen om een normale MacBook of MacBook pro te kopen (beginnend bij 1300 ekkies), maar de grafische prestaties zal in deze laptops ver onder de prestaties van een normale Windows laptop liggen op hetzelfde prijsniveau. Daarnaast kan je het serieuze gamen wel vergeten. Of je Mac OS fijner vindt ligt aan jezelf, je kan tenslotte ook bootcamp gebruiken om Windows en Mac OS te draaien (maar vergeet het "serieuze" gamen op je MacBook).

Ik kan je geen praktijk testen geven over welke laptop beter is in videobewerking, maar als je alleen kijkt naar de specificaties van de laptops dan scoort elke laptop die ik hierboven genoemd hebt beter in het gebied van beeldverwerking (GPU hebben we het hier dan over). Photoshop/beeldbewerking etc. kan elke laptop tegenwoordig wel soepel aan >500 euro.

Wat als het bedrag rond de €1000 is dan? Wat is dan aan te raden, en wat zou je zelf nemen als je mij was? xd

EDIT: Ik zag ook een Lenovo laptop die wel goed leek, wat denken we hier van?

http://www.laptopshop.nl/product/716561/lenovo-ideapad-y700-15isk-80nv00v1mh.html#product_specifications

Bewerkt: door 3LOPIX
Link to comment
Delen op andere websites

Het advies van pagina 1 is alweer bijna een jaar oud, dus er zouden vast betere laptops te kiezen zijn (ik zou daar dus niet al teveel waarde aan hechten).

De Lenovo lijkt zo met een snelle blik een vrij goede keuze, er zijn verschillende configuraties (eg. bij paradigit je het model met 8GB ipv 16GB kopen voor ongeveer 150 euro minder). Om een betere indruk te krijgen over de bouw kwaliteit van de laptop zelf moet je deze pagina even doorlezen. De specificaties zijn in ieder geval vrij hoog voor wat je krijgt; maar over het scherm/bouw kwaliteit durf ik niets te zeggen.

Ik heb niet echt de tijd om nu zelf een lijstje samen te stellen, maar je moet het zo aanpakken:

  1. Kies een model met de goede specificaties: Stel een lijstje samen van laptops op basis van deze resultaten en deze resultaten (die resultaten zijn al gefilterd op goede processor/videokaart specificaties). Kijk naar het design / opslag / poorten / toetsenbord, wat je aanspreekt.
  2. Zoek op het model naam bij Google: laat de specifieke configuratie achterwege: dus zoek bv. alleen op Lenovo Ideapad Y700-15ISK en niet die code die er achter staat. Typ volgens "notebookcheck" erachter en ga naar die site om de review door te lezen van de laptop. Hierin wordt alles besproken zoals kwaliteit van scherm (helderheid / backlight bleeding), toetsenbord (flex / hoe ver je indrukt etc.), hitte productie (wordt het toetsenbord warm?), touchpad, poorten etc. Doe dat bij alle laptops die je bij stap 1 hebt bekeken.
  3. Maak de keuze voor je laptop: Kies de laptop waar je het meest tevreden mee bent (qua opslag/poorten en bouw kwaliteit).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het advies van pagina 1 is alweer bijna een jaar oud, dus er zouden vast betere laptops te kiezen zijn (ik zou daar dus niet al teveel waarde aan hechten).

De Lenovo lijkt zo met een snelle blik een vrij goede keuze, er zijn verschillende configuraties (eg. bij paradigitje het model met 8GB ipv 16GB kopen voor ongeveer 150 euro minder). Om een betere indruk te krijgen over de bouw kwaliteit van de laptop zelf moet je dezepagina even doorlezen. De specificaties zijn in ieder geval vrij hoog voor wat je krijgt; maar over het scherm/bouw kwaliteit durf ik niets te zeggen.

Ik heb niet echt de tijd om nu zelf een lijstje samen te stellen, maar je moet het zo aanpakken:

  1. Kies een model met de goede specificaties: Stel een lijstje samen van laptops op basis van deze resultaten en deze resultaten (die resultaten zijn al gefilterd op goede processor/videokaart specificaties). Kijk naar het design / opslag / poorten / toetsenbord, wat je aanspreekt.
  2. Zoek op het model naam bij Google: laat de specifieke configuratie achterwege: dus zoek bv. alleen op Lenovo Ideapad Y700-15ISK en niet die code die er achter staat. Typ volgens "notebookcheck" erachter en ga naar die site om de review door te lezen van de laptop. Hierin wordt alles besproken zoals kwaliteit van scherm (helderheid / backlight bleeding), toetsenbord (flex / hoe ver je indrukt etc.), hitte productie (wordt het toetsenbord warm?), touchpad, poorten etc. Doe dat bij alle laptops die je bij stap 1 hebt bekeken.
  3. Maak de keuze voor je laptop: Kies de laptop waar je het meest tevreden mee bent (qua opslag/poorten en bouw kwaliteit).

Ik ben maar gegaan voor de HP Pavilion en die werkt super :)

Nog bedankt voor alle hulp!!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...