Jump to content

Zwart scherm tijdens gamen


aron24

Recommended Posts

Al een poosje krijg ik een zwart scherm op mijn PC. Dit gebeurt na ongeveer 15 minuten gamen(maakt niet uit welke game), hier na kan ik niks meer doen. De koeling lijkt me gewoon oké, want er komt haast geen warmte vanaf. Vandaag heb ik de kast al opgedaan en dus stof weggehaald. Maar het scherm wordt steeds weer zwart, iemand een oplossing?

Link to comment
Delen op andere websites

als je scherm zwart is, blijf je dan wel achtergrond geluid horen en chat berichten van andere spelers als je online speelt zien?

Ik zie niks meer. Dat van het geluid zou ik niet weten.

Je weet toch wel of je nog geluid van de game hoort?

Kan je alt tabben? Staat er in taakbeheer dat de game niet meer reageert?

Probeer eens alt+enter.

Link to comment
Delen op andere websites

als je scherm zwart is, blijf je dan wel achtergrond geluid horen en chat berichten van andere spelers als je online speelt zien?

Ik zie niks meer. Dat van het geluid zou ik niet weten.

Je weet toch wel of je nog geluid van de game hoort?

Kan je alt tabben? Staat er in taakbeheer dat de game niet meer reageert?

Probeer eens alt+enter.

Ik kan takenbeheer niet openen, dat heb ik al meermaals geprobeerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Download CPU-Z en GPU-Z. Open ze, en laat de game in windowed mode draaien en kijk naar de tempraturen. Doe dit voor ong. 15 minuten, en pleur dan de hoogste temp die je hebt gezien hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Download CPU-Z en GPU-Z. Open ze, en laat de game in windowed mode draaien en kijk naar de tempraturen. Doe dit voor ong. 15 minuten, en pleur dan de hoogste temp die je hebt gezien hier.

CPU: 45 graden GPU: 58 graden

Gemiddelde CPU lag zo rond de 40 graden gemiddeld en GPU lag ongeveer rond de 45 graden.

Krijg je ook nog meldingen, zoals bijv. een "nvlddmkm"-error (als je een Nvidia kaart hebt) ?

Nee.

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je je videokaart al ontkoppeld en er weer opnieuw ingedaan of in een ander PCI-E slot gestopt? Misschien ook ff afstoffen als er veel stof op zit.

Nee, maar ik wil niet het risico lopen om iets kapot te maken. Afstoffen heb ik al gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je je videokaart al ontkoppeld en er weer opnieuw ingedaan of in een ander PCI-E slot gestopt? Misschien ook ff afstoffen als er veel stof op zit.

Nee, maar ik wil niet het risico lopen om iets kapot te maken. Afstoffen heb ik al gedaan.

Kapot is ie wss toch al >.<

Nee, maar 't is opzich niet moeilijk. Je videokaart zit op je moederbord in een PCI-E slot. De meeste videokaarten hebben ook nog een extra stroomtoevoertje, die moet je ook loshalen.

3089_1236768739.jpg

Vervolgens beide loshalen en vastzetten. Als je meerdere PCI-E slots hebt, kan je het ook proberen om je videokaart in een andere slot te stoppen. Niet vergeten weer die eventuele extra stroom goed aan te sluiten en dan moet ie het doen.

Tegenwoordig kan het trouwens ook zo zijn dat je moederbord al een onboard videochip heeft en dat je eventuele stukke videokaart gewoon als verlengstuk van die chip werkt. Je kan dan ook je vid. krt ontkoppelen en bij de poort van het moederbord inpluggen. Krijg je dan dezelfde resultaten, dan kan het zijn dat games niet runnen omdat je het al een tijd op je videochip draait i.p.v. de videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, maar ik wil niet het risico lopen om iets kapot te maken. Afstoffen heb ik al gedaan.

De kaart 'afstoffen'? Met perslucht hoop ik? Ongeveer elke andere manier kan de elektronica door middel van ontladingen van statische elektriciteit beschadigen! Temperaturen zijn overigens niet belachelijk hoog, dus stof zal niet echt een probleem zijn.

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

45 graden voor een videokaart tijdens het gamen is wel laag. Ik weet niet wat voor game je speelde, maar de meeste videokaarten zijn met zware games wel 60 graden. Het zou kunnen dat je videokaart niet goed in je moederbord zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...