Jump to content

[PC] Game/Unity 800 euro


KoningJesper

Recommended Posts

Budget: 800

Doel: Unity/Gamen (GTA V, Citie Skylines, Overwatch, andere games op dit 'niveau")/Blender

Merk pc of samengesteld: -

Benodigde randapparatuur: Monitor

SSD, ja of nee?: -

Besturingssysteem: -

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: -

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: -

Extra: Graag redelijk future-proof

Link to comment
Delen op andere websites

CPU is prima, evenals de RAM geheugen van 16GB want dat is toch wel veel fijner dan 8GB en ik spreek uit ervaring.

De PSU is alleen wel een overkill voor een zuinige GTX970 en als je even kan wachten, zou je ook een GTX1060 kunnen nemen

en deze zou even snel zijn als een GTX980 en ook veel zuiniger. Dan zou een voeding van 350W al zeker ruim voldoende zijn.

Maar ik zie dat de prijzen in dollars zijn en kom je helaas veel duurder uit in euro's. Tenzij Newegg ook naar Nederland verscheept,

komen er nog de BTW, importkosten en heffing bovenop. Wellicht dat de EU de importkosten heeft afgeschaft weet ik niet of dat ook is waargemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

CPU is prima, evenals de RAM geheugen van 16GB want dat is toch wel veel fijner dan 8GB en ik spreek uit ervaring.

De PSU is alleen wel een overkill voor een zuinige GTX970 en als je even kan wachten, zou je ook een GTX1060 kunnen nemen

en deze zou even snel zijn als een GTX980 en ook veel zuiniger. Dan zou een voeding van 350W al zeker ruim voldoende zijn.

Maar ik zie dat de prijzen in dollars zijn en kom je helaas veel duurder uit in euro's. Tenzij Newegg ook naar Nederland verscheept,

komen er nog de BTW, importkosten en heffing bovenop. Wellicht dat de EU de importkosten heeft afgeschaft weet ik niet of dat ook is waargemaakt.

Thx, ik heb de setup wat veranderd, zal m zo laten zien, maar heb een vraag. Op reddit raadt iedereen de RX 480 aan en zeggen ze dat ie rond 200 is en dat eind Juli een nieuwe stock komt. Maar in Nederland zie ik ze overal voor 300, terwijl alle andere prijzen redelijk vergelijkbaar zijn.
Link to comment
Delen op andere websites

In welke prijzen? Waardoor de RX480 200 is? Zeker in pound want de euro is zo waardeloos als wat en moet je ook eens doodleuk 21% boven op doen.

Als je de RX480 wil, raad ik je aan om een custom 480 aan te schaffen want AMD verkloot het weer met vertrouwen winnen.

Ze hebben het ondertussen opgelost maar je hebt een nieuwe PC dus toch maar beter safe spelen.

Maar.... neem reddit niet serieus. Je moet naar de benchmarks kijken door officiële hardware sites en vooral gericht op games ipv de geweldige 3D Furmark

hoe die benchtools ook mogen heten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap steeds niet of een 480 nou beter is of een 970. Maar niet alleen qua gamen, maar ook video editting enz. Ze zeggen dat je daarvoor beter Nvidia kan nemen, maar zijn de kaart van AMD nu niet al zo geupdate dat die het ook aan kunnen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap steeds niet of een 480 nou beter is of een 970. Maar niet alleen qua gamen, maar ook video editting enz. Ze zeggen dat je daarvoor beter Nvidia kan nemen, maar zijn de kaart van AMD nu niet al zo geupdate dat die het ook aan kunnen?

Videoeditten is CPU-based, niet GPU based. En de RX480 zit tussen de 970 en 980. Ik zou zeggen neem geen van beide. De GTX1060 is beter dan een 970 en goedkoper, en de modellen van de RX480 die nu uit zijn vragen teveel stroom van het moederbord en slopen je mobo dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap steeds niet of een 480 nou beter is of een 970. Maar niet alleen qua gamen, maar ook video editting enz. Ze zeggen dat je daarvoor beter Nvidia kan nemen, maar zijn de kaart van AMD nu niet al zo geupdate dat die het ook aan kunnen?

Videoeditten is CPU-based, niet GPU based. En de RX480 zit tussen de 970 en 980. Ik zou zeggen neem geen van beide. De GTX1060 is beter dan een 970 en goedkoper, en de modellen van de RX480 die nu uit zijn vragen teveel stroom van het moederbord en slopen je mobo dus.

Thx :) Die komt over 3 weken uit toch? Hoeveel gaat ie ongeveer kosten?
Link to comment
Delen op andere websites

Nvidia zal wel weer zorgen dat de GTX 1060 microscopisch beter presteert tegen dezelfde prijs van de AMD variant. Je kan er inderdaad op wachten, maar als ik nu een PC zou kopen zou ik gewoon de RX480 kopen. Al die verhalen over "power draw" etc. wordt allemaal opgeblazen alsof spontaan je PC explodeert, terwijl er gewoon niets aan de hand is.

Heb zelf Nvidia gpu en driver support is bagger voor multi display 2560x1440 schermen (naast het feit dat mn GPU soms gewoon crashed). Dus al dat gezever over Nvidia is beter cuz <insert-bs-here> hoef je het ook niet voor te doen.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Uit reacties van een topic van mij op Tweakers zeiden ze dat deze psu erg luid was.

De Seasonic voeding is een behoorlijk oud ontwerp en biedt geen ondersteuning aan de C6/C7 powerstates van Haswell/Broadwell/Skylake. Daarnaast is de voeding behoorlijk rumoerig. Aan 400w heb je meer dan genoeg en de eerder genoemde be quiet! is dan een goede keuze. Zuinig en stil.

