Jump to content

Scream (TV Series)


Niked

Recommended Posts

scream-title-card-mtv-series.gif

Na de 4 succesvolle Scream films een tijd geleden is er nu een tv serie die ondertussen al 2 seizoenen telt. Ergens rond 18 oktober verschijnt episode 13 van seizoen 2, in de vorm van een Halloween aflevering. Episode 14 zal er hoogstwaarschijnlijk niet veel na zijn. (Halloween II)

In deze serie volgen we een groep tieners van rond de 16 jaar, die allemaal zo z'n geheimen en duistere kanten hebben. Het verhaal begint met de moord op Nina, waarna de killer een foto doorstuurt naar heel de school met hem/haar een Brandon James masker op. Dit alles doet hun terugdenken aan Brandon James, een jongen van een 15-16 jaar, met een misvormd gezicht. Brandon James werd uitgelachen en gepest, waarna hij de pesters op een gruwelijke wijze heeft vermoord. Brandon werd neergeschoten aan Wran Lake. Er werd nooit een lichaam gevonden.

Btw: Willa Fitzgerald is buitengewoon hot.

Trailer Seizoen 1:

Trailer Seizoen 2: Bevat Spoilers van seizoen 1!

Bewerkt: door Skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze serie nauwlettend gevolgd en kijk elke week weer met plezier naar de nieuwe aflevering. Aan de oppervlakte lijkt het een standaard 'ze gaan één voor één dood'-slasher, maar als je er eenmaal in zit en goed op de details let, merk je dat het best veel lagen heeft. Niemand is 100% te vertrouwen en iedereen lijkt wel iets op z'n kerfstok te hebben.

Aangaande seizoen 1 (spoilers!):

Ik was heel lang in de veronderstelling dat Kieran 'the killer' was, omdat zijn aankomst in Lakewood allemaal iets té toevallig leek. Toen het uiteindelijk Piper bleek te zijn, dacht ik: shit, dat hebben ze best wel goed gedaan. Wat voor mij alleen nooit helemaal duidelijk is geworden, is wie de persoon met het masker was op het moment dat Piper en Will (toch?) in dat oude gebouw waren. Was dat dan Audrey, of hoe moet ik dat zien?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier echt sterk de indruk van dat ik het zo een guilty pleasure zal vinden. Wellicht dat ik het eens binnenkort een kans zal geven, maar momenteel zit ik midden in twee shows. Wel twee langzame drama's en meestal kijk ik dan een Suits of The Walking Dead voor de afwisseling, maar goed, die hebben ook geen haast.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb deze serie nauwlettend gevolgd en kijk elke week weer met plezier naar de nieuwe aflevering. Aan de oppervlakte lijkt het een standaard 'ze gaan één voor één dood'-slasher, maar als je er eenmaal in zit en goed op de details let, merk je dat het best veel lagen heeft. Niemand is 100% te vertrouwen en iedereen lijkt wel iets op z'n kerfstok te hebben.

Aangaande seizoen 1 (spoilers!):

Ik was heel lang in de veronderstelling dat Kieran 'the killer' was, omdat zijn aankomst in Lakewood allemaal iets té toevallig leek. Toen het uiteindelijk Piper bleek te zijn, dacht ik: shit, dat hebben ze best wel goed gedaan. Wat voor mij alleen nooit helemaal duidelijk is geworden, is wie de persoon met het masker was op het moment dat Piper en Will (toch?) in dat oude gebouw waren. Was dat dan Audrey, of hoe moet ik dat zien?

Bevat spoilers van seizoen 1 & 2!

Ik gok inderdaad dat dat Audrey was. In het begin van seizoen 2 werd ze erg zenuwachtig toen Noah haar vertelde dat iemand haar hielp. En, in de aflevering van gisteren, zei ze tegen Noah dat ze bijna niets te maken had met Piper. Dat ze enkel een documentaire wou maken en Piper zo naar LakeWood heeft gelokt. Eens ze erachter kwam dat Piper achter de moorden zat vroeg ze haar te stoppen, best wel goed gelogen. In de brieven die we eerder te zien kregen stond er duidelijk dat Audrey het iedereen betaald wilden zetten. Ik gok dat ze de halve waarheid heeft verteld. Om even alles chronologisch te zetten:

1. Audrey wil wraak nemen en vind Piper, de halfzus van Emma.

2. Terwijl hoogstwaarschijnlijk Piper Nina vermoordde, probeert Emma het weer goed te maken met Audrey. Dit lukt en Audrey word stilletjesaan meer deel van de groep.

3. Audrey komt erachter dat Piper Nina heeft vermoord, en vraagt haar te stoppen.

4. Wat later, in dat oud gebouw ziet Audrey Will samen met Piper. Audrey besluit om een schop te pakken en beide neer te kloppen. Reden? Audrey en Will waren nu ook niet de beste maatjes. Will schold Audrey vaak uit achter haar rug, en nadat ze erachter kwam dat Will nog iets heeft gehad met Nina, terwijl hij met Emma was was het helemaal niet meer goed tussen de 2. Audrey en Emma waren vroeger beste vriendinnen.

Ik denk dat het hier zowat ophoud met Audrey. De rest gok ik dat volledig Piper heeft gedaan.

Om vervolgens verder te gaan op seizoen 2, ik denk dat iemand (familie van Piper?) erachter is gekomen wat ze heeft gedaan, en probeert dat vervolgens verder uit te zetten. Ikzelf zit momenteel op die lerares dat samen met Seth was.

Toevallig dat Seth juist zijn hand kwijt is geraakt nadat die lerares erachter kwam dat Brooke en Seth zogezegd nog iets hadden. Aangezien Brooke vroeger ook al iets had met Seth, en ze daar misschien is achtergekomen, wou ze het Brooke betaald zetten door Jake te vermoorden. Wie weet heeft ze ook nog iets te maken met Piper.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Heb er toch wat gemengde gevoelens over. De seizoensfinale was niet zo erg spannend, maar toch interessant en leuk om te kijken. Benieuwd of hiermee seizoen 3 is aangekondigd. Er zou blijkbaar ook een Halloween Special aan zitten te komen, kan niet wachten. :D

Edit: Halloween Special is bevestigd door John Karna (Noah) : http://tastycelebrity.podbean.com

Vanaf 22:14.

Bewerkt: door Skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...