Jump to content

Brexit


Venzio

Recommended Posts

Als je alleen maar gaat klagen maak je het uiteindelijk erger misschien. En dat wil je niet op je geweten hebben, toch?

UKIP samengevat in twee zinnen.

en niet alleen UKIP.

Engeland heeft democratisch gekozen voor een Brexit.

Mocht dit besluit herzien worden vind ik dat de EU een voorbeeld moet stellen en ervoor zorgen dat de vele privileges die Engeland binnen de EU had flink moet inperken.

Willen ze nu bij de EU blijven dan moeten ze maar laten zien dat ze dat ECHT willen.

Het is overdreven om te roepen dat ze meteen rechts moeten rijden en hun pond moeten opgeven voor de euro, maar het moet mijns inziens wel duidelijk zijn dat dit niet zonder meer kan.

Als je dat doet sticht je alleen maar meer onvrede in UK (en groepen in andere landen met anti-eu sentiment) omdat je ze dan dingen wegneemt die ze al hadden. Wellicht leg je dan de basis voor Brexit #2 of je hebt definitief een opstandig land binnen je EU. Dat is niet in iemands voordeel. Je kunt ze wel de voordelen geven die ze al hadden, maar als ze meer eisen is de onderhandelingspositie van Europa wel beter dan die van de UK voorheen was. Daarnaast heeft UK zichzelf al genoeg gestraft voor de lange termijn aangezien de grote bedrijven in 'The City' zijn geschrokken. Zij zullen vroeg of laat hun afdelingen die ze kunnen verplaatsen onderbrengen in hun vestigingen op het vaste land van Europa. Dat betekent een verlies van 1000en banen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Bierbuikje

    20

  • Grand Theft Auto TOM

    16

  • Phoenyxar

    15

  • DDT Dorus

    14

Je ziet nu bijvoorbeeld hoe het Pond daalt en stijgt in waarde (paar dagen geleden zat het op het hoogste punt sinds 2011, daarna zakte het weer).

Tom. Alsjeblieft. Dit is de koers van de euro in pond. In twee jaar heb je nog nooit zoveel pond gekregen voor één euro. Dit betekent dat de pond in waarde is gedaald. Ik weet niet welke grafiek jij onder ogen hebt gekeken (en of je ze wel goed kunt interpreteren), maar wat je hier zegt raakt kant noch wal. (Zie: http://www.wisselkoers.nl/pond)

We weten gewoon niet wat een Brexit daadwerkelijk voor gevolgen heeft. Dan kun je nog zoveel kennis hebben van fiscaliteit, zoals Dutchy beweert. Maar dat gaat je echt geen zekerheid bieden over de uitkomst van een Brexit.

Natuurlijk kunnen we niets zeker weten Tom, hallo. Er staat geen glazen bol in het kamp van de 'willen-blijvers', net zomin in die van jullie. Ik snap dit punt niet. Wat bedoel je hiermee te zeggen? Dat GB de EU maar moet verlaten, omdat we toch niet zeker weten wat een Brexit gaat brengen? Dat je liever wilt dat er een gok van jewelste genomen wordt in plaats van te blijven de (schaarse) redelijk bekende vooruitzichten?

Ik vind gewoon dat de Bremainers moeten ophouden met dat bang maken van mensen. Je helpt er niemand mee. Het is te vergelijken met dat iemand een glas heeft omgestoten en je gaat vragen waarom die persoon dat deed in plaats en hem uit gaat uit zitten schelden hierom, in plaats van te helpen de rommel op te ruimen. Men wil alleen maar klagen over 'hoe slecht het wel niet is dat Britannië uit de EU stapt', maar steun bieden en/of helpen met het in goede banen leiden van dit hele proces, ho maar. Ik vind dat nogal jammer eerlijk gezegd. Je mag van mij een mening hebben, maar bied alsjeblieft ook een beetje steun aan de mensen. Dat hebben ze op dit moment nodig namelijk.

Hee ja man, laten we de mensen helpen die uit de GB willen terwijl nu juist in de positie zijn om het aan te vechten! We hebben redelijk goede prognoses (slechte vooruitzichten) wat er gebeurt bij een Brexit, maar hee, het nee-kamp heeft gewonnen, en zij hebben al helemaal geen flauw benul (en een plan) bij een Brexit, laten we hun helpen, laten we de rommel opruimen! Lmao

Wel als je Rutte als premier hebt, want die zou de uitslag alsnog tegenhouden op welke manier dan ook.

Het alsmaar trappen op Rutte komt echt laag over. De grote boze boeman!!!!!!!!!!

