Jump to content

Typografie knutsels


RUBENN

Recommended Posts

TYPOGRAFIE KNUTSELS



Eindelijk weer 'ns iets van mij. icon_mrgreen.gif

Dit topic probeer ik een beetje bij te houden met typografie knutsels (dingen met letters, voor de niet grafische leden)

Oke, hierbij dus nummer #1:

12917820_236752576675068_1253122763_n.jpg

Dus, kom maar op met jullie reacties, commentaar en dingen!

Bewerkt: door RUBENN
Link to comment
Delen op andere websites

Met Illustrator van Adobe, maar met andere vector-software of Photoshop werkt het ook. Ik heb de buitenste lijn van een cirkel gebruikt als basis. Vervolgens plaats je een vorm boven de cirkel en 'knip' je er een stuk vanaf (pathfinder in Illustrator). En evt. alles op dezelfde afstand van elkaar houden met behulp van linialen. En wat puzzelen hoe je het best van een vorm een letter maakt.

Als je meer/andere dingen wilt weten hoor ik het wel :puh:

Bewerkt: door RUBENN
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat je hier iets mee doet. Op zich begrijp ik het "commentaar" wel dat het lijkt alsof de letters ver uit elkaar staan; de schaduw die je op de afbeelding in de OP ziet valt weg in je signature, en van veraf ook in de afbeelding. Maar ik denk dat je het pas goed kan beoordelen wanneer je een zin hebt, omdat je dan het verschil ziet tussen de ruimte tussen letters en de ruimte tussen woorden. Maar ik denk dat je spatie wel heel breed zal moeten worden om het leesbaar te houden.

Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks! :D

Maar ik denk dat je spatie wel heel breed zal moeten worden om het leesbaar te houden.

Het ging me niet direct om leesbaarheid, een beetje wel. Maar het 'artistieke gevoel' ging voor, maar ik snap je punt ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het zeker mooi zo uit elkaar. Vooral met een 5letterig woord spat het er dan echt mooi uit. Volgens mij kan je doordat ze allemaal diezelfde rondingen hebben best een leuke animatie maken. Zo'n R die omdraait naar een U, een B en een E en er een halfje bij komt Nja ik zie het helemaal voor me dus :D

Ziet er echt mooi uit ;P

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik alle handtekeningen op deze pagina wel wat vind hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Bedankt nog haha! Misschien ga ik ooit aan de slag met animaties, maar voor nu zie ik dat niet zitten :7 Voorlopig richt ik me ook op Premiere Pro van Adobe (voorlopig alleen voor m'n werk)

RUBEN%20compact.jpg

Weer eentje. Deze keer heb ik wat gespeeld met de letters van m'n naam. Het lettertype is Circula. Uiteraard heb ik die wel iets verbouwd, en zo is ook de 'E' gesneuveld, in de 'B'. Vervolgens heb ik er in Photoshop een wazige foto van Parijs overheen gezet. En wat spelen met de overvloei-mogelijkheden.

Zeg maar wat je ervan vindt!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...