Jump to content

iPad kopen


NickOwnage

Recommended Posts

Hallo beste forummers,

Ik heb een vraagje omtrent iPad's. Ik ben van plan om voor de vakantie (duurt niet heel lang meer) een iPad te kopen om in de auto series te kijken en spelletjes te doen en daarnaast ook voor thuisgebruik. (wellicht iets minder met de laptop gaan werken en iets meer de iPad gebruiken. Ik ben zelf in het bezit van een iPhone waar ik heel gelukkig mee ben. Vandaar ook mijn keuze voor een iPad, mijn moeder heeft een Android tablet, maar daar heb ik niet zoveel mee.

Nu heb ik een iPad op het oog. (Eerst ging ik voor de iPad Air, maar die is helaas niet meer bij de media markt te koop.)

Ik zag de iPad Air 2 die 3 mogelijkheden heeft: 16gb, 64gb en 128gb. Nou die laatste valt sowieso af, maar wat heb je nou eigenlijk nodig? Heb ik 64gb nodig of heb ik aan 16gb wel genoeg?

Ik zit niet meer op school en ik ga hem ook niet voor dergelijke doeleinden gebruiken.

Wat wil ik ermee?

  • Spelletjes op spelen (Simulator games vooral!)
  • Films en series kijken via netflix
  • Muziek op zetten
  • Gebruiken als lichtelijke vervanging voor mijn laptop waarschijnlijk

Wie kan mij een oplossing bieden en/of heeft ervaring met iPad's.

Prijzen iPad Air 2

- 16gb 439 euro

- 64gb 539 euro

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf 16gb, ik kom zelden ruimte te kort. In principe kun je Word(neemt nu 800mb bij mij in en ik heb al aardig wat documenten) enzo er gewoon opzetten. Als je muziek via Spotify wil downloaden, neemt dat wel aardig ruimte in. Ik kan niet inschatten hoeveel ruimte die Simulator Games verbruiken, aangezien ik die zelf niet gebruik. Als je dan toch een spel als GTA wil downloaden, heb je al 1,5 GB geheugen erbij. Dus als je voor safe wilt gaan, moet je er één met 32 GB kopen, anders gewoon 16 GB.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou ook voor de 64gb gaan, ik heb nu 16gb op m'n iPad en dat is al snel te weinig, uitbreiden is ook niet mogelijk bij mijn weten. Je kan ook voor de Mini gaan, dan heb je meer geheugen voor een relatief lagere prijs. De Mini heeft wel iets mindere prestaties, maar niets om je voor de schamen lijkt me. En probeer de schermgrootte even uit in de winkel, die is aanzienlijk kleiner. En dat merk je snel, ligt eraan of je dit erg vindt of niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk persoonlijk ook dat ik te weinig heb aan 16gb. Helaas zit je voor de 64gb alweer 100 euro duurder.. Ik download geen muziek via Spotify, maar via iTunes heb ik al veel muziek en op mijn computer. Zeker de opmerking dat een spel als GTA al 1,5gb is. Dan gaat het idd hard. :o

Bedankt voor jullie snelle reacties! Zijn er nog anderen die willen reageren?

Link to comment
Delen op andere websites

Met de Mini zou je voor een kleiner bedrag makkelijk aan een 64gb model kunnen komen, of denk je dat die te klein is?

Je kan ook een tweedehands kopen ergens, maar of dit te vertrouwen is, is de vraag. Wat wel betrouwbaarder is zijn de Refurbished Modellen van Apple. Dat zijn meestal teruggestuurde en gerepareerde exemplaren, wellicht dat je daar iets tussen ziet.

Bewerkt: door RUBENN
Link to comment
Delen op andere websites

Met de Mini zou je voor een kleiner bedrag makkelijk aan een 64gb model kunnen komen, of denk je dat die te klein is?

Je kan ook een tweedehands kopen ergens, maar of dit te vertrouwen is, is de vraag. Wat wel betrouwbaarder is zijn de Refurbished Modellen van Apple. Dat zijn meestal teruggestuurde en gerepareerde exemplaren, wellicht dat je daar iets tussen ziet.

De mini vind ik persoonlijk geen optie, die vind ik dan weer te klein. Refurbished? Hmm.. even kijken. smile3.gif

Via Apple zie ik dan wel een gereviseerde iPad Air met 32GB daar heb ik wel oren naar. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de 32gb hebt is dat wel het vorige model, iets mindere prestaties etc. Ik zou zelf voor de hoogste prestaties gaan, maar dat is voor ieder persoonlijk.

Ik zie een verschil in Werkgeheugen 1gb/2gb

Grotere opslag op Air 1 voor 369 euro. De prijs schikt mij beter voor dingen die ik ermee wil gaan doen.

(Ik kom net ergens achter! Is niet beschikbaar via de Apple Store.. boos.gif)

Edit: Spacegray niet, maar zilver wel. :)

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

16 GB is voor een tablet zonder microSD-aansluiting gewoon veel te weinig. Je kan er amper muziek op zetten, een paar apps die veel GB vereisen en een paar films in HD kwaliteit en het is al gedaan met de pret.

32 GB is een minimum, 64 GB is ideaal imo. Je moet het ook een beetje zien als een investering. Het kost dan wel 100 euro meer, maar die krijg je toch gewoon terug als je je iPad verkoopt, Apple producten hun tweedehandsprijs is zeer vast.

Tip: Tweedehands kopen met garantiebewijs, iBood in de gaten houden, refurbished van Apple, eventueel studentenkorting/lerarenkorting van jezelf/iemand anders gebruiken, etc.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Wat wil ik ermee?

[*]Spelletjes op spelen (Simulator games vooral!)

[*]Films en series kijken via netflix

[*]Muziek op zetten

[*]Gebruiken als lichtelijke vervanging voor mijn laptop waarschijnlijk

Als dat het enige is kun je beter een Android tablet voor €100 kopen...

Link to comment
Delen op andere websites

Nice, succes ermee!

Wat wil ik ermee?

[*]Spelletjes op spelen (Simulator games vooral!)

[*]Films en series kijken via netflix

[*]Muziek op zetten

[*]Gebruiken als lichtelijke vervanging voor mijn laptop waarschijnlijk

Als dat het enige is kun je beter een Android tablet voor €100 kopen...

:7:N

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik kaap dit topic aangezien nick er toch al klaar mee is.

ik was aan het denken om een tweedehands ipad aan te schaffen. Eigenlijk puur om alleen twitch en horizon go mee te kijken op mn werk. Ik heb zojuist een bod van €100 geplaatst op een ipad 2 wifi. Is dit wel slim? Is er misschien een betere optie voor iets meer geld? (Gta tom laat je hooooooren :3) ik zou graag zelf onderzoek doen, want heb nog 2.5 uur te doden maar gaat moeilijk met 5% batterij :x

Edit: Ik heb zojuist zelf wat onderzoek gedaan en ben er achter gekomen dat de iPad 2 te verouderd is naar mijn liking. Moet nog even kijken welke het gaat worden. Een antwoord om deze post is dus niet nodig. :)

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...