Jump to content

[New][€350,-][PC]Dotz


Dotz

Recommended Posts

Sinds bijna twee jaar zit ik zonder game-pc, ik heb een laptop voor mijn studie maar daar kan ik nauwelijks op gamen.

Ik game niet zo fanatiek meer als vroeger, maar wil toch weer een game-pc. Aangezien ik niet zo fanatiek meer game ben ik ook niet bereid er zo veel geld in te steken.

Budget: €300,- à €350,- (absolute max die ik er aan uit wil geven is €500,-)

(inclusief btw, exclusief verzendkosten)

Doel: Games als World of Warcraft, Overwatch en GTA IV/V spelen

Merk pc of samengesteld: idk

Benodigde randapparatuur: Het budget is alleen voor de kast, voor de aanschaf van de randapparatuur heb ik geen hulp nodig

SSD, ja of nee?: idk

Besturingssysteem: W10

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: n.v.t.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: in elkaar laten zetten (of zelfs kant en klaar pakketje)

Extra koeling (voor overklokken)?: Lijkt me bij mijn weten niet nodig

Ik heb weinig verstand van hardware en ben dus niet precies bekend met de vereisten voor moderne games of waar ik op moet letten bij de aanschaf van een moederbord of processor. Deze website leek mij wel handig vanwege de tekst en uitleg die ze verschaffen bij de te selecteren producten. Ik kwam er wel achter dat ik hoogstwaarschijnlijk al gauw tegen het plafond van mijn budget van €500,- aan ga zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

350 is wel erg krap.

100 euro ben je al kwijt aan Windows (of ongeveer 20/30 als je zelf de cd brand)

100 euro voor een oke videokaart

200 euro voor een oke processor

100 euro voor de rest

Ik zou zelf eigenlijk de cd ergens vandaan halen en een licentie bestellen of die van een vorige pc gebruiken. (ik gebruik nog steeds de Windows 7 code van een pc van 5 jaar terug)

Ik heb deze pc voor je gevonden: http://www.compusale...R9-270-2GB/928B

Ik heb daar 3 jaar geleden mijn pc gekocht, service was goed. Mijn pc startte na 1,5 jaar niet meer op, maar met de garantie hoefde ik me daar geen zorgen over te maken en ze hadden het netjes opgelost. 2 vrienden hebben daar ook hun pc gekocht en hadden alleen problemen met bezorging, duurde langer dan normaal. Maar toen hij er was waren ze er wel blij mee.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien kan je nog besparen door geen kast aan te schaffen? anders is 350 wel heel krap :puh:

Ik help sommige mensen in de buurt aan een nieuwe computer, en neem meestal de oude mee om mee rond te kloten. Ik heb nu van die onderdelen een werkende PC in elkaar gezet maar gebruik hem niet echt, misschien is het een optie dat je die kan kopen, ookal weet ik niet echt wat het ding waard is.

De PC heeft een AMD Athlon X4 960, GTX 560, 100+GB HDD, een nieuwe voeding van 450 watt en draait oude spellen zoals Age of Mythology erg soepel.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet toch minimaal wel aan 5-600 euro gaan denken wil je een beetje noemenswaardig kunnen gamen (lees:low/medium gtaV bijvoorbeeld) dus er zijn eigelijk 2 dingen die je kan doen, of door sparen en nog even geduldig zijn, of kijken voor een 2ehands systeem op bijvoorbeeld http://tweakers.net/aanbod/

Het is gewoon zonde om iets samen te stellen voor rond de 4-500 euro, dan zit je over een jaar weer met hetzelfde probleem van een systeem wat al te sterk achterhaald is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, bedankt voor jullie reacties! Ik zal er eens naar kijken!

Wat bedoel je precies met ''geduldig zijn'', Limbolander? Wachten op een aanbieding ofzo?

Overigens denk ik dat ik sowieso wacht tot eind augustus, ik heb namelijk nogal een dure zomer voor de boeg (vakanties, festivalletjes). Bovendien vind ik gamen in de zomer toch iets minder bevredigend dan in de winter en wil ik ook nog op kamers gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Veel componenten worden nu snel beter, wat een jaar geleden het beste was is nu alweer oud. De prijs is erg gezakt, maar de hardware van een jaar geleden runt nieuwe games nog steeds prima. Het veranderd gewoon alleen heel snel.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD 480 schijnt het meest beste bang for the buck te zijn als het waar wat er verteld wordt dat de 480 tussen de GTX980 en Fury zit

en die kaarten zijn al zo reteduur. 480 zal 199$ MSRP kosten, in Nederland zal het vast tussen de 220 en 250 euro kosten.

De 980 en Fury kosten al gauw 500 euro en boven. Maar inderdaad, wat moet je met gamen in de zomer als je op vakantie gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...