Jump to content

Game pc kopen


jesdeman

Recommended Posts

Ik wil voor mijn zoon een game pc kopen.Hij speelt voornamelijk minecraft en wil GTA behoorlijk kunnen spelen.

Nu heb ik zelf wat rondgekeken maar zie zoveel meningen over CPU's en GPU's dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Het te besteden budget is ongeveer 1200 euro voor een compleet systeem incl monitor e.d..

Kan iemand mij adviseren wat ik moet kopen en vooral waar ?? BVD

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom op het volgende als ik ga zoeken bij Alternate (.nl/.be):

BWt5Jug.png

Opmerkingen:

  • Als je Windows niet nodig hebt dan kan je overwegen om het vrijgekomen budget te investeren in een beter grafische kaart, bijvoorbeeld een nVidia GTX 1070. De RX 480 van AMD is net nieuw en heeft momenteel de beste prijs tot vermogen verhouding, maar qua vermogen zelf kan ie zich niet meten met de nieuwste kaarten van nVidia.
  • Behuizing is geheel naar smaak te kiezen, zolang er maar een ATX bord in past. Ik ben fan van Fractal Design maar kies gerust iets anders.
  • Assemblage door het bedrijf kost ongeveer € 50.
  • Het resterende budget zou normaal genoeg moeten zijn voor een degelijke IPS monitor (± € 140), een toetsenbord, een muis en een setje speakers of een een hoofdtelefoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de AMD RX480 wil, raad ik je echt aan om te wachten op de non-reference kaarten want de RX480 heeft op het moment

maar een enkele 6pin en de rest van de power trekt ie uit de moederbord, wat het een powerlimiet heeft van 75W.

De RX480 is niet efficiënt zoals door AMD zelf is beweerd en dit kan de PCI-E slot van de moederbord beschadigen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...