Jump to content
Bassieboy35

Agent trademark verlengd, aankondiging E3?


De E3 is al dichterbij dan je denkt, namelijk volgende week dinsdag al. Het is hét evenement waar onder andere gameontwikkelaars hun nieuwste creaties aankondingen. Take-Two, het moederbedrijf van Rockstar Games is er dit jaar ook. Waar gaan ze mee komen? Is het geen game? Is het een tweede deel van Red Deam Redemption of misschien wel Agent? Van die laatste hebben we al zolang niets gehoord, maar toch is er iets opmerkelijks...

gallery_123064_235_6865.jpg

Ieder bedrijf beschikt over een trademark, vaak zijn dat er meerdere. Het trademark wil eigenlijk zeggen dat een instantie alleen onder deze naam iets mag uitvoeren. In dit geval gaat het om de titel Agent. Via deze link valt te zien dat het trademark voor Agent op 1 juni wederom is verlengd. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat Rockstar Games nog steeds belang heeft om dit merk te behouden en er op de een of andere manier toch nog mee bezig is. Betekent dit nu dat Agent wordt aangekondigd op de E3? Nee, het blijkt alleen dat het spel niet in de vergetelheid is geraakt.

Wat weten we nou precies van Agent?

In juli 2007 werd op de E3 door Sony voor het eerst over het bestaan van een exclusief spel voor de PS3 gesproken. Het zou gemaakt worden door Rockstar Games. Tot aan juni 2009 wisten we nog niets van het spel, toen werd echter onder andere de naam van het spel

gemaakt. Het spel zou dus Agent gaan heten en moest in het teken staan van spionage aan het einde van de jaren 70. Sindsdien is er inhoudelijk niets meer over het spel naar buiten gebracht. Dat het in ieder geval een PS3 exclusive spel wordt is onwaarschijnlijk door de nieuwe generatie consoles. In de loop der jaren zijn er nog wel wat screenshots gelekt van Darren Hatton die in ieder geval in 2009 aan Agent heeft gewerkt.

gallery_123064_235_132294.pnggallery_123064_235_168983.png

Met een beetje creativiteit kan je de structuur van de gebouwen terugzien in GTA V, namelijk bij de Richard Majestic Studios. Dat is de filmset waar je bij Solomon Richards in singleplayer de missies start. In de missie Deep Inside van Devin Weston moet je de JB 700 stelen. In werkelijkheid is deze auto een Aston Martin DB4 of DB5, die gebruikt wordt in een aantal films van de James Bond filmserie. James Bond is ook een agent en het nummerbord van de auto is "4G3NT", wat je kan lezen als Agent. Al deze kenmerken plus de filmset waar je 'm moet stelen vormen eigenlijk een grote verwijzing naar Agent. Wat je daar precies uit moet opmerken valt lastig in te schatten, maar ze wouden in ieder geval duidelijk maken dat Agent nog een ding is. Volgende week zullen we in ieder geval meer weten als er nog iets komt vanuit Rockstar Games.

EDIT: Het lijkt erop dat Rockstar Games tussen de lijst met leden staat van de E3 twitterfeed. Er zal dan waarschijnlijk door hen een nieuwe titel worden aangekondigd.

Bron: USPTO

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Misschien dat R* op een gegeven moment beseften dat ze helemaal geen stealth-action game kunnen maken puh2.gif

Ik zou het nog steeds wel gaaf vinden als dit de volgende R* game zou zijn, blijft toch een prachtsetting wat een behoorlijk intrigerend verhaal kan vertellen.

Ik hoop wel dat het een multi-platform titel gaat worden, mocht het toch nog steeds in de maak zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Misschien dat R* op een gegeven moment beseften dat ze helemaal geen stealth-action game kunnen maken puh2.gif

Euh, Manhunt zijn wel aardige stealth games, dus dat zal wel geen probleem zijn. :puh:

Als Agent komt, laten we dan hopen dat het uniek wordt en niet te veel een James Bond-achtige game wordt.

Ik hoop dat hun volgende game een nieuwe western wordt. Veel western games zijn er niet, dus als western-fanaat zijnde kom ik niet zo gauw aan mijn trekken. Jammer eigenlijk, maar momenteel kan ik enkel op Rockstar Games rekenen om een degelijke western game uit te brengen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hoewel ik zelf liever Agent zie, kan ik je geruststellen Platypus. Volgens best wel betrouwbare bronnen en de laatste activiteiten van Red Dead Redemption, is er grote kans dat er volgende week een nieuwe RDR wordt aangekondigd. ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...