Jump to content

[PC] Game/Unity 800 euro


KoningJesper

Recommended Posts

Ook heb ik veel gelezen en gehoord dat het verschil tussen een i5 6400 en een i5 6500 erg klein is en dat een stap naar een i5 6600 meer zou uitmaken voor taken zoals videobewerking enz. Bij gamen merk je geen verschil tussen een i5 6400 en i5 6600.

*facepalm*

Met videobewerking zal je geen groot verschil merken, alleen een klein verschil in de rendertijd (i.v.m. de clockspeeds). Mocht je gaan videoediten zou ik eigenlijk meer een i7 aanraden, want die heeft hypertreathing, waardoor je bij heavy loads 8 cores hebt (4 fysiek, 4 virtueel).

Bij gamen zul je echter wel een verschil merken (again, door de clockspeeds). Met 2.7Mhz (i5-6400) zul je, op een drukke snelweg, een lager aantal frames hebben dan wanneer je een i5-6600 hebt (3.6Mhz volgens mij). Alleen is dit vooral in de games die jij hebt genoemd Jesper.

Wat ik allemaal gelezen en gezien heb scheelt het echt 1/2 frames met de 6400 en 6600. Verder heb ik er ook geen verstand van, maar ik leer door het internet. Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

GTAV is een CPU intensief spel en je wilt toch wel dat de GTA wereld druk wordt beleefd met veel peds en vehicles, toch?

Dan is die 6400 met die 2.7GHz snelheid echt bagger, anders zou je de sliders voor het verkeerd lager moeten zetten, wat de gameplay minder leuk maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...