Jump to content

Logitech G810 Orion game keyboard


Rvearth

Recommended Posts

Heeft er al iemand ervaring met het nieuwe gaming keyboard van Logitech? Ik overweeg het te kopen, maar vindt hem nogal aan de prijs, dus ik wil eigenlijk wel zeker weten dat ik waar voor mijn geld heb. Ik las deze review vandaag en het begon toch wel te kriebelen http://www.techreviews.nl/reviews/logitech-g810-orion-spectrum-gaming-keyboard-review/

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor dat geld een Razer Blackwidow kopen. Maar als je 180 eu te veel geld vind kan je ook makkelijk voor een goedkopere variant gaan zoals de G105. Heeft ook toetsenbord verlichting maar alleen in blauw.. Is niet mechanisch dus geen vervelend geluid als je typt (went wel enorm snel). Bordje kost 70 euro. Flink verschil.

In de spoiler enkele reviews van de Razer, de G810 en de G105

Link to comment
Delen op andere websites

Is niet mechanisch

En dus verreweg inferieur aan welk mechanisch toetsenbord dan ook.

Om de vraag van de topicstarter te beantwoorden: Mechanische toetsenborden zijn nou eenmaal aan de prijs, zeker als je switches wil met RGB LED-verlichting. Je zou misschien de Corsair K70 willen bekijken, die is net iets goedkoper, heeft wel Cherry MX-switches en is gemaakt van aluminium i.p.v. plastic. Corsair heeft, als ik mij niet vergis, ook een versie met Cherry MX Red switches die nog minder weerstand bieden bij het typen.

Bewerkt: door ThunderDuck
Link to comment
Delen op andere websites

http://nl.hardware.i...test-mechanisch

18 pagina's over wat en waarom.

Kijk, als je het nou een domme vraag vindt, reageer dan daarmee of reageer gewoon niet. Dit was een vraag aan de TS, aan TD en aan de rest van GTAf waarom zij zo onder de indruk zijn van mechanische toetsenborden. De technische gegevens googlen kan ik zelf ook wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom meteen zo salty? Wie zegt dat ik die link niet post voor onder andere OP? Waarschijnlijk heeft hij net zo min kennis over mechanische toetsenborden als the next guy dus voel je niet meteen op je pik getrapt. Jezus.

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom meteen zo salty? Wie zegt dat ik die link niet post voor onder andere OP? Waarschijnlijk heeft hij net zo min kennis over mechanische toetsenborden als the next guy dus voel je niet meteen op je pik getrapt. Jezus.

Ik ga het topic wat derailen: waarom is mechanisch wat ik (of men) wil?

klik

sshhhh. Killerzero kan zelf googlen! Hij is een grote jongen! yawnee.gif

<3

TD's post was een antwoord op mijn vraag, in tegenstelling tot de jouwe. Als die niet op mij gericht was, wastie off-topic. Verder werkt je post zonder de naam van Gods' Zoon en met "op je teentjes" ook wel prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga het topic wat derailen: waarom is mechanisch wat ik (of men) wil?

Kort samengevat, Mechanisch toetsenbord gaat velen malen langer mee, kan onbeperkt (nkey rollover) toetsen tegelijkertijd registreren en er zijn verschillende switches verkrijgbaar die de druk of klik van je toetsen bepalen, hier zitten verschillen in tussen het gewicht in gram, klik of geen klik, lineair of niet lineair of niet. Tevens is er nog een groot voordeel voor de gamers, een mechanisch toetsenbord registreert toetsen al bij het 2mm indrukken van een toets, een normaal 'rubberdome' toetsenbord moet zowat helemaal ingedrukt worden, je bent dus net ietsje sneller.

Interesseert je dat allemaal niet, dan is er nog het feit dat een mechanisch toetsenbord gewoon 100x lekkerder typt dan een rubberdome toetsenbord doet.

Heeft er al iemand ervaring met het nieuwe gaming keyboard van Logitech? Ik overweeg het te kopen, maar vindt hem nogal aan de prijs, dus ik wil eigenlijk wel zeker weten dat ik waar voor mijn geld heb. Ik las deze review vandaag en het begon toch wel te kriebelen http://www.techrevie...eyboard-review/

Je zou eens in dit topic kunnen kijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1492723/0

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Een toetsenbord hebt met Cherry Reds of Browns maakt niet echt meer geluid dan een membraantoetsenbord. Alleen clicky switches zoals de Blue en de Green maken dat typische klik-klakgeluid dat veelal geassocieerd wordt met mechanische toetsenborden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...