Jump to content

Plaatjes op de sigarettenpakjes


Michael

Recommended Posts

Binnenkort zullen er plaatjes op de sigarettenpakjes komen. Op deze plaatjes zullen plaatjes komen van mensen die ziek zijn en een plaatje laat een roker zien met verrotte tanden en een roker met een keel die enorm beschadigd is. Nederland is niet het enigste land die met dit begint, wanneer je op vakantie gaat in Denemarken en Engeland zal je vast dezelfde plaatjes zien op de pakjes.

864x486.jpg

Volgens de media komt dit jaar nog de plaatjes op de pakjes in Nederland, ook is er bekend gemaakt door de Jumbo dat ze de sigaretten achter matglas willen zetten. Maar wat vinden jullie er eigenlijk van de recente ontwikkelingen? Wat vind je ervan om de plaatjes te zien op de pakjes.

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het weinig effect zal hebben, die mensen die roken weten toch wel dat het niet helemaal gezond is. En de stugge rokers maakt het waarschijnlijk niks uit wat er op die pakjes staat. Misschien dat het toch net een beetje kan helpen voor de mensen die willen stoppen,of die net willen beginnen met roken en nu met de feiten op de neus worden gedrukt. En dus 'zien' wat ze kopen.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Goed. Choquerend.

Anderzijds vind ik het ook wel frappant; ik denk namelijk dat alcohol, zowel direct als indirect, verantwoordelijk is voor nog meer doden per jaar dan roken. Maar dat zien we dan maar door de vingers.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je iedereen moet laten leven en elkaar moet laten leven en geloof nagenoeg heilig in de eigen verantwoordelijkheid van het individu. Ik vind het walgelijk dat mensen anderen hun wil op willen leggen, zo ook met roken.

Laat iedereen fijn zijn eigen afweging maken en bemoei je daar verder niet mee :t

Link to comment
Delen op andere websites

Goed. Choquerend.

Anderzijds vind ik het ook wel frappant; ik denk namelijk dat alcohol, zowel direct als indirect, verantwoordelijk is voor nog meer doden per jaar dan roken. Maar dat zien we dan maar door de vingers.

Goed. Choquerend.

Anderzijds vind ik het ook wel frappant; ik denk namelijk dat alcohol, zowel direct als indirect, verantwoordelijk is voor nog meer doden per jaar dan roken. Maar dat zien we dan maar door de vingers.

Copy-paste, scheelt schrijven...

Link to comment
Delen op andere websites

Goed. Choquerend.

Anderzijds vind ik het ook wel frappant; ik denk namelijk dat alcohol, zowel direct als indirect, verantwoordelijk is voor nog meer doden per jaar dan roken. Maar dat zien we dan maar door de vingers.

Kan kloppen, maar hoeveel mensen drinken er en hoeveel roken er?

Daarnaast is roken een dagelijkse bezigheid en drinken over het algemeen niet.

Je lichaam kan een normaal hoeveelheid alcohol prima verdragen, het gaat pas echt fout bij alcoholisten.

Het is zelfs zo dat regelmatig een kleine hoeveelheid alcohol gezond voor je is.

Ik denk dat je iedereen moet laten leven en elkaar moet laten leven en geloof nagenoeg heilig in de eigen verantwoordelijkheid van het individu. Ik vind het walgelijk dat mensen anderen hun wil op willen leggen, zo ook met roken.

Laat iedereen fijn zijn eigen afweging maken en bemoei je daar verder niet mee hoow.gif

Ja en nee, het klopt dat ze hun zin proberen door te drammen door rokers zo te benadelen, denk aan niet meer in cafés roken en accijns verhogen.

Anderzijds blijft het legaal, alhoewel het ook grotendeels komt door de inkomen de ze ermee binnenhalen, maar ze blijven je de keuze geven.

Het is niet zoals in 1930 in Amerika met de drooglegging, dat werkt ook niet dus ze verzinnen een alternatief, vind het zelf te ver gaan maar goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, wat een onzin. Alsof zo'n stomme onderneming iets gaat uithalen, want ten eerste; mensen die eenmaal 'verslaafd' zijn aan sigaretten o.i.d. kunnen gewoonweg moeilijk stoppen. En ten tweede; de plaatjes wat in de OP staat zijn wel hele extreme voorbeelden die in je werkelijkheid niet eens kunt krijgen, zoals die ene persoon met de verrotte tanden. Ik ben er haast zeker van dat dit van de overheid vandaan komt én 't hele insteek hiervan is om mensen bang te krijgen zodat zij geen sigaretten meer aanschaffen.

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Heh bah! Wat een lelijke plaatjes.. What's next? Verrotte tanden op colablikjes en comatieners op kratjes Heineken. Nu moet ik voor elk sigaretje tegen zo een plaatje aankijken. Laat mij lekker paffen man :@

dat is juist de bedoeling
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...