Jump to content

Onblokkeerbare link ads google search.


.Sharingan

Recommended Posts

Ola,

Wanneer je een google search doet krijg je zoals jullie weten een heleboel links onder elkaar te zien. Maar sinds kort verschijnen er bij mij een drietal advertentielinks boven de links wat met mijn zoekterm te maken heeft, een seconde nadat de pagina is ingeladen. Hierdoor klik ik dus vaak op een advertentie in plaats van de top link op google. Ik heb al geprobeerd het te blokkeren via addblock maar toch verschijnen de links keer op keer. Heb ook een malware programma laten lopen maar ook zonder succes.

In de spoiler een 2tal afbeeldingen ter illustratie.

Dit is een afbeelding meteen na de search genomen.

8ouvl2A.png

En deze een paar secondes later

5mBqNIW.png

Ik heb hier zelfs last van als ik een image search doe

Hebben sommige van jullie hier ook last van en/of een oplossing voor? Ik heb zelf geprobeerd een oplossing te googlen maar de enige hits wat ik krijg zijn pagina's over googleads en hoe je die gebruikt op je site etc..

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt mij toch eerder een soort adware, inderdaad. Als ik via Google zoek naar die exacte term dan krijg ik dezelfde afbeeldingen maar niet die nep-links erboven. Zelfs met ad-block uitgeschakeld. Druk op F12 ga naar de Netwerk tab. Ververs de pagina. Kijk dan uit je doppen voor pagina's of scripts, waarschijnlijk javascript, die mee geladen worden en die niet afkomstig zijn van een Google domein.

Link to comment
Delen op andere websites

Al gekeken in je lijst van programma's en onderdelen in het configuratiecentrum? Wellicht dat daar iets staat wat er niet tussenhoort.

Treed het probleem op bij andere browsers?

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Adwcleaner laten lopen. Een aantal dingen gecleaned, zonder succes. Ik zie wel een paar scriptjes lopen via F12 in chrome, maar hoe verwijder ik deze dan? En het probleem doet zich alleen voor op Chrome. Heb al een reinstall achter de rug tevens zonder resultaat.

Edit, kreeg zojuist een melding in settings dat een third party programma iets gecorrupt had en chrome vroeg mij om mijn instellingen te resetten. De links zijn verdwenen. Wanneer ik mijn extensies weer inschakelden verschenen ze weer. Ben 1 voor 1 de extensies aan gaan zetten om te kijken welke de boosdoener is en heb 'm gevonden. IMG'ur direct uploader.

Thanks gais :)

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Gebruik je Adblock Plus? Zoja, verwijder dat en gebruik ipv dat, uBlock Origin. Adblock Plus is de laatste tijd best wel wat lucratieve weg bewandeld.

Ublock Origin is ook veel lichter.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...