Dat je het er niet mee eens bent, tja.. Sorry, maar wat wil je dan doen?? Het leven van de Brexiteers zuur maken?

Nee, de beslissing aanvechten omdat men in het nee-kamp aantoonbare prognoses heeft dat het voor iedereen, ja, iedereen slechter zal uitpakken bij een Brexit. Ook voor de Brexiteers. Natuurlijk ook voor de Brexiteers, zou ik moet zeggen, immers, zij zijn ook Britten. Hoe kun je zo berusten in een Brexit (vanwege het feit dat enkel via een referendum is gekozen?) wanneer een Bremain rationeel beter is?

Als je alleen maar gaat klagen maak je het uiteindelijk erger misschien. En dat wil je niet op je geweten hebben, toch?

Tom, maak jezelf niet zo belachelijk. De Bremains strijden voor een betere leefomstandigheden voor de GB'se Henk en Ingrid! Eerder dan in hun luie stoel te liggen en enkel 'Tja, da's democratie!' te roepen kijken ze voorbij wat 't volk zei met een meerderheid (als het nu nog een meerderheid is..) om het beste voor het volk te krijgen. De economie en dus GB zelf zal er echt van profiteren als Groot-Brittanië in de EU blijft en dat zal de welvaart gelijk houden/ verbeteren. In ieder geval niet verslechteren, that is.

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Nu probeer je 'populisten' weg te zetten als domme mensen

Dat is toch juist waarom ze populisten zijn :clown:

Kijk weer naar dat voorbeeld dat ik noemde. Als iemand een glas omstoot ga je diegene niet zitten wijzen op hoe onhandig hij was, maar ruim je samen met hem de rommel op. Zo hoort dat. En wat mij betreft moeten de Bremainers dat maar ook doen. Niet zo zuur doen, maar helpen. Noem het gerust 'de rommel opruimen van de mensen die het op zichzelf afgeroepen hebben', maar dat is wel voor iedereen het beste. Als je alleen maar gaat klagen maak je het uiteindelijk erger misschien. En dat wil je niet op je geweten hebben, toch?

Ik vind dat er juist een voorbeeld gesteld moet worden. Wat voor meerwaarde heeft het nou om in de EU te zitten als eenieder die de Unie verlaat onder dezelfde voorwaarden verder mag in de vrije markt? Ik heb er niets op tegen als de EU besluit dat het VK geen vrij verkeer van goederen of personen krijgt, met importheffingen en alles dat er bij hoort. Laat de Britten de gevolgen maar voelen, zo houd je de overgebleven staten bij elkaar.
Link to comment
Delen op andere websites

Eens, de vrije markt is een belangrijke basis waardoor de EU is wat hij nu is. Als je daar aan wilt mee doen zul je ook andere, minder populaire maatregelen moeten accepteren die bij de unie horen.

Overigens zal de markt van de UK na een Brexit niet veel verschillen met die van de EU. Als Britse bedrijven willen toetreden tot de Europese markt zullen zij moeten voldoen aan Europees vastgestelde regels en keurmerken maar zij hebben hier geen stem meer in. Kiezen zij voor andere productie methodes of de EU kiest voor bescherming van de eigen markt dan staan de Britse bedrijven buiten spel. Een nuchter Brits bedrijf zal er dus voor kiezen om aan de Europese regels te voldoen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik onthoud mijzelf ervan om hier in discussie te gaan met name omdat ik weet dat ik veel meer weet dan de gemiddelde Nederlander en ook het gemiddelde (wellicht zelfs alle) lid (leden) op dit forum.

ik ga er van uit dat je meer weet over dit bepaalde topic, of bedoel je het in het algemeen?

beetje lomp om dit zo te zeggen.

"Hier" bedoelde ik in dezen uiteraard dit topic en dus deze discussie. Mag hopen dat je zelf niet zo "lomp" bent om dat niet te begrijpen gezien de rest van mijn post...

Dan kun je nog zoveel kennis hebben van fiscaliteit, zoals Dutchy beweert. Maar dat gaat je echt geen zekerheid bieden over de uitkomst van een Brexit.

Mijn enige betoog in dit topic is dat we allemaal niet weten wat er gaat gebeuren. Maar héél veel mensen hebben niet eens een indruk van de mogelijke gevolgen. En dat neem ik dus de politiek in de UK kwalijk. Het "Remain" kamp had de gevolgen veel duidelijker moeten schetsen. Het ging voor mijn gevoel uiteindelijk niet om de inhoud maar meer om de debat/discussie vaardigheden en met name overtuigingskracht (al dan niet met drogredenen) van de leiders. Jammer dat hierop zo'n belangrijke discussie gestoeld is. Want dát is niet wat ik persoonlijk onder democratie versta. Daarbij moeten stemmers wel weten wat ze precies stemmen.

Ik vind gewoon dat de Bremainers moeten ophouden met dat bang maken van mensen. Je helpt er niemand mee. Het is te vergelijken met dat iemand een glas heeft omgestoten en je gaat vragen waarom die persoon dat deed in plaats en hem uit gaat uit zitten schelden hierom, in plaats van te helpen de rommel op te ruimen. Men wil alleen maar klagen over 'hoe slecht het wel niet is dat Britannië uit de EU stapt', maar steun bieden en/of helpen met het in goede banen leiden van dit hele proces, ho maar. Ik vind dat nogal jammer eerlijk gezegd. Je mag van mij een mening hebben, maar bied alsjeblieft ook een beetje steun aan de mensen. Dat hebben ze op dit moment nodig namelijk.

Steun omdat ze zelf gingen stemmen zonder de gevolgen te overzien? :7 Mijn steun krijgen alleen de mensen die (1) Remain hebben gestemd en nu wel met de gebakken peren zitten en (2) mensen die bewust, dus met genoeg kennis, de keuze voor een Brexit hebben gemaakt. Ik ben juist blij dat de gevolgen nu wel duidelijk worden gemaakt. Kop in het zand steken heeft nu geen zin meer; daar schiet je al helemaal niets mee op.

Link to comment
Delen op andere websites

quote: "Hier" bedoelde ik in dezen uiteraard dit topic en dus deze discussie. Mag hopen dat je zelf niet zo "lomp" bent om dat niet te begrijpen gezien de rest van mijn post

je hoeft niet zo degenererend te doen, ik vond het niet duidelijk, en als je je eigen topic eens goed doorleest snap je mijn reactie ook wel.

quote 2:Steun omdat ze zelf gingen stemmen zonder de gevolgen te overzien? emo.gif Mijn steun krijgen alleen de mensen die (1) Remain hebben gestemd en nu wel met de gebakken peren zitten en (2) mensen die bewust, dus met genoeg kennis, de keuze voor een Brexit hebben gemaakt. Ik ben juist blij dat de gevolgen nu wel duidelijk worden gemaakt. Kop in het zand steken heeft nu geen zin meer; daar schiet je al helemaal niets mee op.

klopt precies, vind ik ook. Degenen die niet gestemt hebben moeten ook niks verwachten van mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Alles om de Brexiteers belachelijk te maken, hé? smile3.gif

Serieus, wanneer houdt dat kinderachtige gedoe nou eens op? Alleen maar lopen bashen, omdat je het er niet mee eens bent. Zo triest dit. Brexit = Brexit, get over it! Theresa May gaat artikel 50 uitvoeren, de UK stapt uit de EU en daarmee is de eerste stap gezet richting meer soevereiniteit. Dan volgen andere landen. Of je het nou leuk vindt of niet, zolang de EU zo'n dictatoriaal persoon als Juncker aan de leiding heeft is het de enige reële optie die ik me kan indenken.

En je hoeft me niet proberen te overtuigen met je intellect betreffende de politiek. Ik weet wat ik wil, ik weet wat velen willen (niet iedereen, maar wel velen). Mijn mening zal ik niet veranderen, tenzij meneer Juncker eindelijk een keer opstapt en plaats maakt voor iemand die de EU weer terugbrengt naar vanouds. Met meer democratie voor alle individuele landen, minder nutteloze economische verplichtingen en op z'n minst vermindering van de asielstroom die nu aan de gang is. Zeker als we het soort terreur dat vannacht in Nice is geweest blijven importeren.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

En alweer een reactie van je waar je alles negeert dat wordt gezegd en enkel een reactie biedt op de zaken die jij denkt dat er worden gezegd. Vermoeiend.

Daarbij is "Blijf proberen me te overtuigen met je intellect, ik hou me bij mijn gedacht." geen goede levenshouding.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker als we het soort terreur dat vannacht in Nice is geweest blijven importeren.

Hoe bedoel je importeren? Er is nog steeds geen bewijs dat de aanslagpleger een vluchteling was volgens mij. Ga je er meteen van uit dat het een vluchteling was?

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

En je hoeft me niet proberen te overtuigen met je intellect betreffende de politiek. Ik weet wat ik wil, ik weet wat velen willen (niet iedereen, maar wel velen). Mijn mening zal ik niet veranderen,

Klinkt alsof je niet open staat voor andere meningen. Je hoeft ze niet over te nemen, maar je mag ze wel weerleggen met je eigen argumenten. De bremainers in dit topic zijn grotendeels tegen de brexit en geven daar hun redenen voor. Het enige wat brexiteers doen is zich aangevallen voelen en roepen alsof bremainers slechte verliezers zijn. Een iets openere houding van de brexiteers maakt de discussie een stuk leuker en interessanter.
Link to comment
Delen op andere websites

En je hoeft me niet proberen te overtuigen met je intellect betreffende de politiek. Ik weet wat ik wil, ik weet wat velen willen (niet iedereen, maar wel velen). Mijn mening zal ik niet veranderen,

Klinkt alsof je niet open staat voor andere meningen. Je hoeft ze niet over te nemen, maar je mag ze wel weerleggen met je eigen argumenten. De bremainers in dit topic zijn grotendeels tegen de brexit en geven daar hun redenen voor. Het enige wat brexiteers doen is zich aangevallen voelen en roepen alsof bremainers slechte verliezers zijn. Een iets openere houding van de brexiteers maakt de discussie een stuk leuker en interessanter.

Tuurlijk sta ik open voor andere meningen. Ik heb de dagen vóór het referendum aandachtig de stukken gelezen over waarom een Brexit wel of niet goed is voor zowel de UK als voor de EU-landen. En bij beide kampen kon ik punten vinden waar ik achter sta, maar het Brexit-kamp is gewoon de duidelijke 'winnaar' hier. De Bremainers hebben leuke argumenten, maar ik ben het gewoonweg niet eens met de meeste hiervan. Sowieso merk ik dat de Bremainers onnodig veel ophef veroorzaken door de Brexiteers bang te maken met argumenten waar ze zelf net zo weinig vanaf weten.

En ik kan dat begrijpen. Ik bedoel, er heerst veel onzekerheid, zelfs onder de Brexiteers. Maar zeg nou zelf: je laat je toch niet neerhalen door die onzekerheid? Ik kies er liever voor om sterk te blijven en door te gaan. Dat is wat nu van belang is, dat we 'Brexit' op een goede manier kunnen laten verlopen. Het laatste wat we willen is dat er opnieuw een wereldwijde economische en politieke crisis ontstaat vanwege al die onzekerheden, ruzies en wat ook niet. Althans, ik wil dat niet. Ik wil dat deze Brexit goed verloopt en dat de Bremainers dat niet gaan lopen te verpesten, alleen maar om eigenbelangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je draait het helemaal om, Tom. Op dit moment is er geen Brexit om van te spreken. Er is een niet-bindend referendum geweest dat veel problemen heeft gecreëerd en daar gaat het om, Artikel 50 is (nog) niet geactiveerd. Daar ging het filmpje trouwens ook net om.

En dat lijk je hier elke keer te negeren. Het zijn niet de bremainers die "sterk blijven en doorgaan" tegenwerken, maar een brexit-kamp dat omwille van eigenbelangen een instabiele omgeving heeft gecreëerd en bijgevolg ook de situatie zal blijven. De Britse politiek (voornamelijk brexit-kamp) heeft zijn eigen graf gegraven in deze gebeurtenissen. Je zit met een vinger te wijzen naar de andere kant, terwijl ze het zelf hebben veroorzaakt en de verantwoordelijkheid niet willen dragen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...
Citaat

De Britse premier Theresa May heeft de Europese Unie formeel op de hoogte gesteld van het voorgenomen vertrek van de Britten uit de EU. De Britse ambassadeur Tim Barrow heeft in Brussel een brief met de mededeling overhandigd aan Donald Tusk, de voorzitter van de Europese Raad. 

 

Met het inroepen van Artikel 50, de exitclausule in het Verdrag van Lissabon, kunnen de onderhandelingen tussen de het Verenigd Koninkrijk en de Britten starten. Die onderhandelingen mogen maximaal 2 jaar duren. 

Bron: RTL Nieuws

 

 

Na maanden wachten en blokkades van de oppositie uit de weg gaan is het vandaag dan toch eindelijk gebeurd: de Britste premier Theresa May heeft formeel laten weten aan de EU dat het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie gaat stappen. Twee jaar tijd krijgen ze voor het regelen van de nodige zaken, om uit de klauwen van het falende project genaamd de EU te ontsnappen. Het is geweldig dat we dit mogen meemaken. Een feest voor de soevereiniteit van hun land. Ik ben zelf jaloers! Ik hoop dat andere landen zullen volgen, en we snel gedag kunnen zeggen tegen dictator Jean-Claude Juncker!

 

 

Spoiler


Schermafbeelding%202017-03-29%20om%2023.

 

Schermafbeelding%202017-03-29%20om%2023.

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...