Jump to content

Backpacken [Ervaringen]


Sublime

Recommended Posts

Ik ben zelf nog nooit wezen backpacken, dus voor ervaringen kan ik weinig informatie delen maar het lijkt mij heel erg tof om gewoon mijn paspoort te pakken, een grote tas met kleding en dingen die ik nodig heb voor onderweg en dan gewoon een paar weken rond te reizen door Europa. Het zou mij geweldig lijken om naar Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk te gaan. Of gewoon Google Maps openen en een willekeurige plek aanklikken in de Europese Unie terwijl ik mijn hand voor mijn ogen hou en dan gewoon bepaalde routes plan naar die plek. Maar goed, ik hoop dat jullie je ervaringen delen in dit topic zodat ik dat later ook kan meenemen. bloos.gif

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf doe wel vaak aan roadtrips, omdat je dan vrij ver kan komen, je stukken mobieler bent maar toch ook veel van de cultuur en natuur zelf ziet. Maar goed, je moet een auto en rijbewijs hebben dat kost natuurlijk wel meer geld dan backpacken.

Ik ken wel iemand die 2x half jaar aan backpacken deed, zonder dat ie veel geld had. Daar tussenin werkte ie dan 50 uur per week om het te bekostigen. Die zat dan vaak in goedkope pensions en sliep veel bij de gemaakte reisvrienden. Hij zei wel dat het na een paar maanden toch wel een stuk vermoeiender werd (vooral door het vele reizen en niet echt aan een vaste plek kunnen wennen).

M'n neef had ook een half jaar gebackpacked in Australië. Daar had ie een flinke tijd voor gespaard. Beide gaven ze wel aan, dat je erdoor veel nieuwe mensen ontdekt (vooral als je het in je eentje doet), dus dat kan wel leuk zijn. Ikzelf zou echter nooit in mijn eentje gaan. Ik vind het veel te leuk om alles te kunnen delen met een reismaatje (ook achteraf).

Ik wil ooit nog wel eens op een motor of in een camper een roadtrip maken, (met de motor kan je natuurlijk weer op aparte plekken komen).

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik wel eens met oa met mijn broertje geinterailed. Dus door heel Europa heen met de trein.

Zeker een mooie manier om nieuwe plekken en plaatsen tegen te komen. Vooral omdat het super praktisch was hadden we altijd backpacks. Al meer dan 10 km lopen deden we niet omdat we overal de trein en openbaar vervoer pakte. Hierdoor heb ik toch veel Europese steden kunnen zien en heb ik zelfs aan het Kroatische strand gechilled.

Echter was dit alles maar steeds een weekje. Ik begrijp dat je langer weg wilt. Als je denkt dat je het kan en er nu juist de tijd voor hebt zeg ik dat je het vooral moet doen. Nu is je kans. Zodra je een burgerbaan hebt (of zelfs huisje, boompje, beestje) is het toch lastiger om weg te gaan.

Met de familie zijn wij (ouders, broer en ik) drie weken met een camper door de Rocky Mountains van Canada gegaan. Super aanrader. Echt enorm divers en mooi landschap. Dat ging heel goed want er zijn veel camper faciliteiten al hebben we soms ook wel ergens stiekem een nacht gestaan. Of het geschikt is voor backpackers weet ik niet. Plaatsen kunnen ver uit elkaar liggen en zijn vaker klein. Al hebben de meeste kleine dorpjes wel een supermarktje enzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eventueel ook een auto kunnen huren/kopen in Canada. Ik heb er principe wel het geld voor (naast dat ik zon beetje uit ga van 80 euro per dag max. voor alles). Ik wil eigenlijk wel meer zien dan alleen het landschap, ook hoe de mensen leven en wat ze daar doen etc. Ik weet echter niet of de auto dan de beste optie is, omdat het snel zon -loner- vakantie wordt (tenminste, zo ging het meestal met mijn familie op auto vakanties). Als ik bv ergens tijdelijk ga werken is natuurlijk ook wel een manier om nieuwe vrienden te ontmoeten. Maarja, aan de andere kant zijn de afstanden ook wel aan de grote kant en het openbaar vervoer vrij beperkt. Ik was eigenlijk sowieso van plan om in hostels te gaan slapen.

Zat ook al beetje op deze website te kijken die ook wat tips geven: http://ibackpackcanada.com/

Bv. dit lijkt me dan een geografisch supercool: http://ibackpackcanada.com/according-to-science-this-is-the-ultimate-canadian-road-trip/

Maar geeft waarschijnlijk niet veel inzichten/ontmoeten van veel nieuwe mensen als ik 6 uur per dag in de auto moet zitten (wat ik overigens niet erg vind ofzo).

Kortom, weet niet echt wat ik wil doen :roll:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Heb zelf wel aardig wat reiservaring, maar met name in Zuid-Oost-Azie, niet in Canada. Alleen gaan heeft inderdaad als voordeel dat je sneller aanspraak hebt met andere mensen, al ligt het natuurlijk wel voor een groot deel aan jezelf en de vorm van reizen waar je voor kiest. Heb ook wel eens een roadtrip gemaakt met mensen die ik nog maar een week daarvoor had leren kennen. Opzich is dat ook nog wel iets wat je kunt doen als je niet in je uppie een roadtrip wilt maken: een week in een hostel in de buurt verblijven en op zoek gaan naar mensen met vergelijkbare plannen. Je kunt natuurlijk ook vooraf een oproepje plaatsen op couchsurfing of in bepaalde Facebook-groepen - je weet nooit wie er reageert! Misschien ook nog wel een ideetje voor je: http://www.workaway.info/ ? Hele toffe projecten in Canada!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...