Jump to content

[EK 2016] Achtste finales - Dag 2


JasonStatham

Recommended Posts

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Bierbuikje

    8

  • MegaPilot

    8

  • _Night-Men_

    5

  • SpacyColours

    5

Top Posters In This Topic

Maar even serieus, Belgen. Deze EK-beker is toch voor speciaal voor jullie gemaakt. Alle facetten van het verhaal wijzen jullie kant op. Het toernooi waarin Nederland niet mee doet. Het toernooi dat bij jullie zo vlak bij huis ligt. Het toernooi waarin jullie het hoogst op de wereldranglijst staan. Het toernooi waar het Belgische team meer topspelers heeft dan ooit. Het toernooi in een periode waarin het land al zoveel in het nieuws is geweest. En boven alles, het toernooi waarin de weg naar de finale met een rode loper voor jullie is vrijgemaakt. Dit is jullie toernooi, pak deze kans, omdat dit de grootste kans is die je je maar voor kunt stellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar even serieus, Belgen. Deze EK-beker is toch voor speciaal voor jullie gemaakt. Alle facetten van het verhaal wijzen jullie kant op. Het toernooi waarin Nederland niet mee doet. Het toernooi dat bij jullie zo vlak bij huis ligt. Het toernooi waarin jullie het hoogst op de wereldranglijst staan. Het toernooi waar het Belgische team meer topspelers heeft dan ooit. Het toernooi in een periode waarin het land al zoveel in het nieuws is geweest. En boven alles, het toernooi waarin de weg naar de finale met een rode loper voor jullie is vrijgemaakt. Dit is jullie toernooi, pak deze kans, omdat dit de grootste kans is die je je maar voor kunt stellen.

Duitsland ligt ook best dichtbij Frankrijk! (ernaast zelfs)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het al gebeuren, België tegen Duitsland in de finale. In het begin van de wedstrijd opent België de aanval en meteen haalt een duitser Hazard onderuit met een smerige tackle in de 16 meter. De penalty die er uit volgt wordt snoeihard ingeschoten door Lukaku en meteen lijkt deze wedstrijd in de zak. Daarna komt Duitsland in actie in de 16 van de belgen, de Belgische defensie probeert met een sliding de bal weg te werken maar dan komt het geheime wapen van de Duitsers: de schwalbe! Bal op de stip en met 200km per uur pegelt Gomez de bal in het doel waardoor de euforie meteen over is. Er volgt nog een moeizame wedstrijd, maar vlak voor de eind tijd maakt Müller nog de 2-1 en is België er toch weer in getuind.

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Weer een matige wedstrijd van België, op deze manier gaan ze er ewoon uit tegen Hongarije. Dat doelpunt van Zweden was bovendien ook gewoon 100% zuiver. Geen buitenspel en Vermaelens hoofd zat te laag voor gevaarlijk spel.

Nee ik ben niet overtuigd, met dit spel komen de niet ver

hey
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het al gebeuren, België tegen Duitsland in de finale. In het begin van de wedstrijd opent België de aanval en meteen haalt een duitser Hazard onderuit met een smerige tackle in de 16 meter. De penalty die er uit volgt wordt snoeihard ingeschoten door Lukaku en meteen lijkt deze wedstrijd in de zak. Daarna komt Duitsland in actie in de 16 van de belgen, de Belgische defensie probeert met een sliding de bal weg te werken maar dan komt het geheime wapen van de Duitsers: de schwalbe! Bal op de stip en met 200km per uur pegelt Gomez de bal in het doel waardoor de euforie meteen over is. Er volgt nog een moeizame wedstrijd, maar vlak voor de eind tijd maakt Müller nog de 2-1 en is België er toch weer in getuind.

Zou zomaar kunnen gaan kloppen, jouw voorspelling. In principe staan de finale-stoeltjes al gereserveerd voor België en Duitsland. Met België in het zilver gegraveerd. De finale is letterlijk de enige wedstrijd in dit toernooi dat de Belgen echt moeite moeten gaan doen en iets bijzonders omdat Duitsland een veel beter team heeft.

Dit is een toernooi waarin de zilveren en bronzen medaille niets maar dan ook niets waard zijn. Behalve voor Polen, IJsland of Wales. Maar alle andere teams moeten gewoon goud halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Weer een matige wedstrijd van België, op deze manier gaan ze er ewoon uit tegen Hongarije. Dat doelpunt van Zweden was bovendien ook gewoon 100% zuiver. Geen buitenspel en Vermaelens hoofd zat te laag voor gevaarlijk spel.

Nee ik ben niet overtuigd, met dit spel komen de niet ver

hey

Jezus :7 Treurig. Moet je nu echt dat bericht gaan quoten waarin ik zeg dat ik verwacht dat België niet ver komt? Je kan er echt niet tegen dat iemand kritiek hebt op België. Als het nou was dat ik België volkomen uitschold. Maar ik heb gewoon redelijke kritiek. Beetje jammer dat je daar dan zo cynisch over moet doen.

Ze waren die wedstrijden daarvoor geeoon niet goed voor een toekomstig EK. En ook nu hebben ze me niet overtuigd. Leuke eerste helft hoor, veel kansen, maar daarna was t ook gewoon bagger. In de eerste helft kregen ze veel ruimte en in de tweede helft stonden z verdedigend echt te slapen en verdiende Hongarije gewoon een doelpunt. En ja, dat ze dan uitlopen naar 4-0 omdat Hingarije gewoon mentaal kapot is? Tsja

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Weer een matige wedstrijd van België, op deze manier gaan ze er ewoon uit tegen Hongarije. Dat doelpunt van Zweden was bovendien ook gewoon 100% zuiver. Geen buitenspel en Vermaelens hoofd zat te laag voor gevaarlijk spel.

Nee ik ben niet overtuigd, met dit spel komen de niet ver

hey

Jezus :7 Treurig. Moet je nu echt dat bericht gaan quoten waarin ik zeg dat ik verwacht dat België niet ver komt? Je kan er echt niet tegen dat iemand kritiek hebt op België. Als het nou was dat ik België volkomen uitschold. Maar ik heb gewoon redelijke kritiek. Beetje jammer dat je daar dan zo cynisch over moet doen.

Ze waren die wedstrijden daarvoor geeoon niet goed voor een toekomstig EK. En ook nu hebben ze me niet overtuigd. Leuke eerste helft hoor, veel kansen, maar daarna was t ook gewoon bagger. In de eerste helft kregen ze veel ruimte en in de tweede helft stonden z verdedigend echt te slapen en verdiende Hongarije gewoon een doelpunt. En ja, dat ze dan uitlopen naar 4-0 omdat Hingarije gewoon mentaal kapot is? Tsja

Precies dit, he.

Link to comment
Delen op andere websites

Weer een matige wedstrijd van België, op deze manier gaan ze er ewoon uit tegen Hongarije. Dat doelpunt van Zweden was bovendien ook gewoon 100% zuiver. Geen buitenspel en Vermaelens hoofd zat te laag voor gevaarlijk spel.

Nee ik ben niet overtuigd, met dit spel komen de niet ver

hey

Jezus emo.gif Treurig. Moet je nu echt dat bericht gaan quoten waarin ik zeg dat ik verwacht dat België niet ver komt? Je kan er echt niet tegen dat iemand kritiek hebt op België. Als het nou was dat ik België volkomen uitschold. Maar ik heb gewoon redelijke kritiek. Beetje jammer dat je daar dan zo cynisch over moet doen.

Ze waren die wedstrijden daarvoor geeoon niet goed voor een toekomstig EK. En ook nu hebben ze me niet overtuigd. Leuke eerste helft hoor, veel kansen, maar daarna was t ook gewoon bagger. In de eerste helft kregen ze veel ruimte en in de tweede helft stonden z verdedigend echt te slapen en verdiende Hongarije gewoon een doelpunt. En ja, dat ze dan uitlopen naar 4-0 omdat Hingarije gewoon mentaal kapot is? Tsja

Precies dit, he.

Ere wie ere toekomt.

Dit eenzijdige gebash op 1 land is vrij zinloos en dit is tenslotte voetbal, het tij kan ongelooflijk snel keren. Neem bijvoorbeeld 2008 en Oranje onder leiding van Marco van Basten. Achtereenvolgens WK-winnaar Italië met 3-0 verslagen, WK-finalist Frankrijk met 4-1 opgerold en nog een keurige 2-0 overwinning tegen Roemenië. Niemand zou dit team kunnen stoppen was de gedachte, dit EK is van ons! Kwartfinale, 1-3 uitschakeling na verlenging tegen het Rusland van 'verrader' Hiddink.

Maar goed, dit brengt mij wel op het idee om een topicje te openen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoveel Nederlanders die voor Belgie zijn, zijn de meest bekeken wedstrijden van dit EK in Nederland... Ben wat dat betreft best trots op Nederland. Veel Belgen hebben altijd een Calimero complex en hopen dat Nederland zo snel mogelijk eruit ligt - en bij voorkeur niet eens mee doet. Al die Belgen die mij hebben uitgelachen toen :7 Ben blij dat het ook anders kan! Viva Hollandia en Belgica!

Link to comment
Delen op andere websites

Jezus emo.gif Treurig. Moet je nu echt dat bericht gaan quoten waarin ik zeg dat ik verwacht dat België niet ver komt? Je kan er echt niet tegen dat iemand kritiek hebt op België. Als het nou was dat ik België volkomen uitschold. Maar ik heb gewoon redelijke kritiek. Beetje jammer dat je daar dan zo cynisch over moet doen.
Ik vond het jammer dat je na zo'n klinkende zege niet reageerde na je vorige reactie, daarom mijn reactie.

Ze waren die wedstrijden daarvoor geeoon niet goed voor een toekomstig EK.

Klopt, maar zoals eerder gezegd: Nederland was gruwelijk om aan te zien tijdens het WK van 2014 en waar zijn die uiteindelijk geëindigd?

En ook nu hebben ze me niet overtuigd.

Benoem eens alle ploegen die 4 keer scoorden in 1 wedstrijd op dit EK?

Leuke eerste helft hoor, veel kansen, maar daarna was t ook gewoon bagger.

Kijk, dat is nu eens géén redelijke kritiek.

In de eerste helft kregen ze veel ruimte en in de tweede helft stonden z verdedigend echt te slapen en verdiende Hongarije gewoon een doelpunt.

Hoezo veel ruimte? Is de bus niet parkeren tegenwoordig al gelijk aan het geven van ruimte? Kijk voor de lol nog eens naar het doelpunt van Hazard, er staan 2/3 verdedigers rond hem. Dat is niet weggeven van ruimte van Hongarije, maar het creëren van ruimte door België en dan vooral Hazard.

En ja, dat ze dan uitlopen naar 4-0 omdat Hingarije gewoon mentaal kapot is? Tsja

Vooral fysiek. Als je tegen het einde van de wedstrijd scoort, zegt dat iets over je fysieke paraatheid en die van je tegenstander.

Kritiek is prima, maar na deze wedstrijd ben je nog steeds een bodemloos vat van kritiek. Zijn er 3 wedstrijden op het EK die leuker waren om naar te kijken dan deze? Ik denk het niet. Welk soort voetbal ben je precies gewoon dat deze match ook niet goed genoeg is?

Zoveel Nederlanders die voor Belgie zijn, zijn de meest bekeken wedstrijden van dit EK in Nederland... Ben wat dat betreft best trots op Nederland. Veel Belgen hebben altijd een Calimero complex en hopen dat Nederland zo snel mogelijk eruit ligt - en bij voorkeur niet eens mee doet. Al die Belgen die mij hebben uitgelachen toen emo.gif Ben blij dat het ook anders kan! Viva Hollandia en Belgica!

Dit is gewoon wederzijds, hoe je het ook draait of keert. Kijk er dit topic en het topic van België z'n kwalificatiewedstrijden maar op na. Of nog beter: ga effe naar fok.nl, de thuisbasis van elke Nederlander die wilt dat België eruit ligt. Niet de eerste keer dat je Nederland voorstelt als een land dat meeleeft met België en België als het land der Calimero's, ik kan je zo 20 reacties bezorgen van Nederlandse Calimero's wat dat betreft. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Maar voor ons Nederlanders is het nu ook makkelijker om kritisch te zijn natuurlijk. Jullie Belgen moeten gewoon lekker van dit toernooi genieten en een feestje bouwen omdat jullie met de grootste cijfers tot nu toe Hongarije hebben geklopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is gewoon wederzijds, hoe je het ook draait of keert. Kijk er dit topic en het topic van België z'n kwalificatiewedstrijden maar op na. Of nog beter: ga effe naar fok.nl, de thuisbasis van elke Nederlander die wilt dat België eruit ligt. Niet de eerste keer dat je Nederland voorstelt als een land dat meeleeft met België en België als het land der Calimero's, ik kan je zo 20 reacties bezorgen van Nederlandse Calimero's wat dat betreft.

Really? Jouw vergelijkingsmaatstaf is fok.nl, bij uitstek de plek voor gefrustreerde kindertjes en sneue volwassenen :7

Ik kijk liever naar "real life" voorbeelden uit mijn kennissenkring, wat een goede mix is van hoog opgeleide mensen en minder hoog opgeleide mensen, van Belgen en Nederlanders, van voetballiefhebbers en voetbalhaters. En dan zie je deze trend. En het siert de Belgen in mijn kennissenkring ook dat ze dit ook nog gewoon toegeven.

3 miljoen Nederlanders hebben gisteren de Belgen gevolgd, meer dan elke andere wedstrijd tot nu toe. En met alle respect: een boeiend affiche was het niet. De 4-0 als uitslag vind ik geenszins verrassend. Daar ligt dus een andere reden aan ten grondslag.

Voor de duidelijkheid; Nederland heeft niets te Calimero'en naar Belgie toe. Dat "wij zijn klein en jij is groot" heeft Nederland hooguit naar Duitsland toe; Belgie heeft (nog) niets gepresteerd om dat voor elkaar te krijgen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Really? Jouw vergelijkingsmaatstaf is fok.nl, bij uitstek de plek voor gefrustreerde kindertjes en sneue volwassenen emo.gif

Ik kijk liever naar "real life" voorbeelden uit mijn kennissenkring, wat een goede mix is van hoog opgeleide mensen en minder hoog opgeleide mensen, van Belgen en Nederlanders, van voetballiefhebbers en voetbalhaters. En dan zie je deze trend. En het siert de Belgen in mijn kennissenkring ook dat ze dit ook nog gewoon toegeven.

3 miljoen Nederlanders hebben gisteren de Belgen gevolgd, meer dan elke andere wedstrijd tot nu toe. En met alle respect: een boeiend affiche was het niet. De 4-0 als uitslag vind ik geenszins verrassend. Daar ligt dus een andere reden aan ten grondslag.

Voor de duidelijkheid; Nederland heeft niets te Calimero'en naar Belgie toe. Dat "wij zijn klein en jij is groot" heeft Nederland hooguit naar Duitsland toe; Belgie heeft (nog) niets gepresteerd om dat voor elkaar te krijgen. emo.gif

Het heeft weinig zin om in te gaan in een discussie rond veralgemeningen, het is bestaande langs beide kanten en je wilt het niet toegeven, prima. Toen René van der Gijp het over "kutbelgen" had, kwam er spontaan applaus. Dat wordt niet ingefluisterd in het oor van het publiek, moest je dat denken. Maar dat is ook niet representatief zeker? Net zoals een forum van bijna een half miljoen gebruikers waarvan het overgrote deel Nederlanders zijn niet representatief is? Toch representatief genoeg om aan te tonen dat het ietwat leeft bij een bepaalde groep, zou je dan denken..

En als Nederland niets te Calimero'en heeft ten opzichte van België, dan vraag ik me af waarom je nu al voor de 2de keer moet vermelden hoe meelevend Nederland is en België dat (volgens jou) niet is. Misschien niet helemaal volgens de definitie van "calimero"en", maar alleszins een misplaatst superioriteitsgevoel.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...