Nu weet ik niet of jou dat iets uitmaakt, maar mij werd uiteindelijk deze geadviseerd. Die heb ik nu ook en ik twijfel of de fans draaien, zo stil. :puh:

Je zou ook nog kunnen besparen op die ssd. Veel wat ik daarover gelezen heb is dat Samsung vaak een heel erg klein deel sneller is, wat misschien een seconde of minder scheelt met dingen laden. Zelf heb ik een ssd van Crucial en werkt ook echt super, betaal je wel 15 euro minder voor.

Ook heb ik veel gelezen en gehoord dat het verschil tussen een i5 6400 en een i5 6500 erg klein is en dat een stap naar een i5 6600 meer zou uitmaken voor taken zoals videobewerking enz. Bij gamen merk je geen verschil tussen een i5 6400 en i5 6600.

Allemaal dingen waar je op kunt besparen om het toch ergens anders aan uit te geven.

Ik snap steeds niet of een 480 nou beter is of een 970. Maar niet alleen qua gamen, maar ook video editting enz. Ze zeggen dat je daarvoor beter Nvidia kan nemen, maar zijn de kaart van AMD nu niet al zo geupdate dat die het ook aan kunnen?

Videoeditten is CPU-based, niet GPU based. En de RX480 zit tussen de 970 en 980. Ik zou zeggen neem geen van beide. De GTX1060 is beter dan een 970 en goedkoper, en de modellen van de RX480 die nu uit zijn vragen teveel stroom van het moederbord en slopen je mobo dus.

Is het verschil tussen AMD en NVIDIA dan dus alleen geluid? (en dan misschien stroom) Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Uit reacties van een topic van mij op Tweakers zeiden ze dat deze psu erg luid was.

De Seasonic voeding is een behoorlijk oud ontwerp en biedt geen ondersteuning aan de C6/C7 powerstates van Haswell/Broadwell/Skylake. Daarnaast is de voeding behoorlijk rumoerig. Aan 400w heb je meer dan genoeg en de eerder genoemde be quiet! is dan een goede keuze. Zuinig en stil.

Nu weet ik niet of jou dat iets uitmaakt, maar mij werd uiteindelijk deze geadviseerd. Die heb ik nu ook en ik twijfel of de fans draaien, zo stil. :puh:

Je zou ook nog kunnen besparen op die ssd. Veel wat ik daarover gelezen heb is dat Samsung vaak een heel erg klein deel sneller is, wat misschien een seconde of minder scheelt met dingen laden. Zelf heb ik een ssd van Crucial en werkt ook echt super, betaal je wel 15 euro minder voor.

Ook heb ik veel gelezen en gehoord dat het verschil tussen een i5 6400 en een i5 6500 erg klein is en dat een stap naar een i5 6600 meer zou uitmaken voor taken zoals videobewerking enz. Bij gamen merk je geen verschil tussen een i5 6400 en i5 6600.

Allemaal dingen waar je op kunt besparen om het toch ergens anders aan uit te geven.

Ik snap steeds niet of een 480 nou beter is of een 970. Maar niet alleen qua gamen, maar ook video editting enz. Ze zeggen dat je daarvoor beter Nvidia kan nemen, maar zijn de kaart van AMD nu niet al zo geupdate dat die het ook aan kunnen?

Videoeditten is CPU-based, niet GPU based. En de RX480 zit tussen de 970 en 980. Ik zou zeggen neem geen van beide. De GTX1060 is beter dan een 970 en goedkoper, en de modellen van de RX480 die nu uit zijn vragen teveel stroom van het moederbord en slopen je mobo dus.

Is het verschil tussen AMD en NVIDIA dan dus alleen geluid? (en dan misschien stroom)

Thanks! Maar verder is ie goed? :)
Link to comment
Delen op andere websites

Denk 't wel. Maar ik ben ook zo iemand die na een gemaakte build het nog even checkt op een forum. :puh: Maar ik denk het wel.

Je zou trouwens ook nog kunnen besparen op de ram. Als je gewoon standaard ram sticks neemt zonder heatsink. (maar dat is een kwestie van smaak)

Link to comment
Delen op andere websites

Ook heb ik veel gelezen en gehoord dat het verschil tussen een i5 6400 en een i5 6500 erg klein is en dat een stap naar een i5 6600 meer zou uitmaken voor taken zoals videobewerking enz. Bij gamen merk je geen verschil tussen een i5 6400 en i5 6600.

*facepalm*

Met videobewerking zal je geen groot verschil merken, alleen een klein verschil in de rendertijd (i.v.m. de clockspeeds). Mocht je gaan videoediten zou ik eigenlijk meer een i7 aanraden, want die heeft hypertreathing, waardoor je bij heavy loads 8 cores hebt (4 fysiek, 4 virtueel).

Bij gamen zul je echter wel een verschil merken (again, door de clockspeeds). Met 2.7Mhz (i5-6400) zul je, op een drukke snelweg, een lager aantal frames hebben dan wanneer je een i5-6600 hebt (3.6Mhz volgens mij). Alleen is dit vooral in de games die jij hebt genoemd Jesper.

Jesper, kijk eens op Tweakers Pricewatch. Dan kan je misschien dit lijstje voor het zelfde aantal euro's krijg als wat daar in dollars staat. De GTX1060 is overigens niet echt uit tot augustus, wanneer de 'goede' modellen komